• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • MSW

Gör ett försök med ny BIM lista.. (samma som sist gäller, att det inte säkert jag har ngn koll, och det är fritt fram att rätta/lägga till)

Ore 10/2 Som har känslan av att det kanske faktiskt har tagit den här gången!
    Blivande Fru L: ca 10/2 Som förhoppningsvis slipper dyra flygturer mer!
    Nenne: Kanske runt den 24/2..? Tillbedjan till nålguden är det som gäller denna månad.
    EA: Borde kanske bli runt månadsskiftet då? 1/3 Som är första BIM efter mirakelvattnet.. (?)

• Blivande fru L

Nenne - blä för förkylning! Håller med chefen om att du ska vila imorgon också. /Sjuksystern

• kängu

Stanna du hemma och kurera dig Nenne!!

Haha, låter som att vi alla är riktigt laddade för att se Lyxfällan (för visst är det väl ikväll?)

Lappis- attans då att det inte verkar varit mensen ändå. Hoppas verkligen att den här skiten ska vara klar för dig snart!

• kängu

Blivande Fru L- stackars maken, vilken press

• nennesjuttioåtta

Blivande fru L skrev 2009-02-05 14:39:24 följande:

Nenne - blä för förkylning! Håller med chefen om att du ska vila imorgon också. /Sjuksystern
    Okej då! Jag ska hälsa maken det, han mumlar lite avundsjuk på mig när jag ligger kvar och han kliver upp. Men jag sa att jag ska komma ihåg det när han själv blir däckad...
    Med tanke på hur stor burken var så borde han kunna träffa. Om det inte är annan standard där du bor (eller att din man har en snopp i storlek som en colaburk).
  • Liten med Mindre

EA - jag antar att du har koll på den här sidan:
    www.dagensmuffin.se/

MSW - beräknad mens i helgen (BM-I då eller? För att skilja det från BM?). Finns inte på kartan att det tog denna gång. Ingen sorg ännu heller faktiskt.

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    men när tror de att mensen kommer igång igen då? Ska du bara avvakta? Låter ju skitknasigt!! Vem vill spilla sån tid i onödan? Fast å andra sidan, ska man kanske vila några månader efter ett X innan man blir gravid igen?? I så fall är det ju ÄNNU viktigare att systemet funkar som vanligt igen asap. Kram på dig!

• MSW
    nennesjuttioåtta skrev 2009-02-05 14:36:12 följande:
    Ang avbetalning. Nej, har man inga pengar ska man inte köpa heller. Däremot har vi ofta gjort så att vi köpt tv, video och andra större grejer på avbetalning just för att få med oss sakerna från butiken och sen betalat alltihop när vi kommit hem direkt från sparkontot. Oftast får man ju en månad på sig då också utan att det kostar något.
    Vi har kredit på vårt icakort, och ibland (tex när vi köpte dator i fjor) så tog vi av krediten och flyttade pengar när vi kom hem! Och då "lånar" man juh bara av sig själv..
  • Blivande fru L

Vad vet jag? Vi kanske har annan standard på burk- och snoppmått här? Inte riktigt colaburkstorlek på makens...

• MSW

Ore 10/2 Som har känslan av att det kanske faktiskt har tagit den här gången!

Blivande Fru L: ca 10/2 Som förhoppningsvis slipper dyra flygturer mer!

Nenne: Kanske runt den 24/2..? Tillbedjan till nålguden är det som gäller denna månad.

EA: Borde kanske bli runt månadsskiftet då? 1/3 Som är första BIM efter mirakelvattnet.. (?)

Liten: 8/2, tror inte det blivit någon 'minst' den här månaden, men man ska aldrig säga aldrig!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare