• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • hummle

å va jag kommer sitta bänkad här ikväll då
    lycka t m u-kjolen!
    annars så kom jag på att d inga bilder blir

• skille

Første forslag til ytterside av vigselprogram og festhefte, hva syns dere?? (se galleri)

• Danielaa

hummle: va guulig du e! Ska nog bli bra me u-kjolen, ringde å frågade å hon verkar ha allt mellan himmel å jord å välja på! Ska bli såå kul!!

Skille: *kikar*

• Danielaa

Skille: Charmigt me bilderna på er! Fint!

• Äntligen 090822

skille jag tycker att du ska satsa på foton av er!! Me like i like

• Tizia

Skille: Jättefina =) Härlig färg å fint med bandet runt om =) Ser lyxigt ut =)

Danielaa: Vart har du kikat på underkjol ? Är det 750kr för att köpa eller hyra?

Sweetsun: Tack för länken, ska kika lite =)

Ngn annan som vet ngn bra blomm/bukett sida ??

• Tx2

Oj var ni skriver. Läst men redan glömt vad jag skall kommentera.

Missade att skriva in i lördags att det bara är en månad kvar för dig Hummle!!! Wihii! Låter inte kul med sjukan, men kul att ha dig tillbaka.

Prinsessan: Härligt med klänningen! Tar gärna tips på vart man kan hitta bra underkjol.

Myrmor: Tre metersslöja. I love it! Älskade den när jag testade med en klänning utan släp.

Skille: Röstar oxå på fotona. Angelican vet att jag är foto-lover.

Inte så mycket nytt på bröllopsfronten. Väntar på besked om dem levererar till hotell-adresser, hoppas på ett ja för då kan jag lägga min beställning på bubblorna. Och ev m&m´sen. Är så sågen, men är så fruktansvärt onödigt.

• Teapot

Daniela, uuuunderbart med klänning! Vilken lycka! Har ingen aning om priser på underkjolar. Men det låter väl överkomligt? Har spanat lite på begagnade och då vill de oftast ha 300-400 kr.

Och myrmor, tre meter slöja! Wow

Skille, supersöta vigsel- och festprogram. Verkligen fint med sidenbandet! Trevligt tips med foton, kanske man ska knycka :-O

hummle, tusanimej vad nära det är nu!

Själv har jag begett mig norrut mot hemtrakterna. Har en mormor som ligger och försvinner bort. Sånt är livet. Roligare är att jag bokat in frisör! Supertrevlig verkar hon, ska göra sminket också!

• Danielaa

Gu va ni e underbara tjejer me alla positiva klänningskommentarer!

Men...

E så ledsen, helt förstörd...! Va ju å provade klänningen för å hitta en bra underkjol som ni vet. Kom in på "Svahns" bröllopsbutiken i Kungsbacka. Hon va från början SUPERNEGATIV å sa att "om nån kund kommer in får du gömma dig i rummet här så dom inte undrar var man får tag på din klänning!" Hon ville absolut inte hjälpa till överhuvudtaget, snörade inte ens klänningen för mig! Så otrevlig!

När jag sa att jag vill ha en STOOOOR kjol under å visade hur jag vill att de ska se ut sa hon att de hade hon verkligen inte å sa att "de kan du INTE ha, det ser verkligen INTE bra ut! De går bara inte å ha de så..." Så sa jag att JAG vill ha de så.. "Ja, de e väl upp till dig såklart som ska ha klänningen men det blir verkligen inte fint!" Jag blev så ledsen att jag höll på å gå under... (Ja, jag vet att jag e känslig.. men hon va direkt elak!)

Gick därifrån å åkte till "Bloms" i Kungsbacka centrum ist, mycket bra personal, rekommenderas! Mycke bättre bemötande å hon ville verkligen hjälpa till. Hon hade stora kjolar men inte tillräckligt... Så, när jag stod där å provade underkjolar upptäcker jag att de SAKNAS broderier på två ställen på ena sidan, längs me hela nedre kanten på klänningen...! Blev så ledsen å sa bara att jag hör av mig å kommer tillbaka en annan gång... Blev SÅ fel... Min "dröm-princess-klänning" blev plötsligt inte alls min "dröm-princess..." längre... Åkte hem å va helt förstörd, gråter floder när jag komer in å kan knappt förklara för Mikael va som hänt... Så ledsen å så upprörd att jag vet inte var jag ska ta vägen...!

Blev jättelångt å jättegnälligt nu... *Förlåt*

Teapot: Jättetråkigt me din mormor...

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!