• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Frejis: nå nu vill vi höra symptomlistan! Kom ihåg traditionen... Jag tror att du anade detta för du hintade ganska rejält i helgen redan. Det där med ilskan på maken var ett tydligt symptom eller? Firade du med ngt igår?

• Fru E

Lappis-pratar ni bara engelska hemma?

• Lapinette

AM - han pratar till viss del svenska. Mestadels pratar vi engelska men så har vi vissa ord vi använder på svenska och vissa på franska ... och vissa har vi hittat på själva. Låter inte riktigt klokt!

• Fru E

mugglan-jag har varit irriterad/arg på maken sedan i helgen jag med men lika ogravid är jag för det *fniss*
    Ja symptomlista är ett måste!!

• Fru E

Fast Lappis finns det svenskengelska kan det väl finnas svenskfranska eller vad man ska säga

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-02-04 10:10:56 följande:
    AM - han pratar till viss del svenska. Mestadels pratar vi engelska men så har vi vissa ord vi använder på svenska och vissa på franska ... och vissa har vi hittat på själva. Låter inte riktigt klokt!
    Så era framtida barn kommer bli trespråkiga - franska, svenska och hitte-på-språket
  • Zozo

Frejis: Waaaaaaaaaaaaah! Grattis!!!!!!!!
    Jag blir ju MER och mer övertygad om ordentligt festande och rikligt med champagne är vad som ska till... / Dr Zozo

Sweetan: Hej! Oh men hon kryper ju inte alls! Hon bara ligger och fäktar, sa saa tidig är hon nog inte. Vända sig själv helt kan hon heller inte, bara pa sidan.

BS: Sa konstigt; det brukar ju funka.. Far du inte ens fram fotona? Filmerna brukar ju ta lite tid. Filmerna ligger ju mest ute för att familjen ska fa ta del av utvecklingen, när vi e sa langt fran alla.

Hmmm.. nu kom maken hem och sa att hans Australienansökan KANSKE gar igenom.. Arf, jag som sa "ja ok da" till den för att det var saaa otroligt att det skulle funka. Har ingen större lust att bo tre ar i Australien.. Dagens I-landsproblem!

• Lapinette

Zozo - men då borde jag har blivit gravid för läääääänge sen .

AM - fyrspråkiga, engelska, franska, svenska och "vårt eget kärleksspråk" .

• kängu

Liten, bra att du är så röstmedveten! Kan säkert vara så att ditt normalläge är lite spänt, och det är jobbigt för rösten att gå från 0-100 (tysthet på kontoret till spinningpass). Mycket bra att du går hemma och "mmm-ar"! Det gör faktiskt inte jag- fast jag kanske borde, men så är inte heller röst riktigt mitt intresseområden inom mitt arbetsområde.

• Lapinette

Zozo - ska ni flytta downunder??!!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare