• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Danielaa

baver: Aaah fy f-n va tröttsamt de e, va man än frågar om får man kommentaren" jaa, fast de blir dyyyyyrare" ung som man inte fattar de själv!?

Jag trodde stensäkert att bakelser skulle va mycke dyrare än "vanlig" tårta, så när jag bestämde de va jag lixom beredd å höja budgeten en hel del... så säger hon som jobbar där "jaa, det blir ju mycke bättre pris oxå!" när jag bara vääääntade på "de blir dyyyyyyrare...." som man e van vid...

• skille

Daniella: jeg har sagt det før,ikke dra så slike mongis steder hvor de er vansklige uten meg, jeg elsker jo virkelig å drive med slike mennekser, jeg er jo tross allt en bitch mot folk jeg ikke liker!!!

• Äntligen 090822

men vad är det jag läser...
    hur har ni blivit behandlade under går dagen mina vänner???

Daniela otroligt tråkigt att klänningen inte var sydd som den skulle uch o fy för hur du blev behandlad... synd att jag inte visste att du skulle till Svans (kunde väl tänkt så långt) Marit var ju där o kollade klänning och så, o hon berättade hur hon HATAR allt vad eget sytt och då spec kina klänningar heter... Sicken kärring. Bättre att säga direkt nej jag vill inte hhjälpa dig, thats it final! Vilken bitch
    STORA KRAMAR I MASSOR TILL DIG
    ska spana på den andra klänningen
    o du säger som Skille jag kan också vara en mega bitch... så jag kan hänga på... Jag funderar på om jag ska ta klänningen och åka iin t Remanns och testa med underkjol igen så att jag riktigt ser hur hög klack jag ska ha på skon i o med att de andra var för höga. De säljer ju Benjamin Roberts klänningar och de har ju MEGA kjolar så de borde ju ha el kunna beställa hem stoooooooora underkjolar!!!
    Vi kan gå tillsammans om du vill??

Till både D och Tx2 www.pernillasbrudbutik.se/butik/index.php&osCsid=ca6b8c573928338137de14f21075e435 här har jag funderat både på skor och underkjol, kolla här, hon har stängt nu ett tag men hon verkar super!!

Baver, krya på dig och ta och beställ den dyraste champangen de har och knäpp dem på näsan tradiga männinskor!!! BLÄÄÄÄ
    extra kram

Myrmor, suck, ja om det är ngt så brukar man ju få mängd rabatt inte tvärt om !!! Förstår mig inte på det där med att suga ut bara för att de hör att det är bröllop!
    Bara skillnaden i pris på bal uppsättning kontra brud uppsättning vilket är samma sak... skiljer plötsligt typ 1500.-! Bra att du sa till dem... urk vilka skunkar!!
    extra kram

Skille hoppas du kom hem väl, kan berätta att en liten smurf visade sin morfar den gröna "masken" som han kallar den och var gld... sen skulle den vara med i sängen vid nattning så han gillar den, ska lära honom att väcka pappa med den heheh
    Kul att du tyckte om korten, ska lägga upp dem på bloggen idag omjag hinner sen måste jag ju göra ett eget Valentines kort till V... kanske kopierar ditt till A

irland ingen koll alls på det stället tyvärr Välkommen om du vill vara med o "bubbla" här inne

Teapot, hoppas det blir bra att vara hos mormor och att ni får fina stunder nu när det verkar vara kort tid kvar *KRAMAR*

Jag har mitt monster hemma idag med... Han fick födelsedags peng igår av sin morfar, så nu har han Många stora pappers pengar så vi ska ta en tur till leksaks affären så ser jag också om han är pigg nog för dagis trotts att febern är borta!

Nu ska vi ta frukost!
    Puss o kram
    och sorry om jag missat ngt!!

• baver

ja jisses gott folk..det känns som om vi är inne i någonslags svacka..bara massa konstiga människor att bemöta! gött myrmor att du inte gav dig, man får tydligen stålsätta sig inför ett enkelt telefonsamtal..tur att vi håller på att förvandlas till de bridezillas vi är

styrka till oss!

nu går jag och snyter mig

• Äntligen 090822

Jag är bridzilla alias Godzilla el vad den där hemska stora ödlan heter *asg*
    Jag vill ha allt ALLT.... men jag kan tygla mig än så länge... Vill haaaaaaaaaaaaaaaa

• Teapot

Nä, Daniela, fy tusan vilka tråkigheter du råkat ut för. Men det finns väl tid kvar för att höra av sig till de som gjort klänningen och förklara att du inte kan acceptera den som den ser ut? Borde väl kunna reklameras, om de är rädda om sina kunder.

Och Myrmor, lät ju verkligen som att tårttanten hade skrivet en meterlång lista med saker som hon skulle kunna använda som ursäkt för att höja priset! Usch och blä för alla snikna typer. Härligt att du kan bita ifrån

Baver, krya på dig!!! C-vitaminer och allt det där du vet...

Ja, och här hänger mormor i fortfarande. Verkar inte lika kritiskt längre, men jag stannar ett par dagar till. Har snö här, lite norr och huvudstaden. Ska ut och promenera på isen! Tjingeling!

• Myrmor

Hoppas hon blir bättre snart teapot, ha en mysig promenad och ramla inte igenom!!

Pratade precis med min frisör för dagen B och blev lite osäker... Nu hade de inte förlängningar utan löshår (vad nu skillnaden är??) och det ser inte så bra ut utsläppt.. Så vad göra; vänta till april och konsultationen om det inte funkar som jag vill ha det och lösa det då, eller titta efter någon annan (som är dyrare och säkert inte så trevlig..). Har en bröllops-svacka i dagarna .

• Myrmor

Hoppas hon blir bättre snart teapot, ha en mysig promenad och ramla inte igenom!!

Pratade precis med min frisör för dagen B och blev lite osäker... Nu hade de inte förlängningar utan löshår (vad nu skillnaden är??) och det ser inte så bra ut utsläppt.. Så vad göra; vänta till april och konsultationen om det inte funkar som jag vill ha det och lösa det då, eller titta efter någon annan (som är dyrare och säkert inte så trevlig..). Har en bröllops-svacka i dagarna .

• Tx2

Att det skall vara så svårt ibland. Bra gjort myrmor. Vilket maxi tog ni? Skall nog sätta T på att boka tårta.
    Här händer inte så mycket i bröllopsplanerandet.
    Igår tog en av svensexa-planerarna kontakt för att kolla datum o lista till tänkbara deltagare. Så nu är jag lite lugnare.

• Tx2

Hinner inte med och svara o läsa!

Teapot: Ta det försiktigt på isen. Försök undvika att halka el gå igenom.

Svackorna verkar ha spridit sig. Får försöka rycka tag i bröllopsfixandet till helgen och planera ut kommande saker att ta itu med.
    Just nu är jag arg och sur på mitt jobb. Är som en liten åskboll och kan inte ventilera mina åsikter, får vänta tills imorgon. Argh.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!