• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Irland

Hejsan alla,

Jag ska gifta mig den 31 Juli 09 troligen har vi festen i Blomstermåla, Särö. Ar det någon som har erfarenhet av Blomstermåla?

Bor i Dublin i Irland så lite svårt att organisera vissa grejer när jag inte är på plats. Har precis insett att det kanske ar lite brått med att hitta klänning nu så känner mig lite stressad!!

Någon som kan tipsa om salong för hår och smink som har rimliga priser?

• Tx2

Gumman, vad trist med klänningen!!! Och bemötandet.

Men brodieriet som saknas på klänningen, mycket som saknas el är det din bridzille-gen som spökar? Har du hört med dem som sålde klänningen, kan dem åtgärda det? El är det möjligt att en sömmerska här kan fixa till det det? Du har ju gott om tid att göra justeringar på klännigen. Och stora underkjolar går att köpa på nätet, sega är att man inte kan prova dem först.

• Myrmor

Men lilla gumman . Du har gott om tid att fixa till klänningen så den blir din DRÖM!!! Tycker också att hon på svahns var ett pucko, de var mycket trevligare på bloms! Sponsra inte dåligt service-minded säljare!!Det är inte svårt att hitta underkjolar på nätet/i nån affär i gbg istället!

• Tx2

Kolla på ebay i uk, dem hade många stora underkjolar. Funderar på om jag skall chansa på en, i värsta fall får jag sy om den lite. Någon som har tips på vad man skall tänka på?

• Danielaa

Tx2: Faktist inte min bridezilla-gen som spökar denna gången... Försökte faktist ha överseende me de från början innan jag upptäckte att de e på HELA ena sidan längs me hela nedre kanten som lixom ska hålla ihop de broderierna som går uppåt på klänningen... Kan förklara lite bättre nästa gång vi ses!

Myrmor: Ja, ska ALDRIG mer gå till Svahns igen å kommer ALDRIG rekommendera nån å gå dit!

Stor underkjolar tyckte dom i båda affärerna att dom hade men dom va inte i närheten av tillräckligt stora...

Tx2 Kan säkert va värt å köpa underkjolen så tror jag för de va rätt dyra här.. På Bloms kostade en jag privade 1300:- ..

• baver

daniella vad trist!! men som sagt det hinner du grejja tills du gifter dig

teapot tråkigt med släktingen din

igår var vi och käkade på bryggan under bron..testade maten och bestämde viner..allt kommer bli kanon! så glad. men är det fler än jag som blir trött på att de alltid ska påpeka när det kostar mer. det är klart att man ska säga "vill ni ha det istället så kostar det si och så" men inte med betoning som typ säger att det är ju dyrare fatta det, det tror jag inte ni har råd med...tex bad vi om en annan whiskey sort än den de hade..om vi då har kunskapen nog att be om en "exklusivare" whiskey, så kan man ju tänka att vi vet att den också kostar mer.

blir lite trött för det är inte bara restaurangen, utan tryckeriet och små saker som har varit precis samma..

men men det var gött götti gött gött iaf

nu ska jag bädda ner mig..helt jättesjuk

hummle! nu är det inte långt kvar..vi kommer och kraschar bröllopet allihopa va

• SweetSun

"strykekram" är alltså en STYRKEKRAM, och ingen annat

• Myrmor

OCh idag har jag varit en hård förhandlare . Blev så tröööötttt på alla som försöker pressa en på mer pengar bara för att man skulle gifta sig!!! Tårtfolket ringde, vi hade fått en prisuppgift (för bakelser som de har i sitt ordinarie sortiment). Och först sa de...

"ja men då måste vi anpassa med mer dekorationer" (jag sa nej, ta det som de brukar se ut), sen

"ja men vi måste testa om bakelserna får plats på ställningen" (jag sa, nej det fixar vi själva), sen

"vi vet inte vilken sorts frukt det finns till dekorationerna, så det kostar kanske extra" (jag sa, nej ta det ni skulle tagit på alla andras..) sen

"och tårtan på toppen måste kanske göras i en mindre storlek, det kostar mer (!!??!! hur kan en mindre tårta kosta mer frågade jag, då mumlade hon, och jag sa att i så fall tar vi den stora billiga varianten), sen sa hon att:

"när man köper så många kanske man får räkna på ett portionspris som blir lite dyrare" (så blev jag TRÖÖÖTTT!! och sa att köper man fler brukar man få mängdrabatt, inte tvärtom, vi köper bakelser för att komma billigare undan, annars kan vi lika gärna köpa nån annanstans. Hon svarade att

"det blir samma pris oavsett om någon beställer 400 bullar eller 30". bra!!! sa jag, då blir det samma pris för oss som vi fick från början). JISSES vad trött jag blir på fokl som försöker blåsa en!!! Så färdig--- nu är jag glad igen

• Danielaa

Myrmor: Men de e ju så man kan bli knäpp i huvet på dom!! Dom bara hittar på massa SKIT för å tjäna meeeer å meer...

Vi ska oxå ha "cupcakes-bakelser" som jag sågärna vill kalla dom... Hittade världens sötaste igår, 22 kr st, om jag själv vill bestämma fyllningen i dom, anars 19kr st.

Va tror ni 19 kr e me vanlig princess-tårte-fyllning. Å 22 kr e om vi själva väljer, vilket då kommer bli vaniljcreme å chokladmousse! Va tror ni?

Tack för alla era uppmuntranden! Känner mig så nere för detta nu... Men ahr faktist kikat lite å hittat en annan klänning som jag nog ska ta ist...! Jag låter ju som en velig galning tror jag...! Men men, "Sottero & Midgley", modell ASM3250CS gillar jag verkligen, å då får jag tom den kjolen jag vill ha egentligen...! Va tycker ni?

Myrmor igen...: Va ska ni ha för ställning? Jag tänkte sätta m2b på å göra en bra ställning om jag inte hittar nån annan!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!