• Joseefiine

Bröstförstoring 14

Börjar med en ny tråd...

• Svar på tråden Bröstförstoring 14
  • Faanny

Garbo6: Nu har du vekligen lugnat mig :D Inne på läser din blogg varje dag, fina de har blivit! Använder du fortfarande tortyrbhn? Åh, jag minns när jag gjorde abort, hade jätte ont, så jag fick en spruta i benet och somnade, mådde så fruktansvärt bra då. Är det typ morfin det? :)

• Jasminaa

Jag är så himla orolig över min operation nu på tisdag , kan inte sluta tänka på det rökte 5 cigg idag inte bra :( jag vet inte vad jag ska göra är rädd att jag måste göra om en operation jag har bara inte råd med det och jag vill inte utsätta mig för det heller. Vill bara att det ska vara över någon gång och att allt läker som det ska mår så dåligt just nu.

• shakynose
    MulleNuh skrev 2009-02-15 10:24:56 följande:
    Borde ju vara samma narkos som när jag gjorde en abort.Jag har då aldrig mått så bra som jag gjorde då!!
    Jag mådde också bra när jag vaknade upp och hela nästföljande dygn. Vissa reagerar dock med oro och oförklarlig ångest, men personalen är oftast grymt duktig på att hjälpa en igenom det.
  • shakynose
    Jasminaa skrev 2009-02-15 22:24:13 följande:
    Jag är så himla orolig över min operation nu på tisdag , kan inte sluta tänka på det rökte 5 cigg idag inte bra :( jag vet inte vad jag ska göra är rädd att jag måste göra om en operation jag har bara inte råd med det och jag vill inte utsätta mig för det heller. Vill bara att det ska vara över någon gång och att allt läker som det ska mår så dåligt just nu.
    Varför skulle du behöva göra en till operation?
  • Garbo6

Fanny: Tack :) Jo jag använder fortfarande tortyr-redskapet tyvärr. Jag kommer att ha den i minst 1 1/2 vecka till :(

Det låter som att det var nåt morfinliknande du fick. Jag hade inte turen att få det efter min op, skulle kanske ha låtsats ha mer ont hehe :)

• Garbo6

Jasmina: Jag har skrivit svar till dig på bloggen. Vill bara säga att du ska absolut inte röka mer innan op! Och ännu viktigare att du inte röker någonting på minst 2 veckor efter. Klart du vill röka när du är nervös och så, men din läkning kommer att försämras och det kan bli blödningar och annat som inte är så kul. Lovar du? :)

• platt88

Jasminaa: Ooo Gratiss... Sj ska op den 3/3 på proforma clinic av Dr Michael Olenius är oxå rädd dessutom så har han 5 anmälningar de senaste 2 åren - men många säger att han är bra så jag vet inte :( /// Du måste skriva hur det går för dig ?

Lycka Till :) :) :) :) :) :)

P.S. Frågade de på proforma om man fick röka och de sa att det inte var bra för mina lunger men jag får göra som jag vill, jag röker inte egentligen men jag frågade ändå- Så du ska inte oroa dig för det du har ändå minskat...

• platt88

Jasminaa: Alla läkare säger olika man vet inte riktigt vem man ska tro på men...gör ditt bästa att inte röka fram till tisdag och nå vecka(dag) efter...

• Garbo6

Jasmina: Det var inte min mening att skrämma upp dig. Det är möjligt att det varken gör från eller till att du röker fram till op-dagen, men du ska vara medveten om att risken för komplikationer ökar. Tycker det är synd om du nu lägger ner så mycket pengar på att få nya fina bröst att ta den risken för något så dumt som rökningen.

Jag har själv rökt en del tidigare men insett hur idiotiskt det faktiskt är och tar nu bara en cigg då och då för att det är så gott :) Förstår att det är svårt för dig att sluta helt, och är man nervös tenderar man ju att puffa på ännu mer, så jag är ändå imponerad att du har lyckats dra ner på det så mycket.

Så precis som platt88 sa så gör ditt bästa nu för att inte röka, och känner du att du måste så rök inte hela ciggen utan ta bara några bloss och fimpa sen. Samma sak veckorna efter op: fine om du tar några bloss emellanåt om du känner att du måste, men 10 cigg om dan är nog inte så bra för dig.

Jag vill ju bara att allt ska gå bra för dig gumman ;) Lycka till imorgon nu, det kommer att bli kanon!

• Jasminaa

shakynose: nej men jag kankse inte beöver göra en andra operation men blir så rädd att jag skulle behöva det ,det finns ju dom som behöver . vill inte vara en av dom

Platt88: tack :D jag vet inte om min läkare har några anmärkningar men jag har läst negativa saker om henne men så klart finns det positiva med. de som skrev negativt sa mest att de tyckte att brösten såg för små ut.

Svar på tråden Bröstförstoring 14