• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Blivande fru L

Ore - Läste om din känsla av att det lyckats den här gången. Hoppas du har rätt!

Imorgon flyger maken till storstan för att lämna simmarprov. Resan kostar ca 3500 kronor (!) så det är en himla tur att han får pengar tillbaka på försäkringen! Själv har jag varit och tagit blodprover dag 20 och 22. Som vanligt hoppas jag att tanten inte kommer men har inga känningar utom de vanliga inbillningssymptomen som jag har varje månad. BIM 10/2. Det är läääänge dit!

• Izzie

Ang ekonomin så får jag erkänna att jag tycker det varit tufft nu under året som jag varit hemma och gått på FP. Skillnaden från att flytta från lägenhet till hus var oxå jättestor. Precis lagom när jag och maken kände att vi var i fas efter husköpet så var det dags att justera ner ekonomin igen pga FP. Så nu är vi dödströtta på att aldrig kunna göra eller köpa det lilla extra.

Men det bli bättre nu när jag börjar jobba igen, och det blir definitivt mycket bättre när även maken går tillbaka till jobbet i maj...

Zozo - Vilket jäkla ställe att placera stämplarna! Undrar vem som kommit på den idén???

Bra tips med maten förresten. Sitter just och surfar efter recept och planerar handlingslista...

• Lapinette

Tänk den som visste när man hade BIM eller BOM??!! Vill bara att allt ska bli som vanligt igen *SUCK*. Men är attans glad att bo i en storstad så man har nära till provtagningar och annat (säger kaninen som åker till Uppsala med jämna mellanrum).

• Blivande fru L

Hehe, läste en blogg där skribenten använde "min" presentationsbild som illustration till en text om cup cakes. Jag hittade den när jag sökte efter en fin bild på Google och det måste ju hon också ha gjort.

• Blivande fru L

Lappis - förstår verkligen att du börjat bli less på eländet! Blöder du fortfarande? Tur att du slipper flyga varje gång du ska ta prover. Alltid nåt...

• Lapinette

Blivande fru - det hade aldrig funkat (flyga). Har inte blött något idag så teorin om att det var min mens som kom i början av veckan tror jag inte alls på .

• Fru E

Fru L-det blir dyra simmare det där men skönt att få det gjort. Så man vet att båda är ok utifrån proverna iaf.
    Vad är det de mäter på dag 20 och 22?? Jag tog bara prov på dag 21.....
    Farligt att börja surfa om cupcakes, finns massor som är så otroligt fina!!
    Har börjat skriva en lång lista med grejor som jag gärna vill ha till mitt tårt/cupcakes bakande

Ore, Fru L-då BIM:ar ni ju samtidigt "bara" 5 dagar kvar.
    Själv väntar jag på ÄL som borde komma mitten/slutet av nästa vecka. Har inte tänkt testa med stickor tror jag

• Fru E

Lappis-så då skulle det fortfarande vara X:et som spökar så du blöder??? Jobbigt

• nennesjuttioåtta

Vänner
    det var min idé att vi skulle skumpa, jag var ju nyduschad, inoljad med barnolja (fatta vilken len hud man får!!) och kände mig oförskämt pigg i ett par minuter precis när han kom hem! Så det var ju bara att luta sig framåt så schwwinnng!

Eftersom jag tar sprutor nu så borde ÄL bli på tisdag, annars borde det bli lördag nästa vecka, och dit orkar jag inte vänta.

Jag är fortfarande hemma och pratade med chefen precis. Hon tyckte jag skulle stanna hemma imorgon också för att kurera mig ordentligt men jag får så himla dåligt samvete av att vara hemma när jag inte är däckad. Bara huvudvärk, grönt slem i näsa och hals, huvudet känns som en jättestor lollypopp (jag som annars har hattstorlek 54) och sover fram till 12, så att jobba borde ju funka..sådär... :-s

Ang avbetalning. Nej, har man inga pengar ska man inte köpa heller. Däremot har vi ofta gjort så att vi köpt tv, video och andra större grejer på avbetalning just för att få med oss sakerna från butiken och sen betalat alltihop när vi kommit hem direkt från sparkontot. Oftast får man ju en månad på sig då också utan att det kostar något.
    Vi har några vänner som verkligen borde tänka lite... Bl a ett par där ena partnern pluggar under barnledigheten och den andra jobbar 140% för att de ska ha råd (de har flera barn). Och då köper de en sprillans ny bil... Vad är det för fel på begagnat?

• Blivande fru L

EA - Maken är livrädd att han ska missa burken och behöva komma tillbaka igen några dagar senare. Då vet jag inte om jag ska skratta eller gråta!

Det var progesteron som kollades dag 20 och 22. Har läst att de flesta tagit provet dag 21 och förstår inte riktigt varför jag skulle ta det två dagar. Är en snäll patient och tyckte att det var bäst att göra som doktorn sa.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare