• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

Hmm, lokal kyla hos mig? Eller 0-gradigt då, eftersom det snöar...

Kalifornien låter jättehärligt, lappis!

koko: krya på dig

MrsB: Låter jobbigt, skönt att du får litet avlastning imorgon ett tag i alla fall... Det ligger nog mycket i det där att lillebror vill göra som storebror... Ser samma sak med mina systerdöttrar, tror det skiljer ungefär lika mycket i ålder mellan de två som dina pojkar. Och i så fall tar det några år till innan han "hänger" med ordentligt... Lillan är nästan 3 år, och har mer eller mindre alltid någon blessyr.

• Lapinette

Telis - härligt att du mår så bra!!! Ser fram emot den dagen då jag kan säga detsamma.

• Liten med Mindre

Jag har haft Mindre och maken på besök. MYYYSIGT! Vill inte sluta snuggla på henne. (Maken kramade jag ju senast i morse, så det var inte lika akut.)

Fast de fick lov att åka vidare till mormor och morfar, för att se om hon vill äta lite mer lunch där. Fast bara efter att vi tog ett varv i korridoren på jobbet och charmade omgivningen. Så stor hon såg ut min lilltjeja, på besök på jobbet. *stolt mamma*
  • kängu

MrsB- Jobbigt med Malte
    Jag har nog missat detta, men hur kommer det sig att din make är borta så mycket? Reser han mycket i jobbet?

• nennesjuttioåtta

Kängu
    oooh ännu en hurtbulle i gore-tex! Vi hade t o m samma färg på jackan. Visst är det världens vackraste ställe?!?! I somras när vi var där (fast vi var aldrig ut på foten utan höll oss vid släkten på södra sidan) så var det kanonväder, för en gångs skull, runt 25 grader varmt, sol och klarblå himmel. Vi badade i ett vattenfall som ligger bortanför vår hytta flera gånger! Annars är det ju ullfrotté som gäller där...

BS
    Klart att det är sanndröm, men det kanske dröjer ett tag för det var ingen snö ute (och jag fick skita med öppen dörr, just då gick det över i mardröm:-S). Jag skulle säga april/maj.
    Stackaleliten Iris! Men ärr ger karaktär, se bara på Börje Salming! Men jag tror att det är bra att hon får och vågar kolla gränsen, snart lär hon sig! Tror det är farligare om det hönsas så att hon inte vågar gå någonstans själv och sen när hon trillar för första gången som 14-åring på fyllan kan det ju gå riktigt illa (vadå, ta emot sig med händerna?!?!). Nu slipper ni ju det!

Här är det kalasväder! Eller nåja, det snöar igen! Så fint!

MrsB
    Jag slår till när du betalar frakten!

Lappis
    *Kramar om*

Telis
    Härligt att du mår bättre i magen!!!!!

Angående Göteborg så är det ännu inget bestämt, tydligen. Det beror på makens jobb. Jag får återkomma i frågan men det vore ju skitkul! Och Mrs B, leave the boys to me.

• nennesjuttioåtta

å herrejösses vad söta alla barnen är!!

• nennesjuttioåtta

nej men hallå ellerrrr? Vi har ju glömt!

*dansar disco*

Thank god it's FRIIIIIDAAAAAAAYYYYYY!
    Friday!!
    Thank god it's FRIDAY! FRIDAY!! FRIIIDAAAAAAAAAAAYYYYY!!!!

PIuuh så där!

Undrar om jag måste skotta.

• _koko_

Telis - Vad roligt att du mår bättre! Men jag förstår precis vad du menar att det är svårt att veta vilket som gjort det. Jag har just nu tvärstopp i magen. Beror det på att jag åt en massa vetemjöl under semestern, eller att jag (omedvetet) stressat på nya uppdraget, eller att jag bara bakat vitt bröd på sistone, eller en kombination av dessa? Antagligen det sistnämnda, men jag åtgärdar ju samtliga (samt tar laktulos), och kommer då inte veta säkert i fortsättningen heller...

Blä för endocystor! Hoppas den inte växer iaf. Hade missat att du sprayar synarela, ska du göra det hela våren? Klarar du dig från biverkningar?

Mrs B - Ja, med tanke på hur conny är med större barn kan jag verkligen förstå att malte slår sig ofta, klart han vill göra det storebror kan!

Här i förorten är det 0-gradigt och snöar, supervackert! Nu måste jag förbereda lunchen, mat beställd om 5 minuter!

• nennesjuttioåtta

Koko
    visst hade du en bok om hur mans kulle äta sig fertil? Vad heter den och förstår man den även om man suger på engelska (suck, hahah)

• Lapinette

nenne - *kramar tillbaka* och så undrar jag självfallet vilket som är världens vakraste ställe?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare