• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • mahlins
    1augusti2009 skrev 2009-04-15 22:22:21 följande:
    Halå... Dag 101 (förutom sallad på dag 90)Skrev ju att jag skulle äta ngr bars när jag hade svårta tt gå iväg på mina tider under praktiken å göra soppa.FY FAAAAAAN vad de smakar... Dricker bara soppor för det gick verkligen inte...Synd trodde verkligen att det skulle vara någorlunda goda Styrkekram till er alla...
    heja dig vad du är bra!!

imorgon gör jag min 98! dag så jag är inte långt efter men jag har ju bara 2 veckor kvar innan jag ska gå på maten. JAg ska äta kombinerat hela maj och sedan blir det 3 sista veckor i juni! Förhoppningsvis sista!

men, jag har liksom gjort de här så länge nu att det känns jätteledsamt att sluta på något vis. Att helt plötsligt behöva anstränga sig och laga mat och sånt, tur att man har påsarna "bredvid" när man kör kombinerat så att ja inte får abstinens.. =D
  • mahlins

jag kom på att jag inte fyllt i någon sån här.

LÄNGD:166-168 (de lärda tvistar därom =D )
    ÅLDER: 28
    MAX VIKT: ingen aning
    VIKT START C.K: jag TROR det var 107, det var inte mindre men det kan ha varit mer..
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: Ren
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: 8 januari - 31 april rent.
    SLUTMÅL: Tills ryggen inte har volanger!
    DELMÅL: - jag kör på!
    BELÖNINGAR: jag är pigg och frisk!
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: jag äter kombinerat hela maj månad
    MOTION: barnvagnspromenader

För 2 veckor sedan hade jag gått ner 25 kg totalt. Jag äger ingen våg så på fredag ska jag låna moderns så då får vi se var jag ligger då .. Jag gissar på att vågen säger 79.

• Thezzz

Måste bara säga att den här tråden är bland den bästa jag har läst..
    Ja.. hej alla :) jag är ny som ni kanske förstår.
    Registrerade mig nyss här på bröllopstorget, just för det här forumets skull. Har börjat med CB igen, testade det för 10 år sedan med framgång, men har efter det åkt upp och ner beroende på många orsaker. I samband med utlandstjänst för lite mer än 2 år sedan bestod min kost utav mest grönsaker och kött, nästan inga kolhydrater alls och det resulterade i en viktnedgång på lite mer än 20 kg på 6 månader. Väl hemma i sverige igen och till ett stilla sittande jobb och lite för glad i mat så har jag hamnat på rutan ett igen. Har en tid ätit en lite efter GI och LCHF och har upptäckt att jag är känslig för just kolhydrater och binder otroliga mängder vätska i kroppen och det kan skilja 3-4kg från dag till dig. Med ovan nämnda kost kunde jag balansera min vikt och MÅ bra,inge paltkoma eller svullen mage, mer enerig och genom att äta allt annat än light produkter. Så otroligt skönt att hitta ett bra sätt att äta och att lära sig att äta med flera mål om dagen och inte ett nödintag av mat när man inser att jag har ju inte ätit på hela dagen. Nu går jag inte ner så fort som jag vill, har ett mål att åka iväg igen på mission i höst och känner att jag måste tillbaka till "matchvikt". Har lite tid, känner att jag inte alltid kan planera in mat i rätt tid och så är jag nog lite lat... ;) Har googlat lite, bland annat så jag hamnade här! Och jag kom fram till att jag ska köra på CB igen. Beställde hem en månads behov för att köra ren kur och startade i tisdags.
    Har läst den här tråden från start och följt era reflektioner och råd och blir varm av att det finns många härliga personer här som stöttar varandra!
    Jag tjuvvägde mig imorse och jag är inne på mitt andra dygn och jag kan inte tro att min våg visar rätt, ska ta vågen på mitt träningställe och testa imorgon..
    Med det resultat som jag har idag överväger den hunger jag kännt både ikväll och igårkväll men är gruvligt jobbig, har drömt de mest fantastiska matdrömmar och vaknat med en timmes mellanrum och var riktigt trött i morse. Minns inte att det skulle vara så här i början, att man var sååå hungrig.
    Har ketos stickor sedan tidigare och testade nu ikväll och den blev mörklila på en gång, kan det verkligen stämma att man hamnar i ketos redan andra dagen?
    Jag dricker mellan 3-4 liter om dagen och har inga problme med det, det är ju först i början som intag av vatten i dessa mängder som man får springa på toa flera ggr i timmen.. haha!
    Har även dammat av cykeln så nu blir det tur och retur hemmet/jobbet 2 ggr om dagen, åker hem och äter min lunchsoppa!
    Sträckan blir totalt 8 km och jag är rejält trött efter turen hem, är uppförsbacke, 5 min till jobbet och 20 hem.

Lite fakta då enligt er presentationsmall:

LÄNGD: 168
    ÅLDER: 39
    MAX VIKT: 113
    VIKT START C.K: 107,2
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: Ren kur HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Thezzz

Missöde med att ligga i sängen och skriva och råka på att trycka på tuchpaden.. inlägget gick iväg utan jag var klar..

Nytt försök!

LÄNGD: 168
    ÅLDER: 39
    MAX VIKT: 113
    VIKT START C.K: 107,2
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: Ren kur
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: Till att börja med 4 veckor.
    SLUTMÅL:65-70
    DELMÅL: 80
    BELÖNINGAR: Shoppingtur till London
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: Kommer att införa kost som är baserat enligt minimalt med kolhydrater och mkt proteiner, så som jag gjort tidigare och mått bra.
    MOTION: Cykla till jobbet blir min vardagsmotion. Har ett bra gym så jag vill iaf förska få in ngt pass av lågintensiv pulsspinn, siming/vattengympa, core och bodybalance ngn gång i veckan men inte allt ;)

Så det var lite om mig!
    Tack än en gång för att ni delar med er så öppet av era erfarenheter.

// Thezzz

• Taaanja

Fan vad imponerad jag blir av er tjejer!!!! Lycka till!

• ACochP

Dag 3 på ren kur. Hur går det för er tjejer??

Jag lyckades bra igår men har probelm med att få i mig allt vatten. Kan man blanda och få i sig totalt 3 liter vätska eller är det 3 liter vatten som gäller?

• Hemlig2009

Det går bra. Jag (känns som jag tjatar) delar upp påsarna på två så jag "äter" 6 ggr om dagen. Innan varje shake eller soppa dricker jag ett stort glas vatten (3 dl) och så likadant efteråt. På det sättet får jag i mig 6x6 dl vatten. Då behöver jag inte dricka mellan vilket jag har svårt för.

Alla sätt är bra.

• lönnsjö

Thezzz välkommen hit

Första dagen idag,nystart. Har bestämt mig för att köra tre veckor, landar väl i maj månad. Får se vad vågen visar då. Vilket bra tips med vattnet Hemlig2009. Jag glömmer bort att dricka så det tipset suger jag åt mig Även jag delar upp påsarna på sex gånger. Är dags för en ny nu Hahaha,blir lika glad varje gång. Kram på er alla.

• emersson
    Hemlig2009 skrev 2009-04-16 09:02:57 följande:
    Det går bra. Jag (känns som jag tjatar) delar upp påsarna på två så jag "äter" 6 ggr om dagen. Innan varje shake eller soppa dricker jag ett stort glas vatten (3 dl) och så likadant efteråt. På det sättet får jag i mig 6x6 dl vatten. Då behöver jag inte dricka mellan vilket jag har svårt för. Alla sätt är bra.
    kanonbra tips ju:) så ska jag oxå göra:)
  • emersson
    lönnsjö skrev 2009-04-16 10:36:17 följande:
    Thezzz välkommen hit Första dagen idag,nystart. Har bestämt mig för att köra tre veckor, landar väl i maj månad. Får se vad vågen visar då. Vilket bra tips med vattnet Hemlig2009. Jag glömmer bort att dricka så det tipset suger jag åt mig Även jag delar upp påsarna på sex gånger. Är dags för en ny nu Hahaha,blir lika glad varje gång. Kram på er alla.
    lycka till! jag har just slängt två säckar med förstora kläder, vilken underbar känsla :)
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!