• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Izzie

Muggles - Vilket uselt argument att skylla på allmän nedgång i försäljningsvärde
    Vet inte om man kan byta fronten, kan man det så vore det ett rimligt krav. Om inte, så kräv ekonomisk kompensation. Kanske kan ca 10-20% av varans värde vara rimligt? Då kan ni själva försöka rätta till skadan sen.

Vad sött att även Moa är internationell!

Ore - Visst är vissa kunder härliga!

Ett av mina forna favoritscenarion var annars när kunder, arga som satan, kommer fram och kräver ersättning för hantverkarkostnader och en ny vara pga att vi felbeställt deras fläktkåpa som nu är ljusblå istället för rostfri som den skulle varit. Då fick man försöka se neutral ut och lugnt upplysa om att kunden glömt dra av skyddsplasten... Alltså, den snopna minen och när de sen stegar ut utan ett ord är bara obetalbart. Jag vet att det inte alltid är lätt att förstå och intruktionerna kan vara oklara, men det är så jäkla kul att när man faktiskt inte är skyldig till det kunden jagat upp sig angående. Eller de kunder som kommer och klagar på varor som inte är köpta på företaget där jag jobbar, utan man ganska omedelbart hittar ett annat varumärke och får hänvisa dem dit *fnissar lite åt alla knasiga kundminnen*

• Liten med Mindre

Izzie - det vore nåt med en babyblå fläktkåpa. I vårt ljusblå kök... Mmmm - najs!

• Ore

Liten: www.fjaraskupan.se
    Visserligen är den på bilden lila, men det står att det ska gå att få i vilken färg som helst...

Izzie: Ja se kunder... Om man inte är helt 100% säker på vart man köpt något, så ska man nog kolla efter innan man reklamerar något. usch vad skamsen jag skulle vara om jag gjort något sådant.

• fru AM

MUggles: Hade jag varit tvättmaskinsreparatör så hade jag nog lagt på minnet OM maskinen jag skulle laga var bucklig innan jag började. Det lät snarare som om eran gubbe tyckte att "bucklan hade ju lika gärna kunnat vara där innan" ... Lite för osäkert från hans sida, eller hur!?

Innan man kör iväg med sin hyrbil så kollar man ju ev befintliga skador för att slippa stå för dem sen. Tyckte er buckla såg ut som om han tagit i lite mer än nöden krävde när han skulle buffa in maskinen på plats igen (typ sparkat lite på den ...) !

• Fru E

Nu är första satsen med citronmaräng cupcakes i ugnen

Har suttit och gjort en 120 st blommor i sugarpaste som ska ovanpå alla cupcakesen sen, puhh säger jag bara

• Lapinette

EA - vilket jobb och här sitter jag kvar på jobbet och sliter och är HUNGRIG! Mmmmmmmmmm nybakta cupcakes *magen skriker*.

• Mrs  B

Muggles
    Max är fyra och kan räkna till 10 på engelska.
    Tacka "Dora, utforskaren" för det!!!!!
    På svenska klarar han upp till 20.

EA
    Är det fika på ditt jobb imorgon eller??????????????
    Kl 10????

• Mrs  B

Jag har förresten fått sätta plåster på Maltes tummar nu för blåsorna har börjat att spricka. Plåster funkar inte så bra, han äter upp dem, tips på annat??????

Tejp????

• MSW

Inlägget blev totalt ego, om sonen, så är ni inte intresserade får ni väl helt enkelt scrolla!

Har en gnällig son idag!!! Har inte varit med om att han varit så gnällig någonsin! När vi var iväg på fika gick det hur bra som helst, (var hos någon och sysselsatt hela tiden) vi var där i fyra timmar och han var vaken hela tiden, fast att han höll på att somna när vi gick dit..
    När vi gick somnade han nästan innan han kom in i liften till vagnen och sov en stund (en halvtimme kanske) och sen var han jättegnällig..
    Nu är maken ute och går med honom och det är såååå skönt!
    Vet inte om det kan vara så helt enkelt att han sovit för lite idag, fast å andra sidan var han juh gnällig redan inatt.. Utvecklingsperiod?
    Han verkar inte sjuk/hängig heller...
    Tänder har jag funderat lite på också, men ser inte annorlunda ut än vad det gjort innan..
    Någon som har någon idé? Har tänkt att ta lite smakportionspause också nu ifall det är ngt med magen.. (vilket jag heller inte tror egentligen..)

jaja, totalt ego som sagt..

• Fru E

Alltså jag blir inte klok på det här receptet, första omgången tog jag nog för lite mjöl för då badade de i smör, andra omgången vispade jag med elvisp och hade i rätt mängd av allting och då får kakorna ingen färg alls.......så nu har jag gett upp och ska sitta och tjura en stund och sen göra frostingen. Kakorna smakade ok iaf första omgången men fick sätta dem på hushållspapper så det kläggiga försvann, får se hur andra omgången smakar men de är nästan helt vita.......men klara i smeten....jaja vad är väl en bal på slottet

Klart det är fika Mrs B

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare