• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore
    nennesjuttioåtta skrev 2009-02-06 15:10:07 följande:
    Lysknapp på magen!!!!
    Ja hur går det med den idén? Lysknapp som visar en färg när det är dags för ÄL, och sedan släcks, för att sedan lysa en annan färg så att man direkt får svar på om det tog sig eller inte...

Behöver vi leta efter någon upfinnare som vidareutvecklar detta, måntro...?
  • nennesjuttioåtta

ja, därför ska man inte gifta sig före man får barn, just för att folk känner att de måste hålla koll på en...

• Fru E

Nenne-visste han dessutom om att ni försöker, då ska han ha en rak höger *mutter mutter*

Mina manliga kollegor har väldigt bra "koll" på mig när vi är på konferenser och så huruvida jag dricker eller ej så kommer nog att få svårt att mörka när det väl är dags

• Ore
    nennesjuttioåtta skrev 2009-02-06 15:09:44 följande:
    EA&MJ skrev 2009-02-06 15:08:05 följande:
    jo fast han vet att vi håller på och försöker (säg dem som inte vet, suck...) så man tycker ju att han borde hålla käft.
    Ja, vet han borde han knipa igen...
  • nennesjuttioåtta

jag börjar också få panik över att de som fick barn ifjol av mina kompisar, säkert blir på tjocken före mig - igen (jag vet, ingen tävling, men ni fattar nog hur jag menar)... Hallå, jag började ju ett år före er!!! Låt det bli min tur för helvete!

• Lapinette

Runt om mig vet ALLA vad vi går igenom. Stackars kollegor får höra om mina blödningar och annat. Små kaniner kan omöjligt hålla tyst och jag mår best av att slippa smussla.

• Piggelin1

Hej igen!

Nenne - mannen är lika lång som jag, typ 171-172 cm, Så inte sådär jättelång Fast det är klart, du var väl ganska kort (minns jag rätt?), så då kanske han är lång i dina ögon
    Om ni kommer till Götet, kan du få chans att se honom igen!

• Fru E

*fniss*
    Så reagerade jag när jag fick reda på att 3 av mina kollegor ska ha sitt andra barn nu i vår och inte ens försökte knappt

nennesjuttioåtta skrev 2009-02-06 15:14:30 följande:
    jag börjar också få panik över att de som fick barn ifjol av mina kompisar, säkert blir på tjocken före mig - igen (jag vet, ingen tävling, men ni fattar nog hur jag menar)... Hallå, jag började ju ett år före er!!! Låt det bli min tur för helvete!
  • Fru E

*fyller på skumpa i alla glas som är tomma*

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare