• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • Mailskruttan
    ACochP skrev 2009-04-16 07:54:18 följande:
    Dag 3 på ren kur. Hur går det för er tjejer??Jag lyckades bra igår men har probelm med att få i mig allt vatten. Kan man blanda och få i sig totalt 3 liter vätska eller är det 3 liter vatten som gäller?
    Som syrran sa som peppningsord (hon har minskat 40 kg med kuren!) till mig när jag tvekade om detta med kuren var rätt och alla "motstånd" som oftast sitter i huvudet:

- Drick ETT glas vatten i timmen, det klarar alla! 3 dl i 10 timmar= 3 liter och har du då större glas ärä bonus!

- Om att tugga: Har inte du tuggat tillräckligt i ditt liv???
    Mja...jo...

- Är du hungrig? Drick vatten! (mitt hetaste tips, häll upp på kanna så det hinner bli rumstempererat över natten samt att kanna är lättare att tömma än 3 liter från kranen! Säger jag som VÄGRADE dricka annat än iskallt vatten förut).

Så lycka till!
  • Mailskruttan

...Glömde att säga syrrans mest peppande ord också apropå det där med vatten som är sååå svårt att börja häva i sig 3 liter minst:

"Dricker du inte tillräckligt med vatten (som är det som tranporterar bort fettet) så kan du ju lika gärna strunta i att äta påsarna eftersom du inte uppnår effekt utan vattnet! "

Jösses vad jag började dricka..... För man vill ju bli färdig någon gång!

Och jag kan ju säga det att hade jag stjälpt i mig 3 liter förut istället för att äta massor med mat så hade jag aldrig kunnat vara överviktig för det får ju inte plats så mycket. Så nu är utmaningen med kombinerad kur att dricka ett stort vattenglas INNAN maten så jag inte tar så stora portioner.

• Anniis

Hej alla glada människor!
    Har precis vart och införskaffat mig "material" för ren kur med start på måndag....skit bra tråd.

• lönnsjö

emersson skrev 2009-04-16 10:38:32 följande:
    lycka till! jag har just slängt två säckar med förstora kläder, vilken underbar känsla :)

Tack Tihi vilken känsla att slänga alla tält man har Det ska bli mitt första projekt när jag är klar med ren kur.

• Heloise

Hejhej
    Vad ni är duktiga tjejer!
    3 dagen på ren kur efter 2 veckor på kombinerad kur( innan det 4 v ren kur), känns som att cykla skönt känns det oxå, man går ner i vikt och kan således släppa det oros momentet.
    I dag var vi och träffade prästen och vi fick provgöra, dumdumdummdidum när för altar gången, vända ansikte mot ansikte, hålla ring, säga ja, knäböja( jösses vad långt ner kudden var)känns pirrigt och overkligt. Bara drygt 3 månader kvar

• Heloise

Hejhej
    Vad ni är duktiga tjejer!
    3 dagen på ren kur efter 2 veckor på kombinerad kur( innan det 4 v ren kur), känns som att cykla skönt känns det oxå, man går ner i vikt och kan således släppa det oros momentet.
    I dag var vi och träffade prästen och vi fick provgöra, dumdumdummdidum när för altar gången, vända ansikte mot ansikte, hålla ring, säga ja, knäböja( jösses vad långt ner kudden var)känns pirrigt och overkligt. Bara drygt 3 månader kvar

• 1augusti2009

Ingen vägning för mig idag å denna vecka. Har jobbat kväll på praktiken...

Fick skicka en kompis som bytte de dunderäckliga barsen åt mig

Hoppas det går fintfint för alla ,

kram H

• lönnsjö

Första dagen avklarad. Gick bra
    Satt och räknade igår. Det är ca 9 veckor till midsommar och min klänning ska vara klar för provning efter midsommar.Bra tänkte jag och beslöt mig för att köra ren kur t o m den 18 juni....hjälp, klarar jag det.

Ska ha ett uppehåll den 12 maj, fyller år då. Men sen hade jag tänkt köra på som vanligt. Känns så tryggt med sina påsar. Usch,har blivit lite skadad. Det som är mest svårt kommer väl när man ska börja äta igen.
    Nu ska jag rusa iväg till jobbet. Ha en underbar dag alla duktiga

• emersson
    lönnsjö skrev 2009-04-17 06:46:28 följande:
    Första dagen avklarad. Gick bra Satt och räknade igår. Det är ca 9 veckor till midsommar och min klänning ska vara klar för provning efter midsommar.Bra tänkte jag och beslöt mig för att köra ren kur t o m den 18 juni....hjälp, klarar jag det. Ska ha ett uppehåll den 12 maj, fyller år då. Men sen hade jag tänkt köra på som vanligt. Känns så tryggt med sina påsar. Usch,har blivit lite skadad. Det som är mest svårt kommer väl när man ska börja äta igen.Nu ska jag rusa iväg till jobbet. Ha en underbar dag alla duktiga
    jag ska ha ett uppehåll på lördag, ska på tjejmiddag då. Det var ju det som var så dumt med att jag vräkte i mig i måndags, för jag har ju planerat att äta o dricka lite vin på lördag länge...
    Jo, man blir lite skadad ;) bäst mår man när man ätit sina tre påsar om dagen för då vet man att man går ner i vikt och behöver inte fundera på det:)
    Såklart du klarar det:):) tänk att gifta sig, så himla underbart det måste kännas:D på 9 veckor hinner du ju gå ner massor i vikt, jag håller på tills jag väger mellan 58-60 kg, och det lär ju tar nån månad till minst, tur att man har det här forumet där man kan gnälla o få stöd, tack till alla här :)
  • emersson
    1augusti2009 skrev 2009-04-16 23:05:19 följande:
    Ingen vägning för mig idag å denna vecka. Har jobbat kväll på praktiken...Fick skicka en kompis som bytte de dunderäckliga barsen åt mig Hoppas det går fintfint för alla ,kram H
    Jag som trodde de där barsen var jättegoda, ska inte beställa sånna iaf;)
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!