• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • galaxen

Jag går och väntar på min leverans också. Ska köra igång igen nu efter ett alldeles för långt uppehåll. 2 månader kvar till giftermålet och då måste jag ha blivit av med några kilo.

• Pentan

Dag 3 i min andra etapp -3,8 kg vatten. Ska inte klaga! 15,6 kg kvar till mitt superdrömmål på 65 kg. Annars tänkte jag landa runt 67-70 kg.

• emersson

Nästan 4 kg ju, allt kan ju inte vara vatten :)

Pentan skrev 2009-04-15 07:17:58 följande:
    Dag 3 i min andra etapp -3,8 kg vatten. Ska inte klaga! 15,6 kg kvar till mitt superdrömmål på 65 kg. Annars tänkte jag landa runt 67-70 kg.
  • emersson

Jag håller tummarna :):)

ACochP skrev 2009-04-14 08:10:45 följande:
    Idag blir första dagen på ren kur! Nu är det bar att hålla tummarna att jag klarar det, ska ta en dag i taget och dela upp påsarna! Nu jäklar kör jag så det ryker, 2 veckor kvar till provning av klänning och då ska den sitta som en smäck!Håll tummarna!
  • Mailskruttan
    MsMinelli skrev 2009-04-14 10:22:09 följande:
    Hej allihop!Har lite frågor till er Cambridge-experter... Dels undrar jag vilka smaker ni tycker bäst om? Sedan undrar jag vad det kostar per vecka att äta så? Och så undrar jag om det finns någon återförsäljare av Cambridgeprodukter i Sthlms-området?Har ätit lite för mycket under påsken nu och känner att jag behöver en rivstart för att bli av med sockersug och för att höja självförtroendet ett par snäpp... Är Cambridge något för mig då tycker ni?
    Hej!

Det kostar runt 500 kr i veckan beroende på vart du beställer ifrån (om du betalar frakt mm mm), mitt kostar 470 kr/vecka utan fraktavgift.

Smaken är som baken men de jag ätit hela tiden är 10-poängaren kakao med mint och 8 poängaren cappuchino. Sedan har jag ätit grönsakssoppa som lunchmål, en 7 poängare.

Men det är dumt att berätta för dig om du ska hålla på länge vilka smaker som inte går att äta för hur det än är så efter typ 7 veckor ren kur (som jag gjorde) så hinner man tröttna rejält på att BARA käka en eller 2 sorter och då riskerar du också att aldrig kunna ta upp kuren igen om du skulle vilja fortsätta någon gång. Så gör som många här, beställ några påsar av varje sort så kan du smaka dig igenom sortimentet. Så köp typ 5 av varje och är du förtjust i typ choklad så beställ extra av den och kakao med mint, det smakar som en varm kopp choklad som jag kan dricka även när jag inte går på dieten.

Jag klarade inte av vanilj alls, svamp var tydligen inte ens värt att prova har jag hört, resten går knackligt men bra! Jordgubbsshaken är god men kräver en stavmixer för att klumparna ska lösa sig. Jag har pga viktminskningen frusit en del så jag har nästan alltid ätit varma shakes, dvs varm cappuchino/kakao med mint/grönsakssoppa. Jordgubb åt jag kall.

Kom ihåg att inte skaka den varma drycken i en sån där shaker, då exploderar locket av!!! Mitt misstag X 3 innan jag läste om det!

Jag är också sockersugen och jag klarar av det galant, det gör du också! Kan jag som aldrig bantat och ätit massor med god mat så kan alla! Sockersuget kom tillbaka när jag började äta kombinerad kur igen, men det är bara att uthärda tills bröllopsklänningen är på! Lycka till!!
  • Hemlig2009

Tror det där med smakerna är väldigt olika, håller med om att det är bättre att ha några stycken olika så man inte tröttnar.

Jag tycker om svampsoppan även om den hamnar efter både grönsakssoppan och kycklingsoppan. Sedan tycker jag också bäst om choklad med mint, chokladen tycker inte om då jag tycker den smakar mjöl. Vamilj med lite kanel på dricker jag på kvällen runt 21 som en liten efterrätt. Jordgubb vågar jag inte smaka då jag är känslig för "fejksmaker".

Delar upp påsarna på 6 ggr och det blir varma till lunch och middag.

Om du klarar detta eller inte sitter enbart i huvudet. Du måste ha bestämt dig, det finns inga genvägar när det kommer till ren kur.

Jag tycker det är en rolig utmaning, klarar man det eller inte liksom?

• ACochP

Första dagen avklarad och det gick sådär! Fick äta lite protein på eftermiddagen men annars lyckades jag hålla mig till påsarna. Dag 2 har börjat bra och det känns mycket bättre än igår, är sporrad nu så då går ju allt.

Föräldragruppen kommer för att fira att våra små killar och tjejer har fyllt 1 år, jag har bakat tårta men gjort en vanlig tårta och då kan inte jag äta den eftersom jag är glutenintolerant, smart eller hur??! Jag tar min cola zero och nöjer mig med den. Får leka mer med barnen på golvet så går det nog bra!

• Hemlig2009

Ett bra tanke att tänka som någon skrev här är: "Jag får också äta sånt, men inte just idag." Tycker det är klockrent!

Du ska se att det bara går lättare och lättare nu. Hade min första dag också igår på min omgång nr 2 och jag hade samma huvudvärk som förra gången, dock var jag inte hungrig.

Var försiktig med Cola så att du verkligen går in i ketonfasen, det är då du bränner fett.

ACochP skrev 2009-04-15 08:56:05 följande:
    Första dagen avklarad och det gick sådär! Fick äta lite protein på eftermiddagen men annars lyckades jag hålla mig till påsarna. Dag 2 har börjat bra och det känns mycket bättre än igår, är sporrad nu så då går ju allt. Föräldragruppen kommer för att fira att våra små killar och tjejer har fyllt 1 år, jag har bakat tårta men gjort en vanlig tårta och då kan inte jag äta den eftersom jag är glutenintolerant, smart eller hur??! Jag tar min cola zero och nöjer mig med den. Får leka mer med barnen på golvet så går det nog bra!
  • Solia1

Hej hopp,
    då gör jag ett nytt försök,har kört flera gånger tidigare men ger tyvärr upp lite för lätt.
    första gången jag körde kuren var jag super duktig och lyckades gå ned 6-8 kg 2 kilo försvann efter jag avslutat. Har inte haft några problem att hålla vikten men sen fick jag diskbrock.Det gjorde att jag inte kunde röra mig alls och då kom kilona som ett brev på posten...

Nåväl vet ju att det funkar om man bara lyckas låta bli att fuska hela tiden....

Att läsa och skriva här hjälper iaf massor.

Bra jobbat alla tjejer/killar?

S

• 1augusti2009

Halå...
    Dag 101 (förutom sallad på dag 90)

Skrev ju att jag skulle äta ngr bars när jag hade svårta tt gå iväg på mina tider under praktiken å göra soppa.

FY FAAAAAAN vad de smakar... Dricker bara soppor för det gick verkligen inte...

Synd trodde verkligen att det skulle vara någorlunda goda

Styrkekram till er alla...

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!