• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Åh - muggles - nästan så att jag skulle be att få gå med. Maken skulle aldrig lägga sååå mycket pengar på mat, även om favvo-italienaren inte är billig. Förövrigt så är det bara dit han vill gå om vi ska äta fint. Att välja säkra kort kan i bland bli långtråkigt...

Samtidigt finns det inget värre än att se fram emot en trevlig kväll med god mat, och så är miljön störig, servisen snorkig och maten inte så bra som man hoppats...
    (Som när vi fixade barnvakt och gick på stamstället, bara för att upptäcka att det för första gången på 4 år kryllade av små barn som gnällde och hoppade åt olika håll.)

• Liten med Mindre

Åhå - tjattrar nog lite till här.
    --------------
    Inser i efterhand att inlägget blir rätt gnälligt nedan. Varning utfärdas!
    --------------

Är just idag såååå trött på att sköta mig själv på jobbet. De andra i mekanikgruppen sitter och har ett möte med sin chef, och diskuterar arbetsfördelning och arbetssituation i allmänhet. Min chef sitter instängd på sitt rum och hälsade någon gång i förra veckan senast.

Har som vanligt massor med saker som behöver göras, men ingen som vill hjälpa till och fixa. Är det fler än vi som har inflation i låååånga möten?

Finns det någon teori om hur många saker man kan ha påbörjade utan att bli helt knäpp i huvudet? Är det kanske bara jag som älskar att få avsluta saker och göra klart? Kanske typiskt våg-fenomen???

Borde kanske själv ta tag i den där långa listan med saker jag vill hinna göra innan vi någon gång blir fler i familjen. Så får jag i alla fall något avklarat.

Pust - skönt att vädra tankarna lite!

• MSW

Sitter här och myser med en mugg varmhallonsaft! Tyckte att jag förtjänade det när jag hade invigt vår snöskyffel och för första gången skottat vår uppfart!! Den är inte så stor, men iaf!! Det snöar fortfarande, men jag resonerade som så att denna snön är juh bort i vilket fall... Så även om jag/vi får skotta igen är det inte exakt samma snö jag får flytta på!!

Uppdatering av gnällig son: Sonen sov en halvtimme till igår när maken var ute med honom, sen var han helt otröstlig (sonen, inte maken) till slut gav vi honom lite alvedon, om man nu hade ont ngn stans.. Vet inte om det verkade för han blev mindre gnällig nästan bara han hade hunnit svälja det.. Och så fort tror jag inte det verkar!
    Han har varit ngt mer gnällig i natt än vanligt, men inte mer än i går natt.. Och hittills idag har han varit ungefär som vanligt tror jag... Så jag vet fortfarande inte vad som är problemet.
    Oavsett vilket hoppas jag på att han sover bättre idag på dagen, det bör juh hjälpa mot typ det mesta som kan vara fel!

September: Jobbigt med magsjuka!!! Hoppas jag inte kommer hit!! Annars går det vattenkoppor på A's kusiners dagis...

Blev väldigt sugen på blåbärssoppa när jag läste om det!! Annars är jag lite sur på proviva.. De har juh tagit bot godaste smaken!!! (Hallon...) Hoppas att den bara är borta tillfälligt och återkommer i en ekologisk sammansättning ist..

• MSW

Liten: Det är juh skit jobbigt att ha en massa öppna trådar hela tiden!! Det är juh sånt man blir stressad av!
    Finns inget skönare än att avsluta något "och inte behöva tänka mer på det"...

Så du är inte ensam.... Var det nog jag ville få ut..

• Ore

28+ är niiiiice!!! (Som tur var betalade jag inte själv när jag var där, representation är bra ibland )

Inflation i låååånga möten, jo men visst. Vårt uppföljningsmöte för produktionen, som en gång i tiden var ca 30 min varje mån, ons, fre började dra ut mot 45-60 minuter skrämmande många gånger...

Sedan kom nya direktiv, möte varje dag. Så nu sitter vi 45-60 min varje arbetsdag istället. Bra? Nej, inte direkt.

• Mrs  B

Liten
    Vädra på du, det kan man behöva ibland....

September
    krya på er!!!!!

Idag fick Malte åka pulka till dagis när vi skulle lämna Max för jag ville inte ut med vagnen i snön.
    För idag har vi MASSOR AV SNNNNNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!
    Tjohoooo

Tyvärr är det plusgrader ute så jag vet inte hur länge det ligger kvar, men fint är det iaf.

• Mrs  B

Liten
    Max och jag älskar att åka pulka men inte Malte. Han gallskriker varje gång vi är ute. Idag gick det bra men nu gick vi ju bara till och från dagis.

• Liten med Mindre

MrsB - Mindre tycker det är skoj. Men då åker vi nästan aldrig i backar, utan drar henne över gräset och så. Ont om backar utanför huset här.
    Bäst är när pappa springer med pulkan mot mamma som fånar sig.

Eller förlåt - det bästa med snö är att lägga sig på mage och slicka. Kallt o friskt! Och i mammas öron ringer orden "inte äta snö - man kan få mask i magen - inte äta snö".

• Fru E

Mrs B-men det är alltid en början! Får ta det i korta stunder och sedan utöka, hur lätt det nu är i Skåne

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare