• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • hujjedamejj

ska väl ungefär gå ner lika mycket som du gjorde inför ditt bröllop. Vart du målviktig på ditt bröllop och hur lång tid tog det att gå ner dom kg. Är i samma situation nu =)

MyStyle skrev 2009-04-21 08:44:10 följande:
    Tack tack Innan bröllopet gick jag väl ner som mest 13 kg, men två tre kilo upp när jag slutade. Så ca 10-11 kg ungefär.Så jag vet ju att det fungerar, det är bara så svårt att komma igång...
  • bongen80

Det sket dig lite under påsk...hm undrar om det kan har varit godiset....haha. Trots det har jag gått ner 1,5kg så nu är det sammanlagt 9 kg på 6 veckor.

Känns hur bra som helst. Mitt mål är nu -1kg/vecka o det lär jag klara. Vilket skulle betyda ca 20kg minus innan bröllopet. Det fixar jag!

• oliveroebbasmamma

En sak som jag undrar över...jag åt som sagt i lördags o bröt min ketos. Sen söndags morse har jag ätit ren kur och i morse när jag testade på stickan så var den mörkt lila. Nyss när jag testade så visade det negativt??? Fattar inget!
    Jag borde ju ändå ha kommit in i ketos igen sen lördagen och det visade ju stickan i morse...men nu är jag helt plötsligt ur den????
    Vet någon vad det kan bero på?

• emersson
    hujjedamejj skrev 2009-04-21 14:42:50 följande:
    Så var det en ny dag. Sov läääänge idag. Det vart kyckling igår kväll, pallade inte hungern. Så kombinerad kur igår, och det blir nog det några dagar nu, alltså äter mina 3 påsar + ett mål om kvällen. Jag ska jobba två nätter ons-tors, och jag kommer definitivt inte palla dag nummer tre när jag jobbar natt. Förresten nån som jobbar natt här? Sen efter det blir det ren kur, för då är jag ledig i 10 dagar, och när jag väl kommer tillbaka till jobbet så är jag inne i den beröma ketosen, som jag tyvärr inte har nått ännu!
    jag jobbar natt, och jag håller med dig, nästan omöjligt att hålla ren kur när man jobbar fler nätter i sträck :(
  • emersson
    oliveroebbasmamma skrev 2009-04-21 17:26:26 följande:
    En sak som jag undrar över...jag åt som sagt i lördags o bröt min ketos. Sen söndags morse har jag ätit ren kur och i morse när jag testade på stickan så var den mörkt lila. Nyss när jag testade så visade det negativt??? Fattar inget! Jag borde ju ändå ha kommit in i ketos igen sen lördagen och det visade ju stickan i morse...men nu är jag helt plötsligt ur den????Vet någon vad det kan bero på?
    har läst någonstans att man ska testa på morgonen för sen vartefter man dricker på dagen så kan det bli för utspätt för att kunna visa nåt.
  • MyStyle

Ja, det var jag faktiskt. Men då hade jag inte satt målet där jag satt det idag, utan då var jag liiite snällare mot mig själv. Efter bröllopet gick jag dock upp igen, inte allt, men för mycket i min egen mening.
    Har för mig att det tog ca 7 veckor om jag inte minns helt fel.
    Jag tror absolut att du klara det!!!

hujjedamejj skrev 2009-04-21 16:02:46 följande:
    ska väl ungefär gå ner lika mycket som du gjorde inför ditt bröllop. Vart du målviktig på ditt bröllop och hur lång tid tog det att gå ner dom kg. Är i samma situation nu =)
  • 1augusti2009

Härligt jobbat, klart du klarar -20

bongen80 skrev 2009-04-21 17:24:53 följande:
    Det sket dig lite under påsk...hm undrar om det kan har varit godiset....haha. Trots det har jag gått ner 1,5kg så nu är det sammanlagt 9 kg på 6 veckor. Känns hur bra som helst. Mitt mål är nu -1kg/vecka o det lär jag klara. Vilket skulle betyda ca 20kg minus innan bröllopet. Det fixar jag!
  • Hemlig2009

Idag känner jag mig så himla positiv! Veckan som har gått har varit jättebra på vågen, känns så himla kul! Tror faktiskt att jag ska kunna klara drömmålet och inte bara "bara" målet. Skulle ju kännas helt otroligt! Men jag tar en dag i taget, lättast så.

Kämpa på allihop!

• MyStyle

Grattis! Vad roligt! Skönt att det går bra och när du skriver så så peppar du andra

Själv har jag nämligen inte gått ner så mycket som jag hoppats på denna veckan. Men det är bara till att fortsätta kämpa. Är glad att jag klarade avstå all god mat igårkväll. Syrran med familj kom hem til oss och grillade...
    Men jag tänkte; Du kan äta detta senare, när du är färdig, detta är bara en kort period av diit liv... *huuuh*

Hemlig2009 skrev 2009-04-22 08:07:08 följande:
    Idag känner jag mig så himla positiv! Veckan som har gått har varit jättebra på vågen, känns så himla kul! Tror faktiskt att jag ska kunna klara drömmålet och inte bara "bara" målet. Skulle ju kännas helt otroligt! Men jag tar en dag i taget, lättast så. Kämpa på allihop!
  • Hemlig2009

Ja, precis så tänker jag också!

När jag står still på vågen så syns det istället på måttbandet så glöm inte det. Det slår aldrig fel! Och det är ju minst lika skoj.

Igår så tyckte väl min sambo att det kanske börjar räcka. Han blir bara orolig så att jag mår bra men jag mår ju toppen!

MyStyle skrev 2009-04-22 08:31:17 följande:
    Grattis! Vad roligt! Skönt att det går bra och när du skriver så så peppar du andra Själv har jag nämligen inte gått ner så mycket som jag hoppats på denna veckan. Men det är bara till att fortsätta kämpa. Är glad att jag klarade avstå all god mat igårkväll. Syrran med familj kom hem til oss och grillade...Men jag tänkte; Du kan äta detta senare, när du är färdig, detta är bara en kort period av diit liv... *huuuh*
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!