• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Zozo - fransmännen kan få prata franska bara jag får svara på engelska! Inte så bra kombination men funkar med makens vänner som jag vet kan engelska men hos familjen går det helt bort.

• muggles

Halloj tjejer - kan inte ni gå in i mitt galleri och ta en titt på bilden på tvättmaskinsbucklan och säga om jag överdriver el om jag ska driva igenom att de ska åtgärda den. Tack på förhand...

Frejis: ja och du har ju varit gravid en gång förut så du kanske kände igen vissa symptom??? Såå härligt med plusset!

• Frejis

Muggles - jag skulle nog störas av bucklan och det är ju alldeles uppenbart att den inte har kommit dit på egen hand. Åtgärda!

Jag kände igen mitt underbara humör och suget efter rött vin mest

• Fru E

mugglan jag kan tycka att det är en ganska stor buckla och fanns den inte där innan så ska du defintivt driva frågan mot dem.Har ni inget gammalt foto från tvättstugan?

• Frejis

Maken är helt... jag, vad ska man säga... nipprig när det gäller plusset och vad jag får och inte får göra. Ska inte stressa, bli arg på honom (= högt blodtryck), träna, bli trött, tänka på vad jag äter och inte äter, inte få magförgiftning (ska ut och äta ikväll), inte bli förkyld ... tjoff han är en riktig hönsmamma fast en ganska gullig sådan.

Och jag gör ju ändå vad jag vill.

• Fru E

Helt rätt Frejis man kan ändå inte påverka allt som händer men lite

• kängu

Jag håller med övriga talare, tycker också att det är en stor buckla muggles!

• muggles

Hönspappa? Tuppappa? Träna kan du väl visst göra, inget farligt med det. Undvik bufféer ute bara - buffé är säkraste sättet till matförgiftning

Tyvärr har jag nog inget gammalt kort - när tar man kort på sina tvättmaskiner?! Och förresten kan de alltid hävda att vi själva gjort bucklan under tiden mellan att kortet var taget och nu. Det är ju värt ett försök... (jag tror tyvärr inte de kommer att erkänna ngt).

• Fru E

Menyn för kalaset på söndag är följande:
    * Päronmuffins med aftereightganache som frosting
    * Citronmuffins med marängfrosting
    * Chokladmuffins med mangomascarponefrosting
    Sen kanske en småkaka, makens familj är kakmonster allihopa så minst 3 el 4 sorer brukar finnas på bordet

Vad tror ni??

Tänkte baka muffinsen redan nu i veckan och frysa, frostingen kan man göra samma dag el dagen innan och dekorationerna (tänkte göra blommor i sugarpaste) kan jag med göra nu i veckan

• muggles

Jag har förresten bott ett år i Sydney - väldigt trevlig stad! Men knappast världens vackraste "city by the sea" som de hävdar hela tiden. Där ligger ju tex Stockholm bra till.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare