• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Tx2

Meningen var att jag skulle köpt från www.brollopsbubblor.se Men nu skickar jag efter dem från usa, men det företaget skickar inte till europa. Och godisarna var m&m´s.

• Tizia

Oki, d finns sååå mkt kul man vill ha =)))

E d ngn som har koll på vad man ska ha för ris ? Tänkte göra små påsar med ris till gästerna... Men har för mig att d var ngt att man inte skulle ha vilket ris som helst för att fåglarna kunde dö.. Ngn som har koll på detta?

• Tx2

Ris som sväller och får dem små pippisarna att dö är en myt. Men vet att man på många platser inte tillåter riskastning och hänvisar till just den felaktiga myten. Men viktigt är att riset är tvättat så att det inte blir fläckar av det. Om jag minns rätt.

La in en liten bild på bubblorna jag skall skicka efter. Får se om jag orkar knyta rosetter när det närmar sig. Tänkte beställa lite extra då frakten ändå är som den här och sedan se om det går att sälja på köp & sälj.

• Myrmor

ok tjejerna.. lätt ångest, håll tummarna för mig så återkommer jag med mer info

• Tx2

Oj, håller tummarna allt vad jag kan. Plus tårna! Har man sagt A får man säga B, C, D osv..

• SweetSun

tx2; din sand är köpt =P

baver; Jag köpte korsetten på HM.. på rea. Ingen bild tyvärr..

• Tx2

Härligt! Får köra lite byteshandel med dig. Vad sägs om en matburk med en papperslapp som har en bild på Selma mot lite sand?

• SweetSun

tx2; heh ja det blir nog bra det

• hummle
    Myrmor skrev 2009-02-15 18:50:56 följande:
    just det bibelcitatet brukar "ingå" i själva vigselakten per automatik, så kolla så det inte blir kaka på kaka bara
    nemas probelmas
    prästen frågade om vi ville BESTÄMMA vilka texter som skulle läsas o om vi lr någon ville läsa så d blir VI som bestämmer o HON som läser för d vågar vi inte göra hihi.

Tizia: ju närmre man kommer så blir d lite OJ shit va d finns grejer att fixa lr som man kan fixa extra m. jag kör nu m ÄHHH d fixar sej. bröllop blir d oavsett liksom. (även om jag känner att d finns sisådär i miljon grejer att fixa)
    råris o vildris sägs inte behövas sköljas annars så använder vi grötris som e rundare o tärnan min har sköljt 2 ggr o sa att d lätt börjar smula sej om man sköljer mer. sen så tar d lååång tid att torka dom så jag satte in i ugnen på 50 grade o skaka runt x antal ggr.

skille: hmmm drömmer mej bort o drunknar i ett gigantiskt blin-bling skrin d verkar som gubben din e ett riktigt kap

baver: tur att bytet INTE blev din ring iaf...

JO tjejer glömde säga. planen va ju faktiskt att hålla t hemma hos mor o hennes sambo men han kom på förra veckan att d finns en föreningslokal att hyra för liten peng. gissa om vi nappa?! så idag va jag där o kolla, den känns helt ok ska bara kolla vad vi måste köpa t. d blir ju mer rymligt m lokalen o så slipper vi oroa oss för att barnen gör nått i deras hem. så nu blir d planering IGEN men jag har tyckt att d har vart lite för lite på den fronten så nu kör vi

19 dagar kvar!!!
  • Teapot

hummle, kul med lokalen! Du kommer bli förvånad över hur mycket du kommer hinna planera och inhandla pynt på den tid som är kvar

Tx2, kör på bara, pynt och bubblor och godis. Man vill väl inte ångra sig!?

skille, låter inte helt fel med ditt smyckesskrin! Inte alls avundsjuk...

Angående detta med dukning så tillåter inte vår lokal mycket annat än småbord men jag tror det blir bra. Vi funderar på att ha en "suppall" framme vid honnörsbordet också. Har aldrig varit med om en sådan själv men läste om det och det lät mysigt!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!