• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Maken ringde Electrolux och fick rådet att re-boota frysen! Inget skämt! Dvs stänga av och på har vi redan gjort (innan vi ringde såklart) men att rycka slapp/propp och låta stå av i 30 min prövade vi inte. "Mjukvaran kunde hänga sig" sa de. Hur mkt mjukvara kan det vara i en frys?! Tydligen tillräckligt

Aha, Kalifornien låter härligt. Vi softar förmodligen med utlandsresa i år. Funderar på en tur till Stockholm istället, hälsa på lite vänner (och kanske kvarta en natt i Telis gästlgh om den är ledig?).

Nu kom min arb.kamrat med sina två barn och hörde att de gick in på toaletten och pratade om att tvätta av kräk. Hoppas att det är åksjuka och inte kräksjuka. Annars blir ju alla smittade! Jag tänker välja en annan toalett iaf...

• kängu

Mjukvara i frys??? Hoppas att det funkar att re-boota den då!
    Oansvarigt att ta med sina barn om det har kräksjuka! Hoppas att det inte är det...

• Frejis

Kängu - ja, C-uppsats. Du då? När ska du vara klar?

• kängu

Blir klar i juni men går förmodligen upp med uppsatsen i mitten av april. Skriver magisteruppsats. Svårt med disciplinen bara... Vilket ämne skriver du om?

• Zozo

Pa tal om resor..; Nagon som rest till varma länder med smabarn pa runt 8-9 manader?? Maken vill att vi ska aka till Guadeloupe i slutet av maj (Han har släkt där) men jag är lite orolig att det ska vara förbenat varmt.. Vi har alltid akt i augusti-september tidigare och da är det ganska lagom värme..

• Fru E

Lappis-brukar försöka äta något varmt till kvällen om inte så varmt te iaf. Blir ofta omelett/äggröra eller varm macka.
    Men ska definitivt bli bättre på varm mat om det kan förbättra chanserna

Hade inte Ore BIM kring den 9-10 februari dvs i början på nästa vecka??

Lyxfällan brukar jag med titta på, förstår inte hur folk kan blunda för att de egentligen inte har pengar och bara handla på och ta lån efter lån.

• Ore

muggles: En sån frys hade vi! Vet inte om maken ringt och kollat eller om han provade ändå, men den stängde av sig själv, och genom att dra ut sladden och vänta 20-30 min så hoppade den igång igen.

Å andra sidan klagade vi till vår hyresvärd, för vad händer om den stänger av sig och man inte är hemma och kan göra detta?

frejis: Det är början på nästa vecka som jag har BIM! Typ måndag-tisdag någon gång...

• Lapinette

Zozo - ja visst är det sjukt att ha stämpeln på utsidan av ringen!!!

• Fru E

Mugglan-hade ingen aning om att man kunde re-boota även en frys

BS-men visst borde du kunna variera maten mycket mer än med de tre sakerna?? Eller får du inte äta vissa saker, har glömt igen . Finns massor att variera med som inte är krångligt

• Fru E

När man talar om trollen Ore några spännande symptom?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare