• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Tx2

Angelica: Trist med sjuk smurf, igen.

Hoppar Ling, får nog inte skaffa mer lullull för T. Skall försöka lista ut ikväll om man kan beställa till en hotel-adress. Hittade en person på jobbet (som jag aldrig träffat) som skall till usa och som kunde tänka sig att frakta hem lite grejer för mig om det inte tog för mycket plats. Yeah. Så nu måste jag ta mig en rejäl funderare på m&m´sen. Onödigt, men så söta.

Baver: varför kan dem inte fixa klänningen? Kolla med dem andra kina-företagen. Little coral o allt vad dem heter.

• Tizia

Haloj på er ! Hoppas helgen varit bra =)
    Iiihh e d bara jag som börjar bli nervös inför bröllopet ? Jag drömmer om d nästan varje natt ! Ena dagen har jag glömt köpa underkjol, nästa dag får inte gästerna ngn mat osv.. Suck, tala om å bara har bröllop i huvudet =)

Mitt största dilemma just nu inköp av underkjol (vet inte vad jag ska ha för sort) och vad jag vill ha för färg/blommor i buketten och på borden! Hmm.. faktiskt lite svårt tycker jag =) Vad pysslar ni andra med just nu ?

Jag funderar för övrigt på att skippa vigselprogram, vi behöver inte ha några psalmer av vår präst så vi tänkte hoppa över d.. å då känns vigselprogram inte lika viktigt, eller vad tycker ni ?

• Tx2

Har haft skumma drömmar tidigare, men just nu inbillar jag mig att det mesta är bokat och under kontroll.
    Skall ta itu med underkjolen, men efter att mamma varit på besök o kikat på klänningen o skorna. Bara underkjol som saknas.

Tror att vi just nu är inne i ett väntläge inför sista spurten.

Skumt att ni inte behöver ha några psalmer. Vi har ett vigselprogram just för att vi vill ge lite kred till dem som är delaktiga i vigseln och att gästerna kan få info om låtarna vi valt och ordningen på vår borgliga vigsel.

• Tizia

Tx2: Ja d e jätte konstigt med psalmerna, men jag e glad att vi slipper =) Känns som jag har lite tidsbrist därav att jag funderar på att skippa vigselprogrammet... hmm får fundera lite..

• Teapot

Puh, vad trött man kan bli av att shoppa! Men gissa om jag fyndat Ingen idé att hålla på inköpen, finns det så är det ju lika bra att slå till!!!

Härligt med små trippar Myrmor o Daniela! Och Angelica, skönt att du hittade ljus ändå

• Myrmor

Nu har jag tokspontanköpt en slöja, på tre meter!! Jag som skulle vara så måttfull och obrudig . Stilrent och klassiskt flög precis ut genom fönstret...

• Danielaa

Myrmor: Aaaaah, gu va fiiint! Ville oxå ha en sån toklång slöja, men tror de blir alldeles för mycke till min klänning!

Teapot: Ooj, efter en dag på Gekås kan man absolut va helt slutkörd... Men så kul å shoppa massa bra grejjer!

Tizia: Drömmar ja, drömemr massa konstigt... speciellt när jag känner att jag ligger efter i planeringen, då drömmer jag massa hemskt! Men nu känns de som jag kommit lite ikapp faktist, har gjort iaf utsidan på alla inbjudningarna och insidan ska bara skrivas ut å sättas i! DJ e ordnat idag (helt 100% bokat) å förhoppningsvis även toastmadame (*håll tummarna*) har frågat pappas fru om hon vill ställa upp, hon blev jätteglad men ville ändå tänka på de, hon ville känna efter att hon kände att skulle klara av å leva upp till rollen... haha, låter som jag e den värsta bridezillan i denna värld... Försökte faktist förklara att vi inte "kräver" sådär jättemycke...
    Va e de för bra präst ni hittat då som ni slipper psalmerna för? *vill oxå ha honom*

Tx2: Ojoj, ja, sanrt e de ju faktist dax för er! Helt galet.... Å de skulle vart dax för oss oxå om vi inte flyttat fram de! Känner mig så trygg me å ha gott om tid fortf så mycke som vi ha kvar! Hade ju såklart hunnit om vi inte hade flyttat fram de oxå, men nu när man vet att man har mer tid så...

Va säger ni om pubquiz imorrn då?

• Danielaa

AAAAAAAAAHHH!! *Överlycklig!!* Min klänning har kommit!! *Hoppar å skuttar!*

• skille

Min elskling nr 2 vant VM guld i går.. HEHE

Danielle, jeg forventer å se kort i galleriet...

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!