• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

September - krya på er! Handsprit och nyttiga lactobaciller för hela familjen?

• start september

Tack Liten,

handsprit är jag minituöst noga med nu och Provivan bör ge de goda bacillerna. Dottern får Sempers magdroppar, jag har hittat en ni gröt med baciller också som hon ska få också.

• Fru E

Angående cupcakes så hittade jag receptet i en bok på svenska som jag köpte men tror att författaren är amerikansk egentligen så det skulle kunna förklara saken även om det stod att de skulle bli gyllenbruna, pahhh. Jag kommer bara att använda frostingen i det receptet och sen göra en godare muffins med ungefär samma smaker.

Mugglan-hur är det man brukar säga en olycka kommer sällan ensam

September-usch för magsjuka hoppas vi klarar oss men vi har gjort det hittentills

• Liten med Mindre

September - jag gav Mindre proviva blåbärssoppa när hon var magsjuk. Inte vet jag om det hjälpte, men det var gott o spännande. På sked och i mugg. Rinner överallt - störtmysigt!

• Fru E

Liten-blev Mindre placerad i badkaret då?? Tänkte det är lättare att bara skölja av henne sen efter blåbärssoppan *fniss*

• Liten med Mindre

EA, nej inget badkar då. Men tanken har slagit oss flera gånger under "lära sig äta själv-processe", att det skulle vara enklare att ha barnstolen i en duschhörna eller nåt som bara går att spola av.

Mindre äter mestadels själv numera, men bara med händerna. Och vi serverar fortfarande ganska såsig mat à la barnmatsburk. Gissa hur det ser ut!!! Fast faktiskt så hamnar inte 50% på golvet längre, så det artar sig.

• Fru E

Efter att ha haft brorsbarnen ner på besök en helg brukar jag få helsanera båda våra barnstolar

• muggles

Vänner förresten: vi går gärna på 28+ med er (om det var en försynt fråga?)! För annars blir nästa gång när jag fyller år nästa år. Vi brukar gå på rest när jag fyller år så då blir det åtminstone en finresto per år. Ja det är hutlöst att lägga 2-3000 pix på en middag men samtidigt är det en upplevelse. Och jag hatar att snåla när man är ute och äter - ska det va så ska det va!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare