• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • Shaggy

hej alla duktiga! är så imponerad av hur ni klarar av detta!
    jag vill så gärna oxå börja med detta men jag tror inte att jag klarar det!
    jag gifter mig den 16maj och skulle vilja gå ner några kilo tills dess (skulle behöva gå ner 10kg men nöjer mig med 5 tills bröllet)
    tänkte att om jag börjar så tänke jag äta en måltid om dagen och sen byta ut 2 måltider mot shakes eller soppa!vågar inte köra på ren kur för jag är rädd att jag kommer och bli dålig i min mage sen när bröllopet är och det vill jag verkligen inte bli!!

• MyStyle

Hejsan Allihopa!

Ca ett år sen jag var här inne...
    Nu har jag kört igång igen, denna gången har jag inget bröllop att kämpa för, men i lördags beställde vi en resa och jag vill kunna leka på stranden med min dotter utan att känna att jag måste skyla mig hela tiden...
    Sen har jag lovat mig själv att jag ska väga mycket mindre när jag blir gravid nästa gång, så jag inte får samma problem igen. Och nu börjar man bli sugen på bebis nr 2

Körde igång förra veckan men det gick INTE bra i helgen...
    Men jag gick inte upp det jag gått ner iaf. Tänkte att om jag pratar med er här kanske det känns lite lättare.

LÄNGD: 156cm
    ÅLDER: 26år
    MAX VIKT: Efter graviditet 84kg
    VIKT START C.K: 73,3kg
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:Ska försöka på ren, men i helgen åt jag kvällsmat lör och sön, kommer även äta på lördagkväll då vi ska ha gäster...
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: Tänkte fram tills valborg, men om det går bra har jag uppehåll valborg-vårruset sen kör jag nån vecka till.
    SLUTMÅL: 55kg
    DELMÅL: 65kg
    BELÖNINGAR:Semester i augusti, kunna springa och leka på stranden med dottern utan att skämmas...
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: Ett mål om dagen en vecka, sen två mål om dagen...
    MOTION: Stavgång 2-3 dagar i veckan + situps och vårruset den 4 maj.

VAD DUKTIGA ALLA ÄR HÄR INNE!!!
    NU GER VI JÄRNET!!!

• hujjedamejj

Hej & Välkommen tillbaka!
    Jag körde igång idag. Ska väl köra till 30 maj hade jag tänkt mig!
    Hur gick det för dig innan ditt bröllopet? hur mycket gick du ner då?
    Lycka till!

MyStyle skrev 2009-04-20 21:41:26 följande:
    Hejsan Allihopa!Ca ett år sen jag var här inne...Nu har jag kört igång igen, denna gången har jag inget bröllop att kämpa för, men i lördags beställde vi en resa och jag vill kunna leka på stranden med min dotter utan att känna att jag måste skyla mig hela tiden...Sen har jag lovat mig själv att jag ska väga mycket mindre när jag blir gravid nästa gång, så jag inte får samma problem igen. Och nu börjar man bli sugen på bebis nr 2 Körde igång förra veckan men det gick INTE bra i helgen...Men jag gick inte upp det jag gått ner iaf. Tänkte att om jag pratar med er här kanske det känns lite lättare.LÄNGD: 156cmÅLDER: 26årMAX VIKT: Efter graviditet 84kgVIKT START C.K: 73,3kgREN KUR EL. KOMBINERAD?:Ska försöka på ren, men i helgen åt jag kvällsmat lör och sön, kommer även äta på lördagkväll då vi ska ha gäster...HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: Tänkte fram tills valborg, men om det går bra har jag uppehåll valborg-vårruset sen kör jag nån vecka till.SLUTMÅL: 55kgDELMÅL: 65kgBELÖNINGAR:Semester i augusti, kunna springa och leka på stranden med dottern utan att skämmas...HUR SKA DU TRAPPA UPP?: Ett mål om dagen en vecka, sen två mål om dagen...MOTION: Stavgång 2-3 dagar i veckan + situps och vårruset den 4 maj.VAD DUKTIGA ALLA ÄR HÄR INNE!!!NU GER VI JÄRNET!!!
  • oliveroebbasmamma

Hej alla suveränt duktiga tjejer!!

Vad ni har inspirerat mig!!!! Har inte skrivit nåt inlägg förrän nu, men jag har läst igenom hela tråden och det tog sin lilla tid!
    Vad otroligt duktiga ni är allihopa!! Ni har inspirerat mig till att oxå köra igång med cb! Så nu har jag kört en vecka...det var meningen att jag skulle köra ren kur, men det var ju svårare än jag trodde.. jag fuskade två ggr och då rejält, men imorse när jag vägde och mätte mig efter en veckas cb, så visade vågen -4,5 kg och totalt 15,5 cm bort över kroppen Det är jag otroligt nöjd över med tanke på mina synder!!!
    Så nu har jag kört ren kur sen i söndags och än så länge går det kanonbra! Idag ska jag visserligen till konditorn och diskutera bröllopstårta, men jag ska bannemej visa mig själv att jag klarar det, utan att nåt gott slinker ner!
    Jag var dessutom väldigt snabb att tala om på telefonen för henne att jag går på cb, så hon inte frestar mig att smaka nåt!
    Vi vet ju redan vad vi vill ha för sorts tårta o fyllning, så det underlättar

Bröllopet är den 27/6 och jag hoppas jag kan gå ner några pannor innan dess...har ju lite att gå ner. Typ 30 kg känns inget vidare att ha gått upp så mycket, men efter 2 graviditeter och 5 års kamp mot depession, så har det satt sina spår!

Hur mycket tror ni man kan gå ner på 10 veckor??? Ge mig lite feedback på hur det gått för er, så blir jag peppad att köra ren kur hela vägen fram tills den stora dagen!!

Kram på er och tack för att ni öppnat mina ögon!

• Hemlig2009

En kompis till mig gick på ren kur Xtravaganza (samma sorts viktminksningspulver, VLCD) i 10 veckor och gick ner 15 kg. Så du kan säkert gå ner minst det! Tänk vad fin du kommer att känna dig. Och framförallt vara mer hälsosam och mer nöjd med dig själv.

När man väl kommit in i ren kur så vill man liksom inte sluta. Så känner jag nu, men jag kommer ändå ha avbrott då vi har saker inbokade. Men jag mår hur bra som helst på bara påsar. Det är bara tanken som stoppar en, att man blir sugen och vill äta. Men jag tänker istället på hur glad jag blir varje gång vågen visar på mindre och det är mycket mer värt än en stunds tuggande. Det handlar ju hela tiden om vårt eget val.

Du kommer att greja det galant!

• Pentan

På 9 veckor gick jag ned 22 kg med ren kur.

• oliveroebbasmamma

Åhh..det känns ju som om det kan vara möjligt!

Jag försöker tänka varje gång jag är sugen på nåt att det kan jag äta sen...jag har ju tuggat i mig en hel del och det är därför jag ser ut som jag gör nu..så maten får vänta!!

• MyStyle

Tack tack
    Innan bröllopet gick jag väl ner som mest 13 kg, men två tre kilo upp när jag slutade. Så ca 10-11 kg ungefär.
    Så jag vet ju att det fungerar, det är bara så svårt att komma igång...

hujjedamejj skrev 2009-04-20 23:47:35 följande:
    Hej & Välkommen tillbaka!Jag körde igång idag. Ska väl köra till 30 maj hade jag tänkt mig!Hur gick det för dig innan ditt bröllopet? hur mycket gick du ner då?Lycka till!
  • MyStyle

Wow! Grattis!!!

Pentan skrev 2009-04-21 08:37:51 följande:
  • oliveroebbasmamma
    Pentan skrev 2009-04-21 08:37:51 följande:
    Vilken otrolig viktresa du gjort!!! Är så imponerad..
    Hur mycket vägde du när du började?
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!