• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Kängu - i 18 dagar (15 hela dagar på plats).

• Fru E

MSW-vad är det du undrar över om ROT-avdraget?

• Fru E

Lappis-låter härligt med Kalifornien i 15 dagar, inte alls avundsjuk eller så

• Lapinette

Ja, så länge man inte har barn ...

• _koko_

Skräp, fortfarande hemma från jobbet.
    Är dessutom skitsne över att vara sjuk när det är så fantastiskt vackert ute! Sambon och conny är på väg till ÖF med pulka, men jag får vackert stanna hemma...

Men men, vad är väl en bal på slottet?!

Jag brukar göra ganska små muffins (så kan man äta flera ), och lärde mig den hårda vägen att man inte ska fylla formarna mer än hälften - första gången blev det en enda stor muffins av alltihop... Men gott blev det iaf. Min favorit tror jag är med blåbär och kokos.

Fina nya bilder i galleriet, vi har många hurtbullar i tråden!

Telis - Märker du någon skillnad nu när du har ätit tillskott ett tag? Är det något mer än omega 3o6 du tar? Ska du göra någon endobehandling i samband med äd?

muggles - Hoppas din mormor får somna in lugnt och smärtfritt, om det nu inte finns någon annan utväg.

Rensa - Även här är det jag som vill rensa och sambon som krampaktigt håller kvar i sina saker. Fast omaka skor kan till och med han slänga.
    Igår blev jag dock lite matt - min gamla micro med 7 år på nacken gick sönder (effekt-vredet har gått av), och han började genast googla efter var man kan köpa ett nytt effektvred... Visst har vi det inte jättefett för tillfället (jämfört med när båda jobbar), men en ny micro har vi nog ändå råd med...

BS - Iris kanske inte bara ser äldre ut än hon är, hon kanske känner sig äldre också? Conny vill ju göra mycket han egentligen inte klarar, vilket resulterar i många blåmärken, ofta i ansiktet dessutom...

Nä, nu måste jag nog lägga mig en stund. Kramar till alla!

• _koko_

EA - Päronmuffinsarna kopierades direkt ner för att sparas och testas, lät MUMS!!! Men ganachen, brer man på den efteråt?

• Fru E

Koko-antingen brer man den på eller så kan man spritsa, beror lite på vilket utseende man vill ha. Jag har även använt ganachem som fyllning i tårtor, då låter jag den svalna över natten i kylen och vispar den sedan så det blir som mousse. Då är den perfekt att spritsa ut. Vill man ha det "blanka" utseendet ska den nog bres/skedas över

• kängu

Blir sötsugen av allt detta muffinsprat!

Koko- trist att du fortfarande är sjuk, hoppas du blir frisk snart!

• Ore

Mums med muffins! Själv tycker jag bäst om dem om de har massor med choklad. Får gärna vara chokladmuffins med chokladchips och chokladglasyr (kallades triple chocolate chip muffins i Australien, mums filibabba...)

Men det där med after eight låter som en höjdare!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare