• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • SweetSun

hälsningen var i en tidning alltså... *duh*

• hummle

GODMORGON
    o trevlig alla hjärtansdag

DADAM 21 dagar to go asså 3 veckor e INGENTING o d börjar kännas skarpt nu. e typ orolig för både d ena o d andra.
    klänningprovandet gick super så idag e d en dag på stan för min del m mkt shopping...

tx2: va sa mor om klänningen då? *nyfiken* o bra att T kan detta m snörning HOJTAR om jag behöver hans hjälp
    så skönt o veta vem man kan skylla den där shopping genen på iaf så man inte behöver bära allt ansvar själv *fniss*

hmmm ska se om jag fattade dej rätt. menar du att jag skippar papper i omslaget o ist skriver på omslaget. dvs insida o baksida? ska inte ha massa lull-lull bara ett band o ev nån stämpel som jag använde i inbjudan. så avskalat o enkelt

ska gå t inex o arkivet idag kanske panduro. hoppas d har koll på läget om papper så d kan försäkra att d inte lyser genom. Lr komma m andra förslag. hade vart fint m omslag o papper i men d e la bara för att d ser "mer" ut. ett tips från prästen var att vi inte skulle vara övertydliga i programmet då många kan bli bortkommna om nått görs i annnan ordning lr nått spontant uppstår. kanske kan vi minimera då?! *funderar o tänker*

SweetSun: Kul när man hör svar om inbjudan

jo tjejer m tanke på kylan som råder nu o att vi snart ska fotas utomhus e jag dö rädd för att frysa ihjäl. men hur löser man detta? ska mejla Peter o kolla om han har förslag...

• Äntligen 090822

huh... sov som bäst 0430... när Smurfen började yla mamma... upp säga du drömmer, nappen in... lägga mig, kunde inte somna om... kl 0600 kom han in t oss. GÄSP... ligger inte still om man säger så...
    Så det är väl tur att det inte är ngr stora romantiska äventyr idag

Sweetsun härligt med hälsning i tidningen igår och att han blev så rörd!! Underbart!!

tx2 härligt med din klänning och mammas klänningar!! !!

hummle det fest programmet jag hade med mig på fikan på condeco, var ju utskrift på båda sidorna. De hade tagit lite tjockare än vanligt skrivar papper!
    hittat ngt mer ang texter?

Skille, för mig beror det helt vad snitt summan blir om vi delar på ett rum ngr timmar... vi är ju endå 5 som ska fotas och vad tror Peter att det tar för tid?
    men jag håller med snygga rum som passar jätte bra!

Ska ni vara ngt romantiska idag ??
    Jag har en liten present tillmin darling och så får Smurfen två små bilar... han blir nog ledsen annars när pappa får paket!
    Vi skulle gått ut och ätit middag men det slutade med en sjuk barnvakt. så det blir mys vi tre här hemma!

frukost dags

• hummle

äntligen: ja just d ska kolla efter tjockare papper då.
    mysigt m liten herre som vaknar tidigt, känner igen d där om man säger så
    inte hunnit kolla texter än då jag va hos mor igårkväll o hos tärnan o drck vin o tjöta. skulle gjort rispåsar men jag glömde banden hos mor så vi prioriterade tjöt o mys ist. ska dock få pejl på d t helgen återkommer om d.

här blir d lite mysigt t kvällen m vin o nått gött, fick mersmak från gårdagen.
    nä nu kräver min hjärna lite kaffe för shit va vinet slår om man inte druckit på sisådär 2 år

• Tx2

Tre veckor!!! Oj oj snart är det en gift hummle!

Jag menade precis som du tolkade det. Skippa inlagan/vita pappret och skriva på insidan o ev baksidan på det lila pappret. Vi kommer att ha så, en av mina tärnor hade så fast cremefärgade glittriga papper och det funkade jättebra. Praktiska T säger: Gör det så enkelt som möjligt för dig..

Kul att det gick bra med klänningen!
    Tror inte att min mor sa så mycket om klänningen. Vi var mer praktiska, ifall det behövdes justera någonstans, vilket det inte gör, och hur vi skall sy för att kunna knäppa upp släpet. Vår föräldrar har fått se bilderna på klänningen när dem var på besök senast. Då fick jag nog mer kommentarer.
    Budar på underkjol, får hålla tummarna att den blir min.

Man härdar ut i kylan... Har lite varma kläder som man kan kasta av o på lätt.

Inget romantiskt här inte. Vet att han har köpt ett kort, då vi köpte massa kort på ullared som han har lagt i någon låda. Ikväll kommer det över ca 10 personer för att spela pingis-km hos oss. Så romantiskt med pingis i källaren...

Sweetsun: haha, jag ser framemot att höra hur många tårar din T skvätter fram när ni gifter er!

• SweetSun

tx2; haha ja, jag tror nog inte att jag kommer at kunna hålla räkningen riktigt

Ikväll ska vi ut och käka med sambons bröder och deras tjejer =p Ska bli jättetrevligt!

Ha en mysig dag alla blivande!

• Danielaa

Hallå tjejer!

Va inne i morse å SKREV till er, åså lämnade jag datorn för frukost... Å GLÖMDE skicka inlägget...! *Vadå förvirrad...?*

Så.. svarar på de jag kommer på just nu, hinner inte läsa allt igen!

Hummle: De e underbart me nedräkning! Du verkar ju lugn ändå. Vänta bara tills de e min tur... Då blir de TJÖT! *Ni e förvarnade*

Sweetsun: Mysigt me middag me svågrarna (haha, heter de verkligen så i plural? ) å respektive!

Tx2: Killar e bra på å va praktiska... "Gör som blir enklast för dig" känns som att jag käner igen de där...

Skille: Jättefina rum, speciellt dom två första på bilderna (tror jag de va...) men dom e säkert lika fina allihopa!

Idag blev inköpt en ny espressomaskin! Alla-hjärtans-dag-present! *Nöjd*
    Så nu e ni välkoma hit igen på lite espresso/latte/telatte...

• Tx2

Hummle: hur har det gått med vigselprogrammen?

Sweetsun: Eller hur skall er vigsel filmas? Då kan du räkna senare

Danielaa: Oj, ny leksak till köket. Kul! Du får öva lite så kommer jag senare och beställer en latte.

Inget kort fick jag! Men väl blommor, fick röda tulpaner, är ingen ros-människa.

• SweetSun

tx2; bra ide! jag får räkna i filmen, så får rapporten komma senare

Imorgonbär det av till Ullared! Få se vad man gör för fynd! Hoppas på lite folk, men det borde det vara en måndag mitt i månaden.

Då är det också exakt 3 mån kvar!! Tjoohoo!

• Danielaa

Tx2: Ska träna liiite till bara! Härligt me blommor!

Sweetsun: Kul me Ullared! Något bröllops-lull-lull som ska inhandlas?

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!