• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • kängu

Affärerna är öppna till mellan 16-18 (18 i Nordstan) säger hon som gillar att gå på stan...

• Izzie

Ahhhh, nu har jag spanat in både dagens muffins-sidan och den där bakpassionsbloggen. Snacka om att jag är sugen!!!!!!!

EA - vilka cupcakes var det ni skulle göra nu igen?

• MSW
    Izzie skrev 2009-02-05 15:29:13 följande:
    Ahhhh, nu har jag spanat in både dagens muffins-sidan och den där bakpassionsbloggen. Snacka om att jag är sugen!!!!!!!EA - vilka cupcakes var det ni skulle göra nu igen?
    Sitter och funderar på om vi inte ska bjuda vännerna på cupcakes nästa fredag...
  • Ore

Jag kan nog både lördag och söndag... Återstår att se om jag känner någon längtan att springa, dock. Har en känsla av att om jag är gravid skippar jag gärna 21 km asfaltslöpning. Brukar ha för ont de sista 5-6 kilometrarna för att ha ett riktigt trevligt minne, så de senaste två åren har jag inte sprungit.

EA: Jag tycker också det är befriande att slänga saker. Maken har jättesvårt för det... Jag fick t.ex. inte slänga en omaka sko, som han inte hittat makan till varken under senaste flytten eller den innan. Jag ifrågasatte om en person som tränar max 6 gånger om året verkligen behöver ha 6 olika träningsskor, särskilt med tanke på att jag som tränar 6 gånger i veckan bara kommer upp i fem olika skor. Särskilt som de flesta skorna var åtminstonde tio år gamla...
    Och mitt favorithatscenario: Ett intorkat limstift... Hans åsikt var att det kanske inte var torrt rätt igenom, och när han vill ha ett limstift så kunde han pilla bort det torkade och kolla. Jag lovade dyrt och heligt att åka iväg och KÖPA ett nytt till honom, akut, den dagen han behöver ett limstift...

En mindre trevlig egenskap hos honom, han har ärvt det från sin far (som t.o.m. är värre...)

• Liten med Mindre

Ore o EA - i min bok står det tydligt att man inte får slänga någon annans prylar. (till makens lättnad...)
    Feng Shui ska väl skapa bra energier, och har jag röjt ut makens prylar kan ju effekten bli den motsatta.

• MSW

Jag tycker att det är jättebefriande att slänga saker.. Men det hjälper inte.. Är inte bra på det ändå (även om jag blivit bättre....)

• Ore

Liten: Jag vet det, egentligen... Och jag försöker verkligen att inte slänga hans grejer (trasiga strumpor undantaget). Men problemet är att han aldrig gör det själv.

Just nu bygger han jättemycket på vårt hus, så han är litet ursäktad... Men om jag nu servar honom med att ställa fram 3 par gamla joggingskor och frågar vilka han helst vill behålla så får han totalångest (trots att han inte använt något av paren på minst 5 år) och kan inte bestämma sig. Och så är det med allt. Gamla jackor som inte använts på 10 år? Måste sparas, allihop...

Det är litet frustrerande... Än så länge försöker han skjuta upp problemet, och säga att vi kan rensa när vi flyttat. Medan jag skulle föredra att vi rensar INNAN vi flyttar. Och blir av med gamla grejer som ingen av oss vill ha.

• Liten med Mindre

Msw - jag blev helt manisk på att slänga saker när jag läst boken "Rensa i röran" (författaren jag länkade till). Tur kanske att det gick över. Men så här på vårkanten när allt känns inkört och statiskt så kommer lusten igen.

• Liten med Mindre

Trevlig kväll!
    Nu ska jag iväg och göra av med rösten jag sparat på hela veckan.

• Lapinette

Instämmer - det är skönt att rensa!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare