• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • kängu

Tycker också det inte skulle finnas massa lån och krediter för allt möjligt, utan man skulle bara få låna till de där stora sakerna som hus, bil etc. Det hade nog gjort det lättare för de som har svårt att låta bli att hoppa på såna "erbjudanden".
    Jag är av naturen en "slösa", min make också, men vi har fått lära oss att ta mer ansvar för vår ekonomi. Det går ju att lära sig även om man inte har det i sig "naturligt"!

• Liten med Mindre

Måste ju erkänna att jag faktiskt gick back förra året när jag var hemma. Utan att räkna in ev börsfall som jag stoppat huvudet i sanden för.

Fast jag har å andra sidan besparingar att ta av, så det gör ju inte så mycket. Stort ändå att kunna vara hemma drygt 10 månader och bara gå back knappt 5000kr. Inget snålande, men inte heller några långresor.

Tror nog inte jag hamnar i lyxfällan än på ett tag. Tyckte det var så praktiskt att gå hemma, för jag gjorde knappt av med pengar alls. Har inget jättebehov av att shoppa dyra barnkläder och vagnar som andra man läser om. Och för att leka med barn hemma går det ju mest åt billiga jeans och mysbyxor.

• Liten med Mindre

Och - undertecknad har redan avvärjt spektaklet genom att fråga rätt person vad det är de behöver egentligen. Så var det med den underhållningen...

Får knappa vidare i avstressat tempo någon dag till.

• Fru E

MSW-jag håller med dig , det är först det senaste halvåret som vi haft två fulla löner eftersom maken tog längre tid på sig att bli klar med plugget.

• kängu

Liten- vi kommer nog också gå back lite men sparar som sjutton nu för att ha "råd". Sen kommer jag troligtvis inte vara hemma så länge eftersom jag vill komma igång och jobba (tar ju examen i juni) så kommer börja söka jobb ganska omgående... kanske blir hemma 6-8 mån. Maken ska vara barnledig länge istället, vilket han ser fram emot!!

• MSW

Det är juh "Där" det blir lite problem för oss.. Med att pappan ska vara hemma.. Både jag och maken vill juh att han ska vara hemma på ett eller annat sätt! Men om jag skulle plugga och maken var hemma skulle vi juh inte ha råd.. Förmodligen.. Och jag vet juh inte hur det blir med jobb för min del, även om det är det jag helst vill göra ett tag till.. Och inte så lätt att komma och ställa krav att man bara kan jobba två-tre dagar i veckan (om man delar f-ledigheten så ist..) när man inte har ngt fast att komma tillbaka till..

• MSW

Liten med Mindre skrev 2009-02-05 13:35:42 följande:

Och - undertecknad har redan avvärjt spektaklet genom att fråga rätt person vad det är de behöver egentligen. Så var det med den underhållningen...Får knappa vidare i avstressat tempo någon dag till.
    Heja heja! Vad skulle dom göra utan dig..
  • Blivande fru L

God dag i tråden!

MSW - håller helt med dig angående pengar och inköp! Har man inte pengar får det vänta. Jag är alldeles chockad varje gång jag sett på lyxfällan. Att det finns såna människor på riktigt?!

• MSW

Blivande fru L skrev 2009-02-05 14:04:58 följande:

God dag i tråden!MSW - håller helt med dig angående pengar och inköp! Har man inte pengar får det vänta. Jag är alldeles chockad varje gång jag sett på lyxfällan. Att det finns såna människor på riktigt?!
    Ja, det är verkligen konstigt!

Däremot hade jag tyckt att det varit jätteintressant att träffa någon ekonomisk rådgivare som var helt opartisk, som kunde kolla på ekonomin.. Även om det känns som att man har hyffsad koll..
  • MSW

Fru L: Hur går det med utredningen? Vad väntar ni på nu?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare