Och här kommer inlägget som skulle ha postats igår, lite reviderat...
Koko, Tack för svar! Garderoberna är för att vi redan har de, men inte vill ha de placerade där de står idag. Men som du skriver så kanske stommarna tar för mycket plats. Vi får se hur vi gör och du behöver inte mäta, nu är de redan på plats!
Muggles, Appropå restaurang sa vi faktiskt det när jag sa att jag sett att ni skulle till Fond att just den lockade oss inte MEST (fin mat lockar ju alltid, men om man får välja...), utan just 28+ skulle vi också vilja prova. Är det nåt särskilt ni ska fira där? Annars sa vi också att det hade varit kul att gå med några andra som är lika matintresserade som oss nån gång... (De flesta vi känner tycker vi är galna som kan tänka oss att betala så mycket för MAT...)
Lappis, Det är vi som ska till Rom och jag inboxar gärna min adress till dig! Jättesnällt om du vill skicka infon till mig, har inte kunnat spåra det elektroniskt och har inte tidningen.
Detta med att man inte ska göra onödiga ul skrev jag i tråden redan för 2 år sen, men tror inte egentligen nån reagerade på det då. Det var min läkar-väninna som sa det till mig, så jag ville vidarebefordra det till er för info. Man vet dock inte säkert, men vissa läkare hävdar att det inte är bra.
För övrigt fick jag igår kväll ett mess av en kompis som genomgått en väldigt kämpig graviditet, minst sagt. Hon blev svårt sjuk i en ovanlig sjukdom (nåt med sköldskörteln, som numera är helt borta) samtidigt som hon efter väldigt lång tids kämpande (vet dock inte med vilka metoder... ) blev gravid vid 37 års ålder. Fick mediciner som läkarna bara beklagade när de gav henne för de skulle sannolikt leda till missfall. Men hon själv skulle inte klara sig om hon inte tog de. Och gång på gång stannade bebisen kvar i magen mot alla odds. Hon har varit sjukskriven hela graviditeten och verkligen haft anledning att oroa sig rejält över fosterskador etc. för på alla mediciner har det stått stora varningar mot att ta de när man är gravid. Hon och maken ville dock ändå till varje pris försöka behålla barnet, vilket jag fullt ut förstår. Pratade med henne i nästan 2 timmar i förrgår när jag var hemma med Prinsen och då var allt lugnt (2v kvar) så döm om min förvåning när messet kom igår att de just blivit föräldrar!! Och alla mådde toppen!! Blev så glad och lättad så det blev stora glädjetårar. Vilket mirakel!! (Sen att man kanske inte ser allt på en gång, men bebisen hade iaf alla fingrar och alla tår och två ögon och två öron osv...)
Och sen på detta Frejans plus! Det blev en väldigt GLAD kväll igår, helt klart!