• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • Sincerely

LÄNGD: 166
    ÅLDER: 31
    MAX VIKT: 105
    VIKT START C.K: 102
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: Pure

HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: 1 dag i taget. Gärna 3 veckor, sedan födelsedagskalas, sedan på igen för 3 veckor till. Men som sagt 1 dag i taget!

SLUTMÅL:10 i taget....
    DELMÅL: 90
    BELÖNINGAR: 1 fest helg i månaden
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: med LCHF kost
    MOTION: vad är det ? någonting man äter ?

• hujjedamejj

Men eller hur?! Jag kunde lika gärna ha varit du, iaf hade vi lika siffror! =)
    Jag kör en vecka och kommer att ta det lugnt. Hellre kombinerat en lång tid än att stupa efter 4 rena dagar!

Duchess skrev 2009-04-17 15:24:45 följande:
    hujjedanemejj:Låter som att du och jag är inne i samma tänk. Jag ska köra blandat några dagar (2 CK + ett mål mat) och sedan ren kur en vecka. Jag har gjort så tidigare, och då har maten varit riktigt Low Carb. Det gör att jag hamnar i ketos ganska fort, och omställningen mellan blandad och ren kur blir inte så jobbig. Igår åt jag t ex en gryta med kyckling (kryddad med het chili), blomkål, lök och lite matlagninsgrädde. Jättegott och nästan inga kolhydrater! Dessutom sätter de starka kryddorna fart på förbränningen. Några siffror om mig: LÄNGD: 162ÅLDER: 38MAX VIKT: 79VIKT START C.K: 78REN KUR EL. KOMBINERAD?: Några dagar på kombinerad kur (2 CK+ett mål GI-mat), sedan minst en vecka på ren kur. HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: 1 komb vecka + en vecka ren kur.SLUTMÅL: 65DELMÅL: 70BELÖNINGAR: Nya skor! Jag har knappt några snygga skor inför sommaren. HUR SKA DU TRAPPA UPP?: kombinerad kurMOTION: Långa promenader med min iPod :)
  • Heloise

Dag 4 so far so good, annars var dag 4 och fem värst för mig förra gången, men det kanske inte är så stor omställning när man gått på 4 v ren kur och 2 veckor kombinerad.
    -3.5 so far även om det bara är vatten säkert så känns det i kroppen.

• Hemlig2009

Hur går det under helgen? Jag tycker det jobbigaste är att jag måste planera när jag ska åka hemifrån för jag blir så himla kissnödig.

Annars så flyter det på tycker jag, har snart redan gått en vecka.

• emersson

den här helgen blev katastrof för mig, grillfest i fredags och sen tjejmiddag igår. har inte ätit några påsar utan bara mat..men nu är det dag nr ett för mig igen. ska köra ren kur fram till valborg. vågar inte ens tänka på vad jag väger efter den här helgen, men kul har vi haft iaf;) känns lite jobbigt ändå att börja med ren kur igen men det blir ju bättre om 4 dagar, och den första har ju snart gått:)

• emersson

haha det jobbiga är verkligen dessa ständiga toa-besök;) det är samma för mig, inte denna helg då men i vanliga fall:)

Hemlig2009 skrev 2009-04-19 14:15:12 följande:
    Hur går det under helgen? Jag tycker det jobbigaste är att jag måste planera när jag ska åka hemifrån för jag blir så himla kissnödig. Annars så flyter det på tycker jag, har snart redan gått en vecka.
  • ACochP

Usch, det går helvete! Vardagarna går jättebra men sen kommer helgen... Äter liten portion mat tillsammans med sambon och det är säkert helt ok, även om jag bryter ketosen men... jag jobbar på kvällarna och på väg till jobbet så går det inte att inte gå in på kiosen och köpa godis. FAN vad trött jag blir. Jag kämpar och kämpar med att inte gå in men det hjälper inte, måste helt enkelt hålla mig hemma men det går ju inte när man ska jobba.

Hur i hela friden ska jag bryta det här? Nu är det 1 v kvar till provning av klänning och jag är inte nere på mitt mål ännu. Funderar på om jag ska vara nöjd som jag är? Har ju lyckats gå ner 9 cm runt midjan sen jag började med GI och CB sen december och 5 kg totalt. Har 1 kg kvar till målet men frågan är om det gör någon skillnad? Det är ju bara en siffra men det är ju också psykiskt.

Funderar på om jag ska äta tre CB om dagen och sen middag. Och sen försöka hålla mig med sötsakerna? Jag gjorde så när jag började med CB och hade då inte samma sötsug. Det gick mycket bättre än vad det gör nu.
    Vad säger ni... behövs pepping här... *ler*

• emersson

försök att ta en dag i taget, jag får oxå sånna där tankar på om man kanske ska vara nöjd nu, men jag vill ju igentligen nå mitt mål och det är väl lika bra att köra på nu när man ändå har börjat. Jag är oxå ett godismonster utan dess like...har fått några "återfall" då jag vräkt i mig helt ohejdat tyvärr, men det är bara ta nya tag sen o inte gräva ner sig för mycke över det. lättare sagt än gjort iofs;)
    det var nån som skrev här att man kan tänka att allt det där goda kan jag äta sen, inte nu, så brukar jag tänka och det funkar bra för mig.
    styrkekramar o massa pepp till dig:)

ACochP skrev 2009-04-19 18:31:28 följande:
    Usch, det går helvete! Vardagarna går jättebra men sen kommer helgen... Äter liten portion mat tillsammans med sambon och det är säkert helt ok, även om jag bryter ketosen men... jag jobbar på kvällarna och på väg till jobbet så går det inte att inte gå in på kiosen och köpa godis. FAN vad trött jag blir. Jag kämpar och kämpar med att inte gå in men det hjälper inte, måste helt enkelt hålla mig hemma men det går ju inte när man ska jobba.Hur i hela friden ska jag bryta det här? Nu är det 1 v kvar till provning av klänning och jag är inte nere på mitt mål ännu. Funderar på om jag ska vara nöjd som jag är? Har ju lyckats gå ner 9 cm runt midjan sen jag började med GI och CB sen december och 5 kg totalt. Har 1 kg kvar till målet men frågan är om det gör någon skillnad? Det är ju bara en siffra men det är ju också psykiskt.Funderar på om jag ska äta tre CB om dagen och sen middag. Och sen försöka hålla mig med sötsakerna? Jag gjorde så när jag började med CB och hade då inte samma sötsug. Det gick mycket bättre än vad det gör nu.Vad säger ni... behövs pepping här... *ler*
  • ACochP

Ja, jag är så duktig på vardagarna och tänker en dag i taget och det funkar men det är något med helgerna som gör att allt blir helt kaos.

Jag kämpar på 1 vecka till och sen så ska jag till sömmerska och kolla klänningen, efter det går jag in på kombi. Tror nog att det passar mig bäst.

Tack för peppet, det behövdes!

• Duchess

Kan bara hålla med om att helgern är svåra! Jag har ätit jordnötter. Alldeles för många

Imorgon ska jag iväg på en pryl med jobbet som gör att jag själv har svårt att styra vad jag äter. Ska försöka få en LCHF-lunch, om det går. Sedan blir det ren kur några dagar!

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!