• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Nenne-jag fick ingen aladåb när jag åt Pergon, bara en massa snigelslem så fort man ens tänkte snuskiga tankar kändes det som. Aladåberna såg jag nog senast i höstas tror jag.....så jag tolkar inte aladåbernas förekomst till att ÄL kommer

• nennesjuttioåtta

Mannen fick fatt på mig En kompis hade fått en son idag, sin andra. Tjoho. Samma kille frågade tidigare i veckan om inte vi... ehhh jaa hade några planer framöver....? Jamen hallå, vi vet att du gärna vill att vi ska ha barn och jag lovar, det vill vi också. Men när det hände kommer vi att säga det. Stort. Tänk vepa på globen, eller nåt.

• Fru E

Var det på måndag du skulle på VUL?
    Borde väl inte vara för sent i så fall??

• Ore

Lappis: Håller med, livet ÄR orättvist... Även om jag *pepapr,peppar" inte kan säga att jag råkat ut för så många orättvisor...

Liten: Sånt är jobbigt, när man inte känner igen folk. Jag råkade ut för det när jag väntade på spårvagnen, och en kille ropar ut "nej men hej Ore" (eller ja, han sa mitt riktiga namn...). Eeeeh, vem är detta, tänker jag... Vilket han märkte (jag har definitivt inget poker-face) och samtidigt som jag kom på det så sa han vad han hette... Gammal klasskompis från grundskolan, son till mina föräldrars jättegoda vänner och jag skulle känt igen honom om han inte bytt stil TOTALT! Blev nästan pinsamt där...

• Fru E

Känner igen känslan Nenne just nu är mitt favoritsvar, det kommer när det kommer

• nennesjuttioåtta

EA&MJ skrev 2009-02-06 15:06:08 följande:

Nenne-jag fick ingen aladåb när jag åt Pergon, bara en massa snigelslem så fort man ens tänkte snuskiga tankar kändes det som. Aladåberna såg jag nog senast i höstas tror jag.....så jag tolkar inte aladåbernas förekomst till att ÄL kommer
    mina aladåber har alltid varit grande fram tills för några år sen, nu är det lite si å så. Vet inte egentligen varöfr det ens ska vara olika, och vilket som är bäst. Stor aladåb-water-touch, eller bara snigelspår.
  • Fru E

Bara irriterande när det varierar månad från månad tycker jag, varför kan inte kroppen bestämma sig för hur den ska visa ÄL????

• nennesjuttioåtta

EA&MJ skrev 2009-02-06 15:08:05 följande:

Känner igen känslan Nenne just nu är mitt favoritsvar, det kommer när det kommer
    jo fast han vet att vi håller på och försöker (säg dem som inte vet, suck...) så man tycker ju att han borde hålla käft.
  • nennesjuttioåtta

EA&MJ skrev 2009-02-06 15:09:43 följande:

Bara irriterande när det varierar månad från månad tycker jag, varför kan inte kroppen bestämma sig för hur den ska visa ÄL????
    Lysknapp på magen!!!!
  • Ore

En kollega till mig (en av mina favvokollegor) kom tillbaka från ett års mammaledighet igår. Gratulerade till bröllopet och så, och så konstaterade hon att "jaha, det kanske blir barn snart då... Jag ska minsann hålla kolla på dig..." Oj vad jag ville säga att "jag hoppas att jag är gravid nu, men vet inte"... Fast det får vänta ett tag till. Lillasyster är den enda som vet att vi försöker...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare