• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • sweetstreet

zozo,
    hoppas din vän kan få en utredning! Det låter som om det skulle kunna vara ngt medicintkt? Om de har tur kanske det kan åtgärdas.

En av mina kollegor fick just reda på att hennes man bär på en translokation, dvs en viss del av en av hans kromosomer har bytt plats med en annan kromosom. Alltså om ni tänker er att ni har en limpa och en långfransak och så skär ni ut två ungefär lika stora bitar ur dessa bröd och byter plats på dem. Så limpbiten hamnar i franskbrödet och vice versa.
    Hans transolkation är tydligen nedärvd och KAN vara orsaken till att hans mamma fick nästan 10 missfall när hon ar gravid. Och även att hans bror är utvecklingsstörd. Kanske bär brorsan på en annan typ av translokation (också ärvd från mamman) men denna var inte så "lyckad" som min kollegas mans, utan "fel" bitar råkade byta plats med varandra vilket gör att generna blir icke-funktionella....
    Iallafall blev min kollega mycket deprimerad över detta eftersom det då är stor sannolikhet att deras ev framtida barn/foster kommer att få transolkationer de också. Vilket såklart ökar risken för icke.viabla foster och därmed MF eller att barnet föds med en genetisk skada.
    Skitjobbigt!

• Mrs  B

Nenne
    Hej hopp!!!!!!!!
    Jag finns i Götet på lördagen med mina två busiga barn, maken springer loppet.
    Vill ni kidnappa barnen en stund går det alldeles utmärkt......

Vilken känsla det är när man har plockat i ordning, rensat och sorterat!!!!!!!!!!!!
    Jag blir så nöjd och tillfredsställd.
    Det är kanske det som jag ska jobba med????????????

• Blivande fru L

sweetstreet skrev 2009-02-05 19:54:11 följande:

Blivande Fru L,hahaha!!!!! Att få bilddokumentation tycker jag var kul! När min make lämnade simmarprov så var det läderfåtölj (antar att det är lätt att hålla rent OM det skulle spillas????) samt plattskärm med dvd-spelare och ett gäng porr-dvder. Hörlurar fanns också.Mend et Allra roligaste var att den filmen som var isatt i DVD-spelaren hette "Assloverrs 2" eller likanande!!! Hahahaha! Maken sa att han verkligen kunde förstå varför det inte blivit några barn där tidigare... Hehe!Hoppas nu iallafall det går bra med simmarprovet!
    Tack! Tror inte jag berättar för maken att ni hejar på honom, vill inte ge honom ännu mera prestationsångest.
  • Fru E

Va tror du inte att maken din Fru L vill att vi hejar på honom

• Fru E

Mrs B-när åker ni upp till Göteborg??

• Ore

Tittar in jag också... Har ääääntligen fått tummen ur och skickat några bilder till Telis att lägga in i galleriet. (en sak på min lååånga lista avklarad)

Och apropå avdelning rensat och ordnat, så sitter jag och illblänger in på dataskärmen, för att inte få se högarna med halvvikt tvätt och dammråttorna som trängs med oupppackade väskor och kassar i hörnet.

Hmm, nästan så jag hoppas på litet dåligt väder, så jag hinner städa litet i helgen.

Blev inropad på konfliktlösning tidigare, min kära syster hade kommit ihop sig med min kära gudson, snart 11 år... Eller kanske snarare tvärtom. 5 min konfliktlösning, som resulterade i ett ömsesidigt förlåt, men det verkade ändå inte vara ok för gudsonen, ytterligare 15 min lirkande och pockande (av mig), sedan kunde han berätta för sin mamma vad som var fel... Så allt frid och fröjd, för tillfället.

• Fru E

jaså du har såna medlartalanger Ore

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare