• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Myrmor

Baver: kom på att jag aldrig skrev upp vad whiskeyn vi pratade om för trehundra evigheter sen heter: Bunnahabhain (typ 390 kr på systemet)

• Danielaa

Fått tillbaka pengarna nu! *nöjd* Tänk va problemfritt de blev i slutändan!

Carolina: ahr bilder men inget på datorn tyvärr... Tog "bilder på bilderna" me Mickes mobil. Ska föröska få in dom på datorn imorrn. Har på cupcakesen iaf, tårtan "designar" vi ju själva...

hummle: Härligt att de känns så bra me prästen!

• J D

Danielaa skrev 2009-02-12 19:43:41 följande:
    JD: Vi ska ha cupcakes till alla gästerna å sen en bröllopstårta till oss, våra föräldrar+bonusföräldrar och vår son. Bröllopstårtan, som vi bestämmer fyllning och utseende på helt själva, kostar 39:- per bit. Cupcakesen kostar 19:-/st om vi vill ha "princess-fyllning" i å 22:-/st om vi vill välja fyllning själva. Riktigt bra pris tycker jag! Vet iåfs inte va de brukar kosta ananrs men... Servicen e värt de i vilket fall!

Aha, ja det låter som en bra deal! Tack för svaret

• Danielaa

Jag blir övernervös snart...! Mailat till Milly å ÄNTLIGEN fått svar... Men då skicka dom en bild på en helt annan klänning å "tackar för beställningen"...! :-O

Måste få ordning på detta snart... E ju döstressad hela tiden för denna klänningen nu...

• Tx2

Danielaa: Du har gott om tid att få din klänning!!! Det är ungefär ett halvår kvar... Så sluta stressa upp dig!
    Min klänning tog ungefär två månader och det drog ut på tiden pga datorstrul och att jag var bortrest i några dagar då dem väntade besked från mig så du har gott om tid på dig att lösa klänningen.

Hummle: Skönt att det kändes bra med prästen. Vad blir det psalmer och bibeltexter?

• hummle

tx2: d e just bibeltexterna jag klurar på nu så om nån har tips sitter jag här o tackar vänligt. vi ska ha två psalmer alt 3 men d e inte bestämt beror på vilken prästen har i åtanke (skulle mejla mej en här i dagarna) 197 + 82 blir d iaf.

IDAG är d 22 dagar kvar :-0 sorry tjejer om ni tycker jag TJATAR om nedräkningen men attans va nära d e nu. o igår kändes ju allt ännu mer verkligt.
    JO just d, mamma mmsa mej 3 bilder på klänningen imorse o d ska bli såååååå kul o prova den idag. ännu inte färdig men då jag vill ha chansen o ändra så blir d en del provningar. shit va b-zilla jag känner mej. ökar typ för var dag. nu e d ju mkt finlir o d kan man ju bli bananas på...
    ska t systemet o köpa alkoholfritt bubbel innan klänningsprovningen o sen bär d iväg t tärningen för rispåse fix samt vin o gissa vad?! BRÖLLOPS SNACK!!!

carolina: har ju 3 barn som alla kommit olika första i v30 andra i v40+2 o tredje v42+5 så d e inte kört. lycka t iaf o hoppas på att ni snart får se nya familjemedlemmen...

• Äntligen 090822

Hummle, jag ska spåna lite på bibel verser... Vet att det finns mycket vackert i Höga visan....
    Får jag fråga vem ni har som Präst? En tjej som jag gick på gymnasiet blev Präst för ca 3-4 årsedan kanske är hon

Carolina Här har vi BF enligt oss 42+4 enligt rutin ul 41+1 det är ju det som är det hopplösa 40+- 2veckor!!
    Hoppas den tittar ut snart!

Danielaa härligt med bakelser och annat!! maila dem och bifoga bild igen så blir det nog strålande!! Säger som Tx2 du har 6 mån kvar.. så det är luuuugnt!!

Nu ska jag göra ngn nytta här hemma, har pratat med bestman i ca 2h... o ja det är han som är babblig med han kommer inte utsätta V för ngt elakt i alla fall... Ev blir det Amerikanskt stuk med strippa *asg* ja om du vill se V gömma sig så blir det nog bra

huha pirrigt för er som är så nära nu!!

kram så länge

• hummle

äntligen: firda dryselius heter hon... ska kolla in höga visan då tack för tips o spån

• Äntligen 090822

Nu ska vi se...
    Högavisan 8:6
    Bär mig som ett sigill vid ditt hjärta,
    som ett sigill vid din arm.
    Stark som döden är kärleken,
    lidelsen obeveklig som graven.
    Dess pilar är flammande eld,
    en ljungande låga.

1 kor 13:4-till 1a meningen i kor 13:8
    Kärleken är tålmodig och god. Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst.

Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont.

Den finner inte glädje i orätten men gläds med sanningen.

Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den.

Kärleken upphör aldrig.( första meningen i 1 Kor 13:8)

dessa tror jag att vi kommer ha för det handlar om kärlek... visst Guds kärlek (det är ju det bibeln är) men det är endå med fokus på kärlek oavsett och kärlek mellan två tycker jag att de passa underbart till!!!

• Äntligen 090822

aha inet "min präst kompis då"
    kankse texterna är ngt!?
    Annars så kan jag spåna lite till, dessa är med den nya översättningen, alltså den "lättare svenskan" låter mkt finare så här tycker jag än med de gamla tillkronglade meningarna

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!