Bröstförstoring 14
Börjar med en ny tråd...
Börjar med en ny tråd...
flowerrose: hur mycket la du i? väldigt nyfiken på alla de som op.at sig på proforma!
Faanny; Jag la i 350 i varje. Jag hade en a-kupa innan... Vad jag har för storlek nu vet jag inte ännu
Jasminaa: är du nöjd med din stl?
platt88: asså egentligen är jag det jag ville ju bara ha lite störr e bröst typ 2 storllekar och det har det vlivit men blind blir man så jag hade ju kunnat tänka mig att gå större. är du nöjd då?
Jasminaa: Jag upplevde väl att de blev en liten aning mindre mot när de var nya och inte satt så högt upp längre. Men det kan mycket väl vara inbillning. Efter op känner man sig jättebystig. När månaderna går accepterar man sin nya kropp och tycker inte alls att det känns stort eller syns mycket. Jag gick från full 75B till 75D (DD i vissa modeller/märken).
Visst syns det att jag har byst och jag kan få dem att se stora ut om jag vill, men till vardags är det ingen som tycker att jag ser bystig ut eller reagerar. Tur det, eftersom jag jobbar på en mycket konservativ arbetsplats och ingen vet något.
Jag har geléhallon. De har funnits på svenska marknaden sedan 1995. Räknar väl med att byta ut dem nån gång i framtiden och oroar mig inte över att de ska spricka el.dyl. Om något verkar konstigt framöver kontaktar jag min klinik.
Känner måånga som op sina bröst och har kontakt med hundratals tjejer på mylava och alla upplever det på samma sätt, men visst finns det tjejer som inte tycker samma. Först så är dom hårda och muskeln har ej töjt sig så då är dom inte stora (profilmässigt) endast på bredden så att säga. Sen så töjer sig muskeln men dom är fortfarande svullna och efter några månader så går svullnaden tillbaka och då blir dom självklart mindre. Fråga er kirurg han kommer säga att den riktigt slutliga formen ser man efter ca ett år, kanske inte riktigt fullt ett år, men då har dom placerat sig och svullnaden har helt försvunnit. Självklart kan svullnaden försvinna tidigare men så har den hundra procent försvunnit för alla. Om man inte går till en proffisionell underklädersaffär där dom verkligen mäter ut er strl så vet man inte vad man har. Dom första månaderna gick jag omkring med 75-80 D-kupa BH:ar från HM mm och var lite lätt besviken för att jag inte gått upp mer i kupa. Sen gick jag till Change, och där fick jag reda på att jag gått med helt fel strl, och hon plockade fram en 65G, som sitter toppen. Gissa min lycka.. haha! Låter jättestort, men tro mig att gå upp en str eller två är inget, det skiljer en cm profilmässigt eller så.
Mitt råd till er är att gå upp 50 cc efter att ni är helt nöjda med er strl, och att gå till en riktigt underkladesaffär såsom Chang, korsetten, Twillfit eller liknande som hjälper er att få er riktigta strl så brösten kan falla naturligt på plats.
Blir det samma grej när man haft STORA och har ammat? Borde inte bröna vara lite mer "tänjbara" då??
Jasmina: Just efter op så tyckte jag att stl var bra,kunde nöja mig med det. Men sen...,vet inte om jag blev stl blind eller just det att alla säger att de blir lite mindre med tiden som gjorde att jag vill ha större.
Sen så provade jag push-upp igår och då blev jag nöjd igen, så det varierar just nu. Vad kostar en om op hos din klinik,(inte för att man har råd med det men undrar bara) För michael sa innan opom jag inte blev nöjd med stl så kostar det 20 000 om jag gör de inom ett år -tror jag.
KRAM
swing: hur mycket la du in då? jag kände mig med jättebystig direkt efter operationen nu har det gått 3 veckor och jag tycker att dom känns mindre, dom är hårda också fortfarande när blir dom mjuka? och hur mjuka brukar dom bli? dom stannar väl inte såhär :O
platt88: ja ibland känns dom stora ibland jättesmå :O typ som om jag aldrig gjort en operation. Nej jag har ingen aning om vad en om operation kostar om man inte är nöjd med storleken, det enda jag vet är att om dom går sönder så sa hon att det kostar 3000 kr att byta ett implantat. jag ska inte göra en om operation förränns den ena går sönder. jag får ju va nöjd såhär.