• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Nenne-med risken att bli lite utskrattad, är Mammut en "rida på en åderpåle" film eller en vanlig film

Kom just på att det har varit ovanligt lite snusk prat i tråden nu så kom igen det är ju freeeeeedag (säger hon som rodnar rätt så ofta)

• Lapinette

Jag har jättesvårt för era riktiga namn här inne. Ja, förutom Cissi då . För mig är ni verkligen Piggelin, nenne etc. När vi har träffar och de riktiga namnen används blir jag aldeles förvirrad (kaniner har små hjärnor).

• _koko_

Ja, tack vare julhelgen och sen semester på det har ju de här första jobbiga veckorna gått jättefort! Tur det, för jag är galet less på att må illa, och det börjar faktiskt ge med sig så smått (bara för det sitter jag med en klump i halsen just nu...).

• Piggelin1

Kan bara hålla med, Lappis! När jag träffade en massa av er på picknicken i juni - då kändes det lätt förvirrat... Mannen min var ju med i början där också & när jag sen i efterhand pratar om er & refererar till picknicken, då vet jag aldrig om jag ska använda nicken eller var & ens riktiga namn... Slutar ofta med att jag försöker beskriva era resp. utseenden istället

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-02-06 14:18:44 följande:
    Jag har jättesvårt för era riktiga namn här inne. Ja, förutom Cissi då . För mig är ni verkligen Piggelin, nenne etc. När vi har träffar och de riktiga namnen används blir jag aldeles förvirrad (kaniner har små hjärnor).
    jaaa, eller hur! Era riktiga namn fastnar inte lika lätt... Och Lappis/Lapinette kommer snart att ligga på topp 100 på nydöpta barns namn.

EA
    Nejjj, ingen rida påle film (vad tror du om mig egentligen!) Det är ju Lukas MOddyssons senaste.
  • Lapinette

Faktum är att jag har den nicken hemma också ... fast maken föredrar den svenska översättningen utan liten.

• Lapinette

Det blir lätt förvirrat med alla namn men maken känner er under era nicknamn. Han har hittills undvikit våra träffar då ni vet aaaaaallldeles för mycket om honom . Fast BS har han träffat, tror t o m de satt i närheten av varanda på kompisen/sysslingens bröllop.

• Piggelin1

Koko - vad KUL att du också trivs så bra på jobbet! När är det dags för dig att gå hem igen (jag är för slö för att räkna ut det själv i huvudet...)?

Jag är helt klart kluven ang jobb och en ev nummer två. Vi vet ju iofs inte ens om vi VILL & ännu mindre KAN få till en nummer två ännu. Jobbet är så himla kul just nu & jag vill verkligen vara med & styra upp saker & ting nu när jag har möjligheten, dvs jobba ett tag. Samtidigt så fyllde jag 39 för några veckor sen, så vi kan ju knappast vänta alltför länge OM vi ska försöka ge oss på en till. För tillfället har vi sagt att vi ska hinna landa i nya huset innan vi tar ngt beslut åt ena eller andra hållet. ...och så var det ju det där med att vi tänkte gifta oss en vacker dag med - när tusan ska vi få in det?! Jaja, det är iofs ett i-landsproblem det med, vill man desperat få det gjort räcker det ju med rådhuset, men det var ju det där med att ordna fest också...

• nennesjuttioåtta
    Piggelin1 skrev 2009-02-06 14:22:23 följande:
    Kan bara hålla med, Lappis! När jag träffade en massa av er på picknicken i juni - då kändes det lätt förvirrat... Mannen min var ju med i början där också & när jag sen i efterhand pratar om er & refererar till picknicken, då vet jag aldrig om jag ska använda nicken eller var & ens riktiga namn... Slutar ofta med att jag försöker beskriva era resp. utseenden istället
    Var han?!?!

Min man har stelkoll, men sen är han ju expert att koppla ihop namn med utseende med folk han aldrig träffat (någon som jag är katastrofalt dålig på annars, men er känner jag ju från början, hahahha). Och eftersom jag knappt fattat vad ni heter på ritkigt så är det era nick som används här när vi pratar om vad som händer i tråden. Har har även pluggat in förkortningar såsom ÄL, BIM och ivf.

Koko, du heter exakt som min syrra i både för och mellannamn. (min adnra syrra heter Pucko... nej jag skojar! )
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare