• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • SweetSun

tx2; räkna till tio och andas lite

• Myrmor

tx2: blä på dom!! (vi valde maxi i thn eftersom det är så nära vigselplatsen- och blä på dem med!)

• Tx2

hinner inte räkna till tre förrens jag blir arg igen..

blä till dem i thn.
    Skall kolla vad dem kan hitta på för tårtor i kungälv, skall låta T ta tag i det. Orkar inte med fler motgångar.

• Tizia

Oj va mkt det händer här...

Daniella: Va trist med klänningen ! Förstår verkligen att du bllir ledsen, både av den knäppa kärringen och broderierna ! Härligt att du hittat en annan klänning som du gillar =)
    Jag blev helt ifrån mig när jag fick min klänning som inte alls såg ut å va i rätt färg (den var i rätt färg, men mitt minne spökade)..

Myrmor: Grymt att du stod på dig !!! Man ska tydligen inte nämna bröllop för då blir allt svindyrt ! Jag ska ha möte med cateringfirman till helgen...där tar dom mer betalt för bakelser än tårta.. skumt.

Idag har jag för övrigt hittat skor, super enkla vita i skinn! Känns kul om man kan använda dom efter bröllopet oxå, tänkte kanske pimpa upp dom med lite pärlor =) Hittat örhängen oxå..så nu hoppar jag omkring i mina örhängen å högklackat å lagar mat (måste ju gå in skorna) Känns skumt =)

• Danielaa

Ni e för underbara tjejer...! Känns genast mycke bättre efter att jag läst allt ert peppande!

Teapot: Jobbigt me mormor som e så dålig... Hoppas allt blir bra för er!

Myrmor: Aah, jobbigt när man börjar tvivla på frisören... Vet inte va du kan göra.. Kanske tidigarelägga konsultationen för att då ha mer chans att hitta en annan om du inte e nöjd...? Jag ska prata me min frisör nästa gång jag klipper mig å be henne ta lite extra tid bara för å prova lite...

Tx2: Aah, va tråkigt de e när de inte funkar på jobbet! Hoppas de löser sig!

Tizia: Kul att du hittat dina skor! Alltid roligt när man kan pyssla lite själv oxå å göra dom mer personliga!

Visst sa jag väl igår att jag hittat "vårt konditori" som ska göra tårta å bakelser? Vi va där idag igen, skulle visa Micke så han fick godkänna (vilket han egentligen gjorde redan på min beskrivning... "Vi gör såhär, du får bestämma så blir de bäst!")

Men iaf, tjejen som höll i de va inte där idag, hemma sjuk... Men han som jobbade där ringde hem till henne å frågade de jag undrade om som han inte kunde svara på (vilket jag såklart sa att han absolut inte behövde göra!) å då ville hon prata direkt med mig å förklarade allt å sa all information hon hade fått som jag undrade om! Hon hade tom ordnat fram små "kristyr-blommor" så att jag fick se dom "live" å inte bara på bild... Ursöta å kommer bli perfekt! Å dom har sagt flera gånger att vi gärna får komma in å provsmaka vilken fyllning vi vill ha i å att de blir så kul osv...! Där kan man snacka om serviceminded!! Genast mycke gladare! Ville bara dela med mig av lite glatt i bröllopsvärlden nu när så mycke gått emot...!

Å så fick jag pratat me en tjejkompis igår (Du vet vem Angelica, Martina! ) som lovade att hjälpa till me lite olika grejjer på bröllopet som jag hoppades på att hon skulle vilja. Så jag e glad ändå trots att klänningen blev pannkaka me å allt blev så dumt...

E de kinesiskt nyår fortf förresten? Eller e de länge sen vi pratade om de...? Har mailat millys igår men inte fått svar än...?

• J D

Daniela: Det är inte kinesiskt nyår längre men de har säkert en del att jobba in på grund av allt arbete som staplas under nyåret.

• skille

Nå er det under 100 dager til jeg gifter meg!!!!!!!!!!!!! WHEEE

• Danielaa

JD: Joo de e klart... har fortf inte fått nåt svar... Dom brukar ju va snabab me å svara.

Skille: Ooh, spännande!!

*gone to the dusch!"*

• Danielaa

Aaah, goda nyheter! Ska få pengarna tillbaka för min klänning, bara å skicka tebax den igen! Dom skrev bara att dom va ledsna att jag inte e nöjd å gav mig adressen för å retunera den... *Chockad* Trodde aldrig de skulle gå så smidigt!

• hummle

nä nu hände d igen

va på sjukan halva dagen igår o jag e slut... stora grabben 6år har halsfluss o nedreluftvägsinfektion som kunde blivit lunginflammation om vi väntade längre. första natten jag sovit skapligt. URK!!! nä nu måste vi bli friska problemet e att jag har ont i halsen nu o jag vill inte ha nån mer sjukdom. vi ska ju gifta oss snart, 23 dagar kvar nu!!!

läser o läser i tråden men hinner inte svara...

hur många av er ska sova på hotell på bröllopsnatten? vart i så fall? behöver lite tips då planen e att jag ska överraska m2b m en sån övernattning. min svägerska erbjöd sej häromdagen att ta hand om d små hos oss den natten så då vill jag ju passa på

nä nu ska jag ta hand om sjuklingen här o uppdatera mej här lite grann så jag får rätsida på vem som råkat ut för vad. shit tjejer d låter ju inte bra d jag läst

STYRKE KRAMAR

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!