• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • MSW

Irriterad på icabanken!!!! Försökte logga in.. Och så ska man slå sitt fyrsiffriga lösenord, jag testade både (gamla?) koden till internetbanken och kortkoden, kom inte in och efter det stod det "lösenord spärrat" var god ring! Så nu sitter jag i telefon kö!
    Vad fasen är det för fyrsiffrig kod jag ska slå in??!!!

• Fru E

MSW-irriterande!!! Har inte icabanken så kan inte hjälpa dig

• MSW

Fick iaf tag på en människa som skulle skicka en ny kod till mig som jag ska ha till internetbanken.. Men fick inte riktigt svar på om vilken kod jag skulle ha använt från början... Men men... Jobbigt att lära sig en ny kod! Och jag som bara skulle se mitt saldo!

• MSW

Förresten: denna veckan har vi ätit/kommer äta: Fläskpannkaka (med bacon iofs), hamburgare, chiliconcarne, mustig viltfärssoppa (fast vi gör med blandfärs) och chorizostroganoff.

• Fru E

Vilken god matsedel MSW!
    Vi har halkat efter lite denna veckan med maten, men vi äter oftast varm mat mitt på dan på jobbet och sen något lättare när vi kommer hem.
    Jag har försökt få maken lite mer aktiv i att förbereda sallader och så till honom själv när han kör GI men lyckas inte så bra med det utan oftast är det jag som gör dem. Han är inte så bra på att tänka ett steg i förväg men tar glatt matlådan med sig när den står i kylen. Och eftersom även jag vill att han ska gå ner i vikt och må bra lite så är jag snäll och förbereder mat när jag orkar

• Lapinette

EA - ett litet tips, ät lite soppor och inte bara sallader på kvällen. De flesta akupunktörer ger rådet att äta varmt när man försöker bli gravid.

• Frejis

Tack ännu en gång för alla grattis

Humöret är det starkaste symptomen här, så klart. Lyckades "blixtra till" både mot mamma och maken igår och maken föredrar att heta hönsmamma tuppappa lät ganska fult, tyckte han.

Skämt å sido.

Nenne, snart är det väl dags för ÄL? Det blir riktigt spännande det här gången, håller tummarna redan att det fungerar.

På tal om ÄL och BIM, var det inte Ore som skulle bima i början av veckan eller har jag missförstått något?

EA - supergoda muffins och vilka spännande frostings. Jag bakar aldrig av den enkla anledningen att det inte finns så många intresserade som vill äta. Och så är jag lite lat...

Liten m fl - min make skulle nog inte heller lägga så mycket pengar på mat själv. Sedan kan det ju faktiskt bli så att notan ändå blir högre än beräknat pga någon annans önskemål. Vinlistor brukar alltid innehålla några spännande viner som bara säljs på flaska och som jag absolut måste få provsmaka

Vilket trist väder det är i Stockholm! och vi har inte en enda resa inplanerad i år ännu. Får göra någonting åt saken, måste surfa lite för att få inspiration.

• kängu

Kan tipsa om den god fiskrätt son vi hade på matsedeln här hemma förra veckan:
    www2.arla.se/Default____17653.aspx
    Superenkelt att göra också! Man kan ju byte ut riset mot råris eller dyl. om man vill ha det lite nyttigare!

• kängu

herregud jag skriver ju som en kratta...

• kängu

frejis- var samma sak för mig i början, jag var arg som ett bi det har som tur är lagt sig lite i alla fall.. maken blev lite trött på mig där ett tag.
    Jag har inte precis världens mildaste humör i vanliga fall så det blev nog lite för mycket för honom

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare