• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • BrudSommar2006

Nenne, tänk om det varit en sanndröm ändå och jag faktiskt hade plussat men ingen sådan tur här inte... Hoppas att det blir ett plus åt ditt håll snarast i alla fall efter sprutande och allt.

Sweet, om jag var i den situationen skulle jag nog överväga spermiedonation, är det något de funderat över?

Stackars Iris har ramlat raklång framåt i lekstugan på dagis idag och efter allt näsblod är ena näsborren helt igenkorkad med levrat blod så hon har varit rätt täppt ikväll. Sedan har hon en mindre krigsskada på kinden och på läppen men det verkade inte bekomma henne som tur var. Sedan är hon så där hemskt röd i rumpan igen, på dagis har de bytt till byxblöjor för att sömmarna på de vanliga satt i utslagen och skavde, här hemma försöker vi också använda dem så mycket som möjligt och så massor med salva både på dagis och här, hoppas att det läker.

• Fru E

BS-men vilken otur Iris verkar ha men å andra sidan slipper hon det kanske senare i livet

• Izzie

Men stackars lilla Iris! Hon är verkligen olycksbenägen, lilla pluttan! Hoppas hon kan sova ordentligt iaf och att allt läker ihop snabbt *skickar över en kram till Iris*

EA - Tack! Var hittade du receptet till citronmarängcupcakesen och de med after eight? Bakpassion?

Zozo o Sweetan - Usch då, det lät inget vidare för någon av kompisarna. Hoppas det ändå slutar väl i sista änden.

• Izzie

Idag har jag o Matilda både varit på öppna förskolan och varit iväg och babysimmmat. Full rulle med andra ord.

Maken däremot hade lite feber och är fökyld och därför hemma från jobbet. Det är lika synd om honom som vanligt Usch, jag försöker verkligen ha medkänsla och pyssla om honom, men jag är så trött på hans förkylning och eviga hostande nu. Han har påtalat hur synd det är om honom varje dag i ca 3-4 veckor nu, och mitt tålamod börjar tryta. Alltså, jag förstår att det är jobbigt att vara förkyld, men måste man gnälla så förbannat?!

Well, well. Det är bara att bita ihop och hoppas att det försvinner fort som sjutton. Tänkte åka till apoteket imorgon och se om jag äntligen kunde få tag på en nässköljare eftersom han börjat klaga över bihålorna idag oxå.

Satt och letade lite recept på tasteline idag för att få ihop min handlingslista inför helgen, och jag måste säga att det är en himla bra sida med massor av goda recept. Fattar inte varför jag inte letat mer där innan.

Kollade på Årets Kock på tv med för en stund sedan, men inte var det mycket matlagning i det programmet. Jag minns inte ens vilket rätt som vann? Vad hände med råvarukorgen?

• Izzie

Nähä, dags att krypa till sängs och läsa lite och försäka somna innan tolv. Behöver nog mina krafter imorgon till att ta hand om en sjuk make, en aktiv Matilda och fixa alla inköp inför helgen. Dessutom kommer syrran förbi imorgon för att tona mitt hår - Yeaay! Äntligen kanske man kan börja få lite bra hårdagar igen!

kram o gonatt

• Liten med Mindre

MrsB - ska vi starta företag?? Mår också bra av att fixa ordning och reda. Fast när man är den enda som plockar och fixar är det förstås inte lika roligt längre - eller typ att andra inte uppskattar utan bara sabbar hela tiden...

(Nu är det inte maken min jag gnäller på.)

Godmorgon!

Fredag - och helg hos mina föräldrar att se framemot.

• kängu

Godmorgon i tråden!

Idag har jag varit uppe med tuppen, precis varit hos veterinären och lämnat in min hanhund för kastrering. Så nu ska han bli könlös, stackarn!

Annars ska jag ta itu med skrivandet, för att sen kunna tillbringa en eftermiddag på stan... måste köpa massa nödvändigheter samt kolla en sista gång på soffan vi trol. har bestämt oss för.

Jag sällar mig till skaran som älskar att slänga saker, nu när det snart blir flytt igen planerar jag att sortera/skänka bort massa grejer, trots att vi rensade för ett halvår sen. Maken min har blivit bättre på att slänga, men är inte riktigt lika förtjust i det som jag är.

• Liten med Mindre

Kängu - maken har ett par vänner som också älskade att slänga och flytta. Hade grejorna inte används på 6 månader så åkte de ut...

• Telemarkgrrl

God morgon! Äääääntligen fredag!!

Jag gillar egentligen också att slänga men jag är så lättdistraherad så det tar evigheter, jag hittar gamla foton och dagböcker som jag måste titta på och gamla byxor som jag måste prova innan jag kan slänga dom osv. Så när jag har tänkt att rensa i ALLA garderober så hinner jag typ EN, därför är det inte lika välrensat hemma som jag skull önska.

Nu finns goa Moa och Ore i albumet för alla nyfikna. Söta som små chokladpraliner bägge två!

• muggles

Nenne: träff bokad!!! Vill gärna ses på lördagen.

BS: stackars Iris!

Feng shui tror jag inte ett skit på

Men jag älskar att slänga "skit" (typ gamla intorkade limstift haha). Så jag får anfall och börjar slänga saker hej vilt medan maken försöker rädda några få saker, vilket är bra för jag har en tendens att slänga för mkt. Tex "den där gamla tröjan har jag inte använt på 2 år, nu ryker den" och sedan 3 helger senare ska man måla sommarstugan och hade behövt en gammal tröja.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare