• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Blivande fru L

Jag har bett maken ta med kameran för att dokumentera utymmena. Är väldigt nyfiken på hur det ser ut i rummet där han ska prestera! Han tycker tyvärr inte att det är någon bra idé.

Hoppas verkligen att de har trevliga tidningar och att dörren går att låsa.

• kängu

Jag minns i princip alltid mina drömmar. Drömmer också sällan mardrömmar även om det är oftare nu sen jag blev gravid. Maken drömmer då och då hemska mardrömmar och skriker rakt ut, man blir livrädd när man vaknar av det!!

• kängu

Har de inte filmer på "leveransställen"? Tidningar verkar lite oinspirerande tycker jag

• Blivande fru L

Undrar varför man drömmer mardrömmar oftare när man är gravid? Tycker det verkar väldigt vanligt. Kanske det är hjärnans sätt att bearbeta allt okänt och nytt som ska hända?

• Liten med Mindre

Hmmm...börjar bli lite sugen på min feng shui - space clearing som jag läste om för några år sen. Känner att jag fastnat och inte kommit vidare, det känns som att väggarna o sakerna kryper på en hemma. Senast jag höll på så kom ju Mindre till - så något hände...

Om nu bara maken nappade på samma sak så att vi hjälptes åt, så kanske både hus och nytt jobb skulle komma på köpet med ny energi.

www.spaceclearing.com/html/

• nennesjuttioåtta

jag har ofta drömt mardrömmar nu på slutet. Mannen har fått väcka mig flera gånger för att jag ligger och gnyr. En gång drömde jag om flygande hummrar (har jag skrivit det här redan??) son han försökte slå ihjäl med en sån där liten skyffel man har till öppna spisen. Låter inte så otäckt men det var det.
    Sist drömde jag om spöken som man itne såg men som jag visste var på väg bakom en halvöppen dörr och då vaknade mannen av att mina ben kändes som om jag hade nätstrumpbyxor på mig och att jag gnydde (huuu huuuuu huhu huuu, låter inte klokt), jag hade sånt tuppskinn, nästan som fiskenät med knutar!! Å då blev ju han skiträdd också. Huuaa... jag hatar det.

Tur att du blev räddad Lappis!

• Lapinette

kängu - jag har frågat maken men han vill inte prata om det (leveransstället eller hur det gick till). Men jag vet att det finns tidningar och att han alltid levererat bra. Duktig pojke!

• Fru E

Hoppsan vad ni skriver nu, pratade ju bara i telefon några minuter.....

Ja BIM ja......om tanten är lika punktlig som de två senaste månaderna (äter ju inte pergon denna) så är dag 28 den 25 februari och då bör spåren ha visat sig.......tvivlar dock på mirakelvattnet funkar men litet hopp finns

Liten-ja bland annat tittar jag på den muffins sidan men har även hittat en blogg som är kanon bra bakpassion.blogg.se (bloggnamn borde man väl få skriva ut....)

• nennesjuttioåtta

Liten
    oooh!!! I like Feng shui! Dags för ett nytt tag här hemma!

Min man har ju inte fått besöka något rum utan vi har fixat det här hemma och sen har han fått åka till sjukhuset med burken i armhålan. Och fantasin triggas ju inte särskilt när man känner sig stressad. Jag får väl gå till macken och köpa en blaska åt honom.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare