• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Vännerfan

Hej i tråden! Ler fortfarande stort sedan gårdagens stora skräll! Kom på mig själv då med att bara sitta och gapa jättestort måååånga minuter! Btw så hälsar Cicci så gott till dig Frejis!!

Ha ha ha, Izzie!
    Vilka roliga kunder! Kan verkligen se det framför mig! En tjej jag känner jobbade med att sälja lägenheter i ett nybyggt hus och hade också lite roliga historier att berätta, fast där var kunderna inte arga utan enbart... lite smådumma helt enkelt och hon fick hålla masken. En kund kom in och sa att hon ville ha 3 meter i takhöjd som tillval (det var 2,60 nu). Då fick hon försöka förklara att det inte var ett tillval. Att blev lite jobbigt för de som skulle bo ovanför henne som då som skulle få ta ett jättekliv upp i sin lägenhet och sen få väldigt lågt i sitt tak. Eller när någon kommit på att de ville ha en lägenhet plus halva den som låg bredvid, och då den biten av den som innehöll ett sovrum och kök och som gick vette mot havet. Ok, hon förstod önskemålet, men det skulle bli liiiite svårt för henne att bli av med resten av lägenheten som innehöll en hall, en klädkammare och ett badrum...

• Vännerfan

Och här kommer inlägget som skulle ha postats igår, lite reviderat...

Koko, Tack för svar! Garderoberna är för att vi redan har de, men inte vill ha de placerade där de står idag. Men som du skriver så kanske stommarna tar för mycket plats. Vi får se hur vi gör och du behöver inte mäta, nu är de redan på plats!

Muggles, Appropå restaurang sa vi faktiskt det när jag sa att jag sett att ni skulle till Fond att just den lockade oss inte MEST (fin mat lockar ju alltid, men om man får välja...), utan just 28+ skulle vi också vilja prova. Är det nåt särskilt ni ska fira där? Annars sa vi också att det hade varit kul att gå med några andra som är lika matintresserade som oss nån gång... (De flesta vi känner tycker vi är galna som kan tänka oss att betala så mycket för MAT...)

Lappis, Det är vi som ska till Rom och jag inboxar gärna min adress till dig! Jättesnällt om du vill skicka infon till mig, har inte kunnat spåra det elektroniskt och har inte tidningen.

Detta med att man inte ska göra onödiga ul skrev jag i tråden redan för 2 år sen, men tror inte egentligen nån reagerade på det då. Det var min läkar-väninna som sa det till mig, så jag ville vidarebefordra det till er för info. Man vet dock inte säkert, men vissa läkare hävdar att det inte är bra.

För övrigt fick jag igår kväll ett mess av en kompis som genomgått en väldigt kämpig graviditet, minst sagt. Hon blev svårt sjuk i en ovanlig sjukdom (nåt med sköldskörteln, som numera är helt borta) samtidigt som hon efter väldigt lång tids kämpande (vet dock inte med vilka metoder... ) blev gravid vid 37 års ålder. Fick mediciner som läkarna bara beklagade när de gav henne för de skulle sannolikt leda till missfall. Men hon själv skulle inte klara sig om hon inte tog de. Och gång på gång stannade bebisen kvar i magen mot alla odds. Hon har varit sjukskriven hela graviditeten och verkligen haft anledning att oroa sig rejält över fosterskador etc. för på alla mediciner har det stått stora varningar mot att ta de när man är gravid. Hon och maken ville dock ändå till varje pris försöka behålla barnet, vilket jag fullt ut förstår. Pratade med henne i nästan 2 timmar i förrgår när jag var hemma med Prinsen och då var allt lugnt (2v kvar) så döm om min förvåning när messet kom igår att de just blivit föräldrar!! Och alla mådde toppen!! Blev så glad och lättad så det blev stora glädjetårar. Vilket mirakel!! (Sen att man kanske inte ser allt på en gång, men bebisen hade iaf alla fingrar och alla tår och två ögon och två öron osv...)

Och sen på detta Frejans plus! Det blev en väldigt GLAD kväll igår, helt klart!

• nennesjuttioåtta

Försöker läsa ikapp och bara måste skrika ut

G R A T T I S !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ojojoj, det första jag läste, när jag försökte komma ikapp, vilken fantastisk start! Hurra Frejis!!!!!! *knulltumpeter och krullflöjter*

Själv har jag varit ytterst frånvarande både igår och idag med 38,7 graders feber, men idag känns det bättre (men orkade inte slå igång datorn, den var för långt från tv:n...trots att det är en bärbar, hahah)

• Vännerfan

Var ute med Prinsen på promenad nu kväll. I mörkret. Ikväll försökte han vinka hej då till skuggan och blev lite irriterad när den inte trippade iväg... Rädd blev han dock bara när den blev jättestor och jättesvart, precis under en gatlykta. Annars verkade han mest upphakad på både min och sin egen skugga. Pekade på de hela tiden och ville gärna stå på min skugga.

• Vännerfan

Krya på dig Nenne!!! Är det influensan?

Ja, här inne är det GODA nyheter för en gångs skull!!

Äntligen får man vara riktigt glad!

• Vännerfan

Mugglan, Jag tyckte också att bucklan var stor. Jag tror att han som var där är väldigt medveten om vad han har gjort. Det där gör man inte utan att märka det. Fast värdet på lgh tror jag inte påverkar så mycket, däremot vill man ju inte ha bucklor ändå. Iaf inte sådana man själv (eller hrm, jag menar ens barn ) har gjort. Hoppas det går vägen! Jättebra med tips från Izzie!

Alltså, jag kan inte sluta le åt detta med den blå fläktkåpan!

• Vännerfan

Det kunde varit jag. Och i så fall hade jag garanterat börjat gapskratta när jag blev påkommen! Fast jag låter aldrig jättearg iofs. Har det väldigt mycket som Lappis och hennes man där. Jag orkar inte tjafsa, medan maken får igenom allt och lite till. Senast i helgen när han skulle byta en lampskärm. Den var felbeställd och vi hade betalat 160kr mindre för den som var fel än vad den rätta kostade. Så när den som var rätt kom blev jag informerad om den extra kostnaden och jag sa såklart inte emot. Maken bara fnyste, åkte iväg och kom hem med den nya och hade såklart inte betalat ett öre extra. Jag är aaaalldeles för snäll och mesig gällande sånt (typ staaaackars den stoooora, fina affären, den går nog i konken utan mitt bidrag, snyft!).

• Vännerfan

Tinga, Vad kul att se nya foton på Piff och Puff! Stora, fina pojkar! Och oroa dig inte att du sagt för mycket om Rom. Jag sökte nog egentligen bara nån som kunde hålla med mig om att det inte var ett heltokigt resmål. Just ja, skulle ju inboxa min adress till Lappis.

• nennesjuttioåtta

Vänner
    vet inte vad det är. Inte ägglossning iaf. Fick ont i halsen igår morse och sen på eftermiddagen började jag känna mig lite hängig. Och som alltid, man tror ibland att man har feber, men när man väl har det så VET man. Puuuh! Det var en pövning att vandra omkring som en zombie i stickad polo och över det en stickad kofta+ ullfilt och samtidigt göra ärtsoppa från scratch samt pannkakor (vi är inte så traditionella här och kör efter någon veckodag) medan maken åkte och tränade. Han fick lite dåligt samvete sen när jag tog tempen... Så idag har jag legat framför tv:n. Jisses vad jag svettades inatt när febern gick ur kroppen, jag vaknade av att svetten rann på benen!

Ååååhhh jag blkir alldeles stissig, Frejis!! HURRAAA!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare