• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Nenne-men ringer man inte 6 samtal bara för att vara jobbig

• Ore

En fest ett tag efter bröllopet låter jätteskoj... Vi var litet mer traditionella och _ville_ ha sittande trerättersmiddag osv. Men tanken att ha ett utomlandsbröllop, och sedan dela upp festerna i "middag med släkten" och "partaj med vännerna" for förbi i huvudet... Det föll dock bort ganska snabbt eftersom jag i så fall ville ha sandstrandsbröllop, och maken inte gillar sol och värme något vidare.

• Lapinette

Jaaaa du hör Piggis, så går det om man lämnar vännerna och gifter sig på hemlig ort (mugglan, läs och lär )!!

• _koko_

Piggis - Jag tänkte svara vadå gå hem igen, jag är ju klar med min föräldraledighet! Men så slog det mig - du menar ju NÄSTA barn. Maj godd, vi ska få syskon!! Herregud, att det ska vara lika overkligt den här gången.
    Tror jag kommer gå hem efter midsommar, eller möjligen i slutet på juli. Beräknad i slutet på augusti. Funderar på om det inte vore skönt att vara två hemma första månaden, och att jag därför kanske jobbar juli också, så kan vi ta FL för varsitt barn under september.
    Men vi får se.

nenne - Heter din syster också koko? Trodde jag var ensam om det.

• Fru E

Ore-kan nämna att maken är rödlätt och blir rosa som en gris om han inte hade solskyddsfaktor 50+ på sig hela tiden när vi var i Thailand . Men det var faktiskt han som föreslot Thailand vilket gjorde mig lite förvånad med tanke på att inte han heller tycker om värmen så mycket, han är så varm av sig själv medan jag älskar värmen och solen

• nennesjuttioåtta

EA&MJ skrev 2009-02-06 14:39:43 följande:

Nenne-men ringer man inte 6 samtal bara för att vara jobbig
    han har nog dåligt samvete för att han ska ut och käka och dricka viin ikväll med en kompis (han som han jobbade med tidigare och lagade mat och ahde växthus på bygget tillsammans med så gubbarna trodde de var ett par)...

Eller också ser han att jag sitter inloggad här istället för att koppla in ip-telefonin som jag lovade att jag skulle göra. Fast jag vet inte hur man gör...

Och en annan grej, jag fick aladåbkänning idag, nejjjj lite väl tidigt!!!
  • Piggelin1

Oooops - låter tufft att gifta sig i hemlighet...

Näe, faktum är att vi nog innerst inne gärna vill ha en rejäl fest - vi gillar ju båda att ställa till kalas & då vill vi ju göra det om det är ett bröllop på G!

• _koko_

EA - Ouch! Det skulle krävas mycket champagne för att blidka mig efter något sånt... Jag är tyvärr en tråkmåns som INTE uppskattar såna hyss!

Mmmm, bubbel.... Får väl hälla upp ett glas julmust då.

• Fru E

Men Nenne vilken dag är du på???? Hur var det förra gången du sprutade (nej Nenne inte maken) kom känningarna lika tidigt då???

• Piggelin1

Nenne - men han var ju med när Telis & jag kom gående Jag vågar nog inte tala om för honom att du inte minns honom, då tror han att han är alldeles osynlig...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare