• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

BS - tror jag testar lördag för att slippa få ångest, ringa CvL, springa och ta blodprov eller åka dit (om det inte är minus). Måste dessutom gå och köpa test då de jag fick från CvL är slut.

• kängu

BS- förstår det! Min mage klarar inte alls vitlök, fast jag tycker det kan vara gott ibland. Äter det dock väldigt sällan här hemma. Har du kollat något på Tastelines GI-recept? Har lagat några därifrån som varit goda. Fast du kanske inte får äta de nu? Jag har inte riktigt kolla på de där olika faserna...
    Jag har också risig mage men det beror nog på en överdos av glass den senaste veckan... har haft allvarliga glass-cravings

• Frejis

Lappis - Kalifornien låter jättekul Jag vill gärna iväg någonstans till Påsk, att hitta lite värme, vår och sightseeing, det gamla vanliga som vi gillar att göra.

BS - det snöade lite vid 10.30 fast det avtog ju nu och ingen snö finns kvar

Kängu - hm, kan man inte kalla det hemska humöret för temperament i stället? Det låter ju så mycket trevligare...

• kängu

Lappis- Ja det är läskigt, och sjukt att de får nya lån och krediter trots att deras ekonomi redan är kass liksom...

• Lapinette

Kängu - ja, man verkar inte ta kreditupplysningar på folk numera innan man ger dem lån.

Frejis - har ni några idéer. Vill ni bara vara på ett ställe eller åka runt lite?

• Frejis

Jag älskar vitlök och olika kryddor och gillar rätt så stark mat. Åt på en thailändsk restaurang igår och skulle kunna äta sådan mat igen, både till lunch och middag Men det är ju viktigt med variation eftersom man tröttnar ju efter ett tag.

Usch, vad tråkigt det är att göra forskningsöversikt för att få ihop ett vettigt kapitel med tidigare forskning i uppsatsen. Så mycket annat som jag gör under tiden lär jag nog hålla på i ett par månader Men jag står helt enkelt inte ut!

• kängu

Frejis- haha, ja det låter onekligen bättre

Jag kastar ut en fråga angående resor- vi hade ju tänkt åka någonstans i mars, men kommer trol. inte hinna det (flytt, examensarbete m.m.). Alternativet är då att vi åker någon gång i slutet av april/början av maj... jag har ju BF 21 juni, och funderar på om det kommer bli för jobbigt att resa när jag är så pass långt gången i graviditeten? Någon som har erfarenhet av detta?
    Vi tänkte oss i så fall en sol och slapp resa till typ Grekland eller liknande.
    Tacksam för tips!

• Frejis

Lappis - jag ville tidigare till södra Italien i två tre veckor. Vi brukar ju hyra bil och det är kul, så rastlösa som vi är klarar vi inte av att vara kvar på ett ställe längre än tre fyra dagar.
    Kan också tänka mig Portugal eller Spanien, som du ser gillar jag Sydeuropa.

• Zozo

Izzie; ja eller som jag.. arg som ett bi gick jag tbk till juveleraren som salt vara vigselringar eftersom det var märken pa utsidans baksida efter gravyren... Och de vänligt bad mig titta efter igen - det var de frbnnade stämplarna! Som siter pa UTSIDAN i Frankrike!

Jag har ocksa fatt min del reklammationer i jobbet - bäst var väl konferenskunderna som hade mage att klaga pa att de fatt vitt, slätt papper istället för randat att skriva pa.. eller de som klagade pa att kaffet varit kallt - tva veckor efter hemkomsten! Vad ska jag göra at det DA?

• kängu

Skriver du också uppsats nu Frejis?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare