• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • emersson

2 kg minus denna vecka :D är så glad :)

• ACochP

Ni inspirerar mig!!! Har haft en kass vecka med provsmak av bröllopsmenyn och provat viner. Ett angenämt bekymmer MEN inte när man försöker att tappa kilon... det visade sig direkt på vågen.
    På måndag kör jag igång igen och ska prova ren kur, har tidigare kört komb men den stora dagen är snart här. Har ni några tips?
    Har läst att många delar upp sina påsar, är det ett bra alternativ? Känner att jag måste ha en rejäl skjuts nu för att komma igång igen.

• Mailskruttan

Hej!

Ny på tråden men inte med cambridgekuren som jag är inne på min 10:e vecka på!

Jag körde ren kur i ca 7 veckor innan jag började "småäta" kött och kassler (1 ggr/dag), och sedan i förra veckan när jag aktivt började äta 2 påsar (ibland 3) och 1 mål mat med en kombination av broccoli/morötter/blomkål och kanske en tjuvsmakning av sambons goda gräddsås

Jag har gått från överviktig och 78 kg på 171 cm till som minst 64 kg, alltså -14 kg! Har aldrig försökt banta förut men den här kuren är ju fantastisk!! Jag ska i en bröllopsklänning den 18/7 och jag måttade kroppen för 2 veckor sedan så jag får inte tappa mer i vikt för då passar den inte, även om jag skulle vilja känna mig smal för första gången i livet.

Jag har dock fått höftben jag inte trodde jag hade! Och att raka armhålan i duschen är knepigt då det är ett "hål" att raka i istället för nåt slätt som man kunde räta ut.... Kära bekymmer, likaså mina fina kjolar jag köpte vid jul som sitter 10 cm under där de satt när jag köpte dem.

De första 3 veckorna var knepiga då jag åt jätteportioner innan kuren, och även nu för magen har inte krympt. Första 2 veckorna var jag hungrig och delade upp lunchpåsen i 2 delar, frukosten åt jag så sent det bara gick, och middagen likaså för att slippa lägga mig hungrig. Det enda problemet 3:e veckan var att jag inte drack som jag skulle, därav hungerskänslorna och avsaknaden av vikttappning 3:e veckan. Annars har allt gått superbra, jag visste inte om jag ens ville börja äta igen men jag började jobba och då behövs det energi.

Så, det var lite om mig, jag är toknöjd över att ha kommit över en sån superkur och håll i ni som kämpar!

Kram Mailskruttan

• emersson

usch igår fuskade jag:( åt en stor köttbit, fy vad man ångrar sig efteråt, och nu väger man ett halv kg mer helt plötsligt....så nu är det måndag och nya tag, 2 nya veckor är mitt mål..

• Mailskruttan
    emersson skrev 2009-04-13 07:57:20 följande:
    usch igår fuskade jag:( åt en stor köttbit, fy vad man ångrar sig efteråt, och nu väger man ett halv kg mer helt plötsligt....så nu är det måndag och nya tag, 2 nya veckor är mitt mål..
    Hej du som ångrar dig!

Syrran min gick ner nästan 40 kg med cambridge och efter det har hon hållit vikten genom att just äta tx kött och grönsaker!

Så även om magen känns tok-tung (jag VET, har mofflat in MASSOR med kött och andra godsaker under veckan!) så när köttet passerat där det ska passera så har det antagligen inte hänt nåt på vågen! Men efter ren kur ett tag blir man ju van vid att ha en "tom" mage och kommer då 500 gr kött så känns det ju och jag tycker det syns också för jag får putmage (igen!).

Men det är ju säkert nån form av GI metod (som syrrans) som vi alla måste hålla om vi nu inte ska tokträna då. Så kött känns jättejobbigt i magen för stunden men det är det absolut bästa du kunde äta av! Och du, ha inte dåligt samvete för köttet för med dåligt samvete kommer ytterligare matbitar av sämre slag att slinka ner. Var stolt över viktnedgången istället. Lycka till!
  • Fjällbruttan

Hej!

Här går det sakta men sääkert neråt!
    Klarar fortfarande inte ren kur men äter 2 påsar om dagen och sen gi på kvällen!
    Efter nästa helg blir det ren kur i minst två veckor, nu börjar ju det närma sig.. 11v och några dagar
    Dock har jag konstaterat via mått att jag nu kommer i min brudklänning

Tur att i finns och kan peppa mig!
    Har upptäckt att ju mer jag har att göra,(jobbar intensivt nu i påsk, bor ju påen skidort)ju lättare är det, MEN då dricker jag öfr lite, hinner ju inte på toa....

• Marialia

hej!

Både ny på tråden och ny på kuren! Beställde prova-på paketet igårkväll. Väntar med spänning på att få smaka på vad det finns att välja mellan. Nån som vet hur lång tid det tar efter det att man beställt kuren på Viktshop.se? Var köper ni era kurer?

Får höra av alla att jag inte behöver tappa några kilon, men när man inte mår bra av att se sig själva i spegeln, eller köper endast plagg med lite vidd i för att inget ska sitta åt o avslöja hur man EGENTLIGEN ser ut, så är den en fråga om självkänsla. Iaf för mig. O den ligger körd ganska långt ner i botten just nu.

Jag är den typen som har svårt att ändra kostvanorna bara sådär. Är ingen grönsaksfantast och älskar sött till min kropps stora förtret. Är dessutom oerhört otålig och vill se resultat snabbt, annars ger jag upp. Inte heller träning är jag speciellt förtjust i :( Förstår om ni undrar hur jag ser ut, eller hur detta skall gå :) :P

MEN eftersom det verkar gå relativt snabbt att tappa några kilon, så tror jag att jag kommer vilja tighta upp de muskler som jag kanske kommer kunna se när de där små kilona försvunnit, för att inte bli som jag var/ är nu, igen. En liten morot.

Känns en aning jobbigt att blotta sig såhär för människor man inte känner, men samtidigt sitter vi i samma båt och kan stötta o tipsa varandra, o det är ju bra!

Fyller i tabellen när jag börjar med kuren. Hoppas bara jag klarar det, o inte ger upp, som jag brukar...

• emersson

varför är man så dum, började morgonen med att jag skulle bara SMAKA en godis, resultatet blev typ att jag vräkte i mig hela påsen, sen kom min son hem med ett påskägg till mig fyllt med godis, nu har jag glufsat i mig det oxå :(:( jag blir gaaaaaaaalen på mig själv, det är ju inte ens gott, ändå så fullständigt kastar man i sig det....vågar inte ens tänka på vad jag väger imorgon. Man vet att man kommer må jättedåligt efteråt ändå gör man det, varför?? det kan man verkligen undra. Jaja, nu blir det väl verkligen nya tag igen :(

• emersson
    Mailskruttan skrev 2009-04-13 09:47:48 följande:
    Hej du som ångrar dig!Syrran min gick ner nästan 40 kg med cambridge och efter det har hon hållit vikten genom att just äta tx kött och grönsaker! Så även om magen känns tok-tung (jag VET, har mofflat in MASSOR med kött och andra godsaker under veckan!) så när köttet passerat där det ska passera så har det antagligen inte hänt nåt på vågen! Men efter ren kur ett tag blir man ju van vid att ha en "tom" mage och kommer då 500 gr kött så känns det ju och jag tycker det syns också för jag får putmage (igen!). Men det är ju säkert nån form av GI metod (som syrrans) som vi alla måste hålla om vi nu inte ska tokträna då. Så kött känns jättejobbigt i magen för stunden men det är det absolut bästa du kunde äta av! Och du, ha inte dåligt samvete för köttet för med dåligt samvete kommer ytterligare matbitar av sämre slag att slinka ner. Var stolt över viktnedgången istället. Lycka till!
    Tack för pepningen, har tyvärr fullständigt spårat ur idag men nu ska jag skärpa mig, usch vad dåligt man mår när man gör så här:(
  • lönnsjö

emesson: jag är likadan, förstår verkligen hur du känner. Men lägg ångesten åt sidan och kom igen med full kraft Jag har spårat ur nu i påsk men ska ta nya tag på onsdag (ska provsmaka bröllopstårtor imorgon...)

Du ska vara jättestolt över dig själv som klarat detta så bra. Hejja dig!!! Nya friska tag, jag tror på dig. Styrkekram

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!