• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

kokisen - vi pratade om den 15:e (söndag) för den 14:e ska man ju vara hemma och pussa på maken.

• _koko_

nenne - Asså jag gillade ju anglais, men jag förstår att det kanske inte ligger högst på din lista. Men nu vet du ju vilka fejs du ska kolla efter, så det borde vara idiotsäkert vart vi än går.

Lappis - Snyggt hotell! Såg nästan... svenskt ut i designen.

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-02-06 13:38:49 följande:
    nenne - har du kollat in takterassen! Hoppas den är öppen trots att det endast är februarimånad. Sitta där med ett glas Rioja .... mmmm... *drömmer mig bort*. Älskar också berg och vatten varav Sicilien, Franska rivieran ligger mig varmt om hjärtat och vandringar i berg med härliga floder står högt på listan.
    si, si! Muy bien! Jag dansar för sol!!!

Då passar ju Korsika bra, fast när vi var där i september hade snön smält på bergstopparna. Ahhh det är så vackert med berg! Fuck att man bor på slättlandet. Nåja. Vi har utsikt från vår lilla rullstensås...!
  • Piggelin1

Hoppar in & säger hej Försöker läsa lite då & då, men den senaste tiden har det varit dåligt med även detta. Men tänker på er en massa ia alla fall

Men annars är allt bara bra!! Jobbet är verkligen skitkul just nu (Vänner - jag tjingsade på VD'n i onsdags då vi filmade ett intro med honom. Hur var det nu, hade du slutat här på firman när han började??! Grymt sympatisk person, speciellt jämfört med företrädaren...) & jag trivs suveränt med mitt nya utökade ansvarsområde. Så KUL att ha helhetsansvaret för "mina bitar" efter att min förra chef blev bortputtad i omorganistaionen före jul.
    Känns helskumt att jag snart ska på två månaders mammaledighet igen... Vill liksom inte riktigt släppa det nu när jag väl kommit igång. Fast två månader (& eg är det inte ens det, en vecka mindre pga att ett av mina projekt går live första veckan i mars) vet man ju hur snabbt det går egentligen. Jaja, helt klart i-landsproblem egentligen!

På mäklarfronten så har vi ju bytt nu & det känns verkligen super med den nya. Sååå otroligt professionella. De tar lite mer i provision, men jag är övertygad om att det är värt det. Nu har ju marknaden lossnat ytterligare, så jag är tror absolut att det ska gå vägen nu.
    ...och nästa vecka ska vi på ngt som kallas tillvalssyn i nya huset! Sååå kul! Då lär köket vara på plats & vem vet, kanske även tapeter etc! Flytten närmar sig!

Vänner, tror att du undrade för ett tag sen om dagisplats - det finns ju inte en chans att få direkt i E (dit vi flyttar) & för några veckor sen när mannen pratade med kommun-tanten, så sa de att vi fått en plats i stadsdelen B intill från 1 april, de skulle skicka papper. Inga papper dök upp, så mannen ringde igen i förra veckan & fick beskedet att "Näe, där finns ingen plats till er" Men nu har vi fått en plats i stadsdelen Å istället & det blir säkert OK. Räknar med att få ny plats from aug, så då får vi köra en ny inskolning. Blir ju en omväg till jobbet, men vi är glada att vi överhuvudtaget får en plats...

Detta blev värsta egoinlägget - sorry...

• Lapinette

Håller nu tummarna för lika fint väder som i fjol i Barca! Ja, annars får man väl ligga i sängen och mysa.

Anglais är ok för mig. Man kan inte boka bord där, är det inte så?

• nennesjuttioåtta
    _koko_ skrev 2009-02-06 13:43:03 följande:
    nenne - Asså jag gillade ju anglais, men jag förstår att det kanske inte ligger högst på din lista. Men nu vet du ju vilka fejs du ska kolla efter, så det borde vara idiotsäkert vart vi än går. Lappis - Snyggt hotell! Såg nästan... svenskt ut i designen.
    Jag är ju nästan ansiktsanalfabet men er har jag på något sätt lyckats knappa in i minnet trots att vi inte setts så ofta. Nej, Anglais var ju nästan regisserad skräckupplevelse, men som slutade lyckligt.
  • Piggelin1

Mitt inlägg passar ju typ inte alls in i ert goa fredagsbabbel inser jag nu Jag började skriva när ni efterlyste lite fol & då passade det in, men eftersom jag skriver så MYCKET jämnt, så hann ni med 2 sidor till innan jag hann posta mitt inlägg...
    Jaja, ni får scrolla om det är för sövande läsning...

Koko - krya på dig!

Har uppfattat att det är Gbg-dejt på G i maj - jag är på Om det är fint väder kan man ju köra picknick ngnstans?!

Håller med Ore - Pirr nämnde att hon är inne & läser men hittar inte tiden att kommentera.

• nennesjuttioåtta

Piggelinen!
    Hej hej! Man får skriva enbart ego-inlägg (eller också har jag missuppfattat alltihop ). Hoppas ni snart får lgh såld, låter ju väldigt bra med ny mäklare iaf!

hmm, man kanske skulle äta något idag...?

• _koko_

Ah, ok, sambons namnsdag är på lördagen alltså.

lappis - Låter grymt bra! Mitt tips ang SF är att promenera. Det är en fantastisk stad att promenera i! Och sätta sig i parken vid union square med en kaffe och bara titta på folk... Och promenera över "puckeln" ner mot fishermans wharf... Och ta bussen till heights och promenera, och kika in i alla skumma butiker... *Längtar tillbaka*

nenne - Jag tar med boken! Ska jag ta det sista progget också? Usch, nu blev jag plötsligt nojjig... Min kusin fick mf efter influensan för ett par år sedan. Jag är bara förkyld och har fortfarande en massa symptom, men lite nojig blev jag allt ändå! Bort! V12+0 nästa söndag...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare