• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Koko, det var rätt sött gjort så det var helt ok. Vi var förberedda på det redan när vi började planera bröllopet.

• nennesjuttioåtta

EA&MJ skrev 2009-02-06 14:43:42 följande:

Ore-kan nämna att maken är rödlätt och blir rosa som en gris om han inte hade solskyddsfaktor 50+ på sig hela tiden när vi var i Thailand . Men det var faktiskt han som föreslot Thailand vilket gjorde mig lite förvånad med tanke på att inte han heller tycker om värmen så mycket, han är så varm av sig själv medan jag älskar värmen och solen
    sån är jag! Sen var jag blekast på planet hem också. Men nästan inga soleksem på hela resan, det är jag rätt nöjd över!! Mannen blir svimfärdig i värme men han klarade sig också bra. Vi gillar skugga.
  • Ore

Åh, blir det aktuellt med sånt bus så har jag mängder med idéer... Ingen gjorde något i vår lägenhet. Kan bero på att min syster som hämtade mig för att ta med mig till frisören tittade in i lägenheten och konstaterade att röran som var där var tillräckligt illa utan att de var där och gjorde det värre...?

EA: Min man tycker att allt över 20 grader är direkt jobbigt, och allt över 25 är outhärdligt... Annars får han grymt snygg solbränna!

• Piggelin1

Nu fredagsfikas det här - på återseende

• Lapinette

koko - insåg att vi skulle ha gått paralellt om den sista IVF'n hade funkat för oss. När du sa vecka 12 började jag räkna och tänkte säga f'n jag är ju också i vecka 12 .

• Fru E

Ore-haha maken får på sin höjd lite nya fräknar.
    Kan säga att han är den enda som står utan jacka på stationen när vi väntar på tåget. Han blir så varm av att gå de km till stationen...

• Lapinette

Och maken messade precis och talade om att våra vänner i Österrike ska ha sitt andra barn i maj. Hon var gravid med första när de gifte sig 1 år efter oss! Hon är i min ålder och han är typ 50! Kan inte låta bli och tycka att livet är allt bra orättvist.

• nennesjuttioåtta
    Piggelin1 skrev 2009-02-06 14:46:45 följande:
    Nenne - men han var ju med när Telis & jag kom gående Jag vågar nog inte tala om för honom att du inte minns honom, då tror han att han är alldeles osynlig...
    WHAT?!?! Måste fråga maken... Han var rätt lång, va? Alltså, jag säger ju det. Jag är hopplös!!! Jag lovar att P skulle känna igen honom om vi skulle gå på stan (ja, han är otäck!) men jag är totalt idioto på ansikten... Förlåt! Säg inget!!!
  • Fru E

Håller med dig Lappis, livet är INTE rättvist.

*skickar över lite skumpa och cupcakes av valfri smak*

• Lapinette

nenne - undrar om du inte tänker på BS man (lång). Han var ju också med.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare