• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Piggelin1

MSW - ja, det känns som om vi har lite välförtjänt "flow" nu efter den tuffa hösten då vi inte visste om vi skulle ha jobben kvar, stendöd bostadsmarknad, högra räntor & ingen aning om när vi skulle få dagisplats. Men nu börjar allt trilla på plats & det är såååå skönt!

Snart kommer vår lgh ut på nätet igen, med nya bilder & nya mäklaren, blir spännande att se hur det ser ut denna gången. Fotografen igår envisades med att ställa en krukväxt bredvid våra duschväggar, så urtöntigt ut (speciellt osm den var så liten), men han hävdade att det "mjukar upp bilden"... Den som lever får se

Nennelainen - fattade jag rätt att ni är på väg till Götet framöver, mannen din & du?! Superkul i så fall!!
    Håller med om det där med inloggningen - det är klart bökigare nu än förut med fler moment...

• Ore

Hmm? På "alla" mina datorer så sitter i princip bara jag (och möjligtvis maken) så jag loggas in så fort jag öppnar BT...?

• Piggelin1

Lite info om filmen:
    sv.wikipedia.org/wiki/De_andras_liv

Japp Ore - jag hittade dig! Fast det var ju lite pinsamt det där att du, Pirr & jag gick fram till en annan tjej & frågade om det var Izzie Eller räattre sagt, det var Pirr som var modig & frågade, vi andra stod några meter bort... Men sen när Izzie väl kom, så var det ingen tvekan

• Lapinette

Piggelin - var glad att nicknamnet var Izzie och inte Lapinette?!

• Ore

Ja, det var ju litet småpinsamt ja Tur att Pirr var modig där...

Men tjejen tog ju inte illa upp i alla fall

• Lapinette

Problemet med utländska och svenska filmer är att de sällan är textade på engelska . Köpte lite spanaska filmer förra gången vi var i Barcelona för just kunna se lite Almodovar textat på engelska.

• Piggelin1

Ore - du har helt rätt ang "på vägen till jobbet" eller ej. B var mer på vägen, nu när det blir i Å, så är det åt helt fel håll & resulterar i några km extra bilkörning. Jaja, det blir ju för en begränsad tid, så då kan man ju ta det. Men håller med - blev inte direkt impad av handläggarna på kommunen, hon skyllde på att ngn annan var ansvarig för områdena E & B. Och???! Ska inte vänsterhanden veta vad högerhanden gör???!

Koko - vecka 12 - jeeesus vad tiden går!!

• Lapinette

spanaska ... ja det låter det!

• Piggelin1

Lappis - jag fick veta Izzies riktiga namn innan vi sågs, så vi kunde fråga om tjejen ifråga var "nn" Fast precis som du säger, Izzie känns som om kan faktist kan kallas, Lapinette är lite svårare Fast iofs, jag tycker ju numera att Lappis är ett helt normalt namn (om jag tex nämner dig för mannen hemma) - jag är nog BT-skadad efter att ha hängt så länge i denna tråden

• _koko_

nenne - Nja, helt säkert var det väl inte, men det var ma och bebisen hade dött precis när hon var som sjukast. Och hon var verkligen supersjuk den gången.
    Och eftersom jag bara är förkyld tror jag inte alls att det är någon fara egentligen, det var bara en känsla som kom och gick.

Piggis - Skönt att det börjar ordna till sig och kul att du trivs så på jobbet! Det gör jag med!
    Filmen du pratar om har faktiskt jag också sett ganska nyligen!! Tyckte framför allt att den var oerhört lärorik, man är som sagt otroligt tacksam för att man inte levde i östtyskland på den tiden...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare