• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • SweetSun

danielaa; japp det är det som är prio-1, men det blir väl en hel del annat också

• Myrmor

just det bibelcitatet brukar "ingå" i själva vigselakten per automatik, så kolla så det inte blir kaka på kaka bara

hummle skrev 2009-02-13 14:23:18 följande:
    ÅÅÅÅÅ tack hade kollat på den lite grann men missat första meningen i 1 Kor 13:8. hur lyder resten? o 1 Kor 13:13 får plats den m kollat lite på:Er kärlek skall vara uppriktig.Avsky det onda, håll fast vid det goda.Visa varandra tillgivenhet,överträffa varandra i ömsesidig aktning.Gläd er med dem som gläder sigoch gråt med dem som gråter.(Rom. 12:9-10, 15)men vet inte riktigt. d där m överträffa osv känns nja men men...
  • Myrmor

hemma från alla hjärtans dag-myshelg i stockholm. Har varit toppen, god mat, trevligt sällskap och massa mys (även om det var svinkallt). Nu väntar en trött bebis som ska badas och nattas..

• skille

Min fantastiske m2b gjør ikke ting helt enkelt for seg selv... Jeg fikk ett stort smykkeskrin i valentines gave, men når jeg var ferdig med å putte alle smykkene mine nedi, sier han, det ser litt tomt ut.... Og frekk som jeg er så svarer jeg med å si ja da har du en fin oppgave frem over... Som svar fikk jeg: Det er jo meningen at det skal komme mer oppi som tiden går, bare ikke forvent at det er Tiffanys hver gang..

Jeg klarte selvsagt ikke å la vær å IKKE prøve vigsel ringen og morgen gaven.. de passer så bra ihop:) hehe

(95 dager igjen)...

• baver

hje!

myrmor, tack för whiskey-tipset..detta skall prövas å det snaraste...

skille- gott att du tar tag i hotellbokningen..lägg fram ett kostnadsförslag gärna, men som sagt- vi är ju ett par stycken..rummen var jättefina!

sitter och filar på meningar om varje gäst, lite klurigt.
    i helgen var jag i jkpg och trots att ringen inte ska hämtas förrän i april så svängde jag förbi för att höra hur det gick.-..den var inte färdig haha
    ...senare samma dag rånas butiken!

nu ska jag plugga plugga plugga, tenta perioden börjar på fredag!

• baver

förresten, jag fick sixten en vecka för tidigt

sweetsun, var köpte du din korsett...skulle du kunna lägga ut en bild kanske?

pubquiz imorgon!

• Tizia

Hej alla !!
    Puh tiden går snabbt å jag har precis insett hur jäkla mkt vi har kvar å fixa !! Kom på att d bara e 2 ½ månad kvar nu !!

Tyckte jag låg bra till i planerandet men har precis skrivit en lista som är närmare 3 sidor lång.. Så mycket småpill som måste ordnas som man inte tänkt på innan.

I helgen har jag provmöblerat vår festlokal.. Hade tänkt å ha småbord men nu lutar det åt långbord ändå.. Hur gör ni andra ? vad ser ni för för/nackdelar med långbord å mindre bord ?

Har träffat min frisör för första gången oxå.. verkade jättegullig men tydligen svårt att få fram rätt nyans på löshåret...

• Tx2

Tiden går fort, men än så länge känner jag mig inte stressad. Det som vi har prioriterat är klart, el så förlitar vi oss på dem som säger att det löser sig. Så inga konstiga drömmar, mer än behovet av dyra o onödiga saker till bröllopet.

Dem flesta har svarat, några frågetecken men det beror nog på om dem har en bra dag om dem kommer. Två troliga nej.

I helgen hade T´s odiskreta svensexe-gäng träff hos grannarna. Synd att den ena hade parkerat på vår uppfart och T var tvugen att gå över till grannarna för han behövde komma ut med vår bil o handla lite för kvällens festligheter hos oss. Och då märkte att en kille som inte skulle vara hos oss två timmar senare var hemma hos grannen plus dem andra killarna som skulle till oss på kvällen. Hm, undrar vad dem höll på med.. Han som trodde att has vänner troligtvis inte skulle orka ta tag i något.

Tizia: Vi kör på småbord, gillar det bättre. Förhoppningvis är det fler som ser oss än om vi hade suttit vid e-bord. Och kommer fram och pratar med oss.

Baver: Tycker oxå att det är klurigt med meningarna. En del har varit jättelätta medans andra har man kört fast vid.
    Oj, vad trist att den blev rånad, men tur att din ring inte var med i bytet.

Skille: tack för tipset, skall försöka få dit T. Du har verkligen lindat A runt ditt lillfinger!

Sweetsun & Myrmor: Tre månader kvar för er!

Hummle: Hur många dagar är det kvar nu?

• Tx2

Yes, vann min budning på underkjol.
    Och en adress i usa så denna vecka skall få iväg min beställning på massa söta såpbubblor o ev dyra och onödiga godisar. Ena stunden vill jag beställa för att i nästa stund sansa mig. Argh, låt mig få mitt sunda jag tillbaka...

• Tizia

Grattis Tx2 =) Jag får min underkjol jag vann budgivningen på imorgon =) Spännande =)

Vart beställer du godisar och bubblor ifrån ? Skulle behöva hitta ngn bra sida för att köpa caketopper !! Hitta ingen jag gillar...

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!