• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

just det där med att hinna in och kommentera. Fatta vad enklare det hade varit om man loggade in och hamnade här direkt (som man gjorde förut), nu måste man ju klicka så många gånger. Ok, det låter ju inte så jobbigt men det är anledningen tilla tt jag inte loggar in ibland. Enklare att bara läsa.

• Ore

*längtar tills vårt hus är klart...*

Hmm, kanske faktiskt skulle ta mig i kragen och boka tid med badrumsplanerare, så jag kommer någonvart med det. Jag har ledsnat litet på alla grejer man måste bestämma när man bygger hus helt själv... För en sån "enkel" sak som takpanel har jag nu valt: träslag, profil, bredd på plankorna, bredd på "utsticket" som hamnar mellan varje planka, och i vilka rum jag vill ha just denna panelen. Så jag bävar litet inför badrummet, har suttit många timmar och kollat kataloger, och inte hittat något som känns klockrent...

• MSW

Piggelin: förutom lite dagis strul låter det som det flyter på bra!

• nennesjuttioåtta

koko
    nej behåll dem du (vad du nu ska med dem till, hänga som girland??) , jag har progg så det räcker, vet inte hur jag ska göra den här omgången heller. Ska nog höra med min läkare först...

• Piggelin1

Ännu mem OT - såg en grymt bra tysk (??!) film förra helgen på dvd - Das Leben der anderen/ De andras liv. Handlar om några teatermänniskor i Östtyskland i början/mitten av 80-talet & vad Stasi pysslade med. Såååå tragisk, men sååå GRYMT bra!
    Herregud vilken tur det är att man inte blev född i det landet...

• nennesjuttioåtta

Koko
    shit, v 12 redan?!?!?! Vad tiden springer!!! Och oroa dig inte, allt är säkert hur bra som helst därinne, trots snuvig mamma. Är det säkert att det var pga influensan som hon fick mf!??!

• Ore

Aaaah, vad ni skriver...

Piggelin, hur kan man utlova en dagisplats som inte finns? Någon som inte riktigt sköter sitt jobb ordentligt? Skönt att det löste sig ändå, men dagiset i Å kanske inte är lika mycket "på väg till jobbet" som det i B var? (förutsatt att min tolkning av Å stämmer...)

Nedrans badrumsplanerare som inte vill svara...

• nennesjuttioåtta
    Piggelin1 skrev 2009-02-06 13:53:31 följande:
    Ännu mem OT - såg en grymt bra tysk (??!) film förra helgen på dvd - Das Leben der anderen/ De andras liv. Handlar om några teatermänniskor i Östtyskland i början/mitten av 80-talet & vad Stasi pysslade med. Såååå tragisk, men sååå GRYMT bra! Herregud vilken tur det är att man inte blev född i det landet...
    Var den ny eller? Började flina när jag läste att den var tysk men sen såg jag ju att det inte var någon sprattla med porrpung-film...
    Apropå film, har ni sett Mammut? -(
  • Ore

Apropå känna igen folk så satsade jag på att stå och se förvirrad ut när jag träffade de andra i Göteborg. Det gick utmärkt, Piggelin hittade mig!

• Lapinette

Hänger inte heller med. Slits mellan jobb, makens mess och så BT.

Piggelin - förstår att det är tufft att hänga med. Skönt med ny mäklare!!!

kokisen - förkylda blir väl alla gravida?! Don't worry, be happy!

Vad mer ska jag säga ... har glömt!

Ciao,

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare