• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Zozo

Har just varit och lunchat med kollegorna. Det var väldans trevligt...

Mindre trevligt var att jag just fick veta att min kompis fatt sitt typ 5e missfall.. MEN f---n, det var ju efter v 12 sa det började kännas mera säkert. De har redan ett barn men tvaan har visat sig problematisk. Usch och fy!

• Ore

Usch, vad tråkigt. Har de fått någon hjälp?

• Zozo

Jag vet faktiskt inte, hon var sa nere just nu att jag inte ville fraga.

• Ore

Förstår att de inte ville fråga, men det känns ju som att man vil ha litet svar om man fått 5 missfall, varav minst ett sent missfall...

• Ore

Fast jag behöver ju inte svar på det, förstås... var bara litet nyfiken, vet inte vad man kan göra för att hindra missfall? Enstaka missfall är väl för att bebisen inte utvecklas som de ska, men när man får flera på raken måste det ju finnas någon underliggande orsak till det, kan jag tycka... Men jag har ingen koll alls på det.

• Lapinette

Efter 3 så gör man en missfallsutredning här i Sverige men tyvärr så kommer man ofta inte fram till något specifikt.

• Fru E

Izzie-jag kommer att göra citronmarängmuffins, päronmuffins med aftereightganache och chokladtryffelmuffins med mangofrosting, slurp!! Tur jag ska träna ikväll med

• Ore
    Lapinette skrev 2009-02-05 17:24:24 följande:
    Efter 3 så gör man en missfallsutredning här i Sverige men tyvärr så kommer man ofta inte fram till något specifikt.
    Hmm... Borde forskas mer på området, alltså...
  • sweetstreet

Blivande Fru L,
    hahaha!!!!! Att få bilddokumentation tycker jag var kul!

När min make lämnade simmarprov så var det läderfåtölj (antar att det är lätt att hålla rent OM det skulle spillas????) samt plattskärm med dvd-spelare och ett gäng porr-dvder. Hörlurar fanns också.

Mend et Allra roligaste var att den filmen som var isatt i DVD-spelaren hette "Assloverrs 2" eller likanande!!! Hahahaha! Maken sa att han verkligen kunde förstå varför det inte blivit några barn där tidigare...
    Hehe!

Hoppas nu iallafall det går bra med simmarprovet!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare