• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Ea - vad är det för kalas ni ska ha? (har missat)
    Smaskigt lät det i alla fall. *kakmonstret dreglar*

Muggles - klaga! (det är så lätt att säga och svårt att göra)

• Fru E

Liten-både jag och maken fyller 28 på måndag och firar dessutom 1-årig bröllopsdag så det blir för familjen på söndag och för vännerna på måndag eftersom alla inte kunde på lördagen

• Liten med Mindre

Aha - grattis i förskott då! ifall jag glömmer det senare. Är erkänt glömsk när det kommer till bemärkelsedagar senaste året.

Tror säkert både familj o vänner blir mätta. Rapportera gärna om något är ofantligt gott! Givetvis med recept här förstås.

• Fru E

Liten-ägnade en stor del av kvällen igår att leta recept på cupcakes så nu har jag klippt och klistrat så jag är uppe i 26 sidor med recept

• MSW

Frejis: Är fortfarande glad!!

Muggles: den ser rätt rejäl ut!

Ea: låter jättegott!

Upptäckte precis att det funkar dåligt att amma samtidigt som jag skriver nu för tiden! Tydligen tillräckligt spännande för att bli distraherad!!
    Hade en ganska crappy natt.. Då sonen sov i högst två timmar i sträck, och var ledsen när han vaknade! Funderade på om han hade/har ont.. Magen? kanske ngn tand på g? Jaja! Hoppas natten som kommer blir bättre!

Annars har jag "tiggt" mig till att få komma bort till mormor en stund i em.. Min "sommarmoster" skulle dit, och hon har knappt träffat A, bara en gång i höstas tror jag!

• Ore

Wiiihii, äntligen klar med en hel massa tråkjobb... ( i alla fall den delen av tråkjobbet som andra väntar på). Då var det bara resten kvar... Sätta in papper i pärmar, uppdatera ett antal excelfiler och liknande.

EA: Muffinsen låter supergoda!

• muggles

Telis: jag har mejlat en ny bild på Moa till galleriet...

EA: lät som supergoda muffins - skicka hit några genast!

• fru AM

Muggles: Tycker du ska driva frågan om bucklan hårt! Blir helt vansinnig på hantverkare som inte tar sitt ansvar! Kan du inte skicka iväg ett maila till Konsumentverket också och fråga vad det finns för regler om detta?

EA: Vilka muffinskombinationer ...! Mums! När outar du recepten?

Frejis: Gulligt att han blir extra omtänksam! Men vanlig matförgiftning ska inte vara farligt för embryot/fostret - så länge det inte är Listeria eller Toxoplasmos det handlar om (och det är det ju sällan när det gäller dussinmatförgiftningar) - men det är ju klart tröttande att bli magsjuk, så välj middagen med omsorg. Förmodar att du är duktigt påläst vad gäller Livsmedelsverkets rekommendationer om mat för gravida så jag ger inga detaljerade råd ....
    Men GRATTIS igen! FREJIS HAR PLUSSAT!

• start september

Muggles, jag hade också bråkat som bara den. Det har du inget att förlora på och vill väl knappast anlita dem igen? Typisk skada från att de smällt in den med något, det där kan ni knappt ha lyckats med själva tycker jag med mindre än att ni stått med verktyg och slagit. Hota med att anmäla dem till ARN annars. Ingen vill hamna där. Såklart är det meck att hålla på att anmäla, men hot är effektivt...

• start september

Och jag fortsätter hyllingskören - TJOHO för Frejis!!

Jag förstår att din make är hönsig, men allmänt sunt fönuft lär räcka, AM är klok som vanligt i sina råd.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare