• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Myrmor

Aha carinas... där har man gigat ett par gånger .

Vi kommer nog också hoppa morgongåva och göra något tillsammans istället.

Funderar på att ta en tur ut idag till typ bauhaus och nåt trädgårdscenter och försöka hitta guldsand (och kanske köpa tallrikar på ikea..) Ska bara övertyga a om att det är en jättekul idé att lämna soffmyset...

• SweetSun

Vi ska åka till ullared nästa vecka och jag tror vi ska leta efter dricksglas.. de som finns i lokalen är jätterepiga typ skolmatsalsglas.. inte så jättevackra med andra ord..

Samtidigt så vet jag inte om det är överdrivet att köpoa massa glas bara just för detta... Man tappar liksom verklighetsuppfattningen här påBT

• Danielaa

Tx2: Skönt att skorna känns bra, borde kanske känna lite på mina 3 (!) alternativ å börja bestämma mig...! Skönt å ha dukarna ordnat oxå!

Sweetsun: Härligt me "lagom-engagemang" från svärmor! Alltid kul när även den sidan av familjen engagerar sig!

Man tappar lätt verklighetsuppfattningen här på BT, plötsligt MÅSTE man ha ALLT, å ALLT e SÅÅÅ viktigt...!

Myrmor: Shoppingsöndag e ju helt underbart! När ska våra blivande lära sig att förstå de!?

Själv ska jag snart åka å jobba... *ingen lust*...

• Myrmor

Nu har jag nästan gett upp på att få med familjen, men ge mig en timme eller två till .

Har kollat båtpriser för tysklandresa, och stena line verkar vinna i dagsläget. De har en drive där man får ta med bilen gratis på resan gbg-kiel. Då får man en minisemester med två nätter ombord, bil med, en heldag för shopping i tyskland (07-19), för samma pris som bara bil och båtresan skulle kosta om man åker trelleborg-sassnitz eller hsborg-hsör, rödby- puttgarten (200kr för två pers och bil). Nån som ska med på minisemester?

• Äntligen 090822

Men det där med SB fotograferingen... ok visst jag kan bara ge honom ngt... men nu är det ju inte bara att boka av fotograferingen, jag har ju även inhandlat underkläder, och det ena settet (korsetten) är inte ngt jag har jätte mkt användning för sen...

Sweetsun, man kan hyra porslin och glas, kanske lönar sig? kolla på nätet man kan nog googla på hyra porslin el likn!

mini semester låter nice!!

Myrmor skrev 2009-02-08 11:55:44 följande:
    Nu har jag nästan gett upp på att få med familjen, men ge mig en timme eller två till . Har kollat båtpriser för tysklandresa, och stena line verkar vinna i dagsläget. De har en drive där man får ta med bilen gratis på resan gbg-kiel. Då får man en minisemester med två nätter ombord, bil med, en heldag för shopping i tyskland (07-19), för samma pris som bara bil och båtresan skulle kosta om man åker trelleborg-sassnitz eller hsborg-hsör, rödby- puttgarten (200kr för två pers och bil). Nån som ska med på minisemester?
  • SweetSun

jag väger också hit och dit med SB, men jag tänker "va fan, det kommer ju aldrig hända igen!" Kan vara en skoj grej, även om man visst hade kunnat lägga pengarna på annat...
    SB kommer kosta mer än min brudklänning ;)

• Teapot

Myrmor, nu fick jag plötslig lust att åka till Tyskland! Ska starta operation övertyga om nödvändighet i detta tidiga skede

Var på det stora småländska varuhuset igår och botaniserade lite. Hittade massa turkosa ting som kändes mer eller mindre "nödvändiga" till festen! Lyckades dock övertyga mig själv om att jag inte måste köpa allt på en gång... men det är svårt att motstå! Säger som er andra, efter att ha hängt här ett tag får man för sig att det finns så många måsten!!

• Myrmor

Nu är vi hemkomna efter en synneligen effektiv eftermiddag . Vi har:
    *bokat tårta (chokladmousse och hallon) och bakelser
    *bokat mat (lovely buffé)
    *bokat porslin (och fick ett tokbra pris!!!)
    *köpt ljushållare att dekorera alla nischer i festsalen med
    *köpt värmeljus
    *köpt servetter
    *köpt tallrikarna till bordsdekorationerna

Nu saknas bara den nedrans sanden...

• Tx2

Artist: Imponerande. Kika på lagerhaus, tidigare har den haft guldfärgad el fråga i blomsterbutiken. Vart har ni bokat tårtan?

Teapot: Bara att köpa på...

Angelica: tror att V kommer att uppskatta sb:n och även underkläderna. Dem kan du ha med på den lilla trippen! Du kanske inte får en morgongåva just då utan senare.

Danielaa: Bara tre par skor att välja mellan?!

• Myrmor

Vi bokade bakelser på maxi, 39 kr för 2 st, och en chokladtårta som vi kommer skära . Såg grymmegoda ut (och tro det eller ej, matchade färgtemat... goodness vilka bridezilla-fasoner )

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!