• lilobrud

Vem betalar för bröllopet?

Jag undrar lite över vem som betalar ert bröllop? Och framförallt vem som betalar hennes ring? Min sambo vill att vi ska dela på kostnaden, men jag tycker egentligen att han ska köpa den.
    Ska tilläggas att jag kommer betala för min brudklänning, skor, håruppsättning och brudbukett själv. Min sambo står för sin frack och sen delar vi på festen och resan.

Så hur gör ni?

• Svar på tråden Vem betalar för bröllopet?
  • Lycklig2009

man delar väl allt?? vi betalar allt själva då de e VÅRT bröllop

• ario

HEHE, tro mig, det är ingen som tror annorlunda...vems bröllops ska det annars vara?

Lycklig2009 skrev 2009-02-05 20:15:32 följande:
    man delar väl allt?? vi betalar allt själva då de e VÅRT bröllop
  • Lycklig2009
    ario skrev 2009-02-05 21:53:25 följande:
    HEHE, tro mig, det är ingen som tror annorlunda...vems bröllops ska det annars vara?
    menade ju att vissa tar emot att andra betalar saker för dom - de skulle ja aldrig göra..
  • ario

Har du funderat ett tag på att VISSA vill hjälpa till? ATT vissa vill betala deras sons bröllop? Vissa har råd att hjälpa deras barn, vissa insisterar på att betala deras bröllop?

tycker det låter som avunsjuka när du nämner det sådär!

Va glad för andras skull istället för att döma folk som TAR emot, det är ju knappast så att man tar emot från främlingar.

Lycklig2009 skrev 2009-02-06 07:30:48 följande:
    menade ju att vissa tar emot att andra betalar saker för dom - de skulle ja aldrig göra..
  • MulleNuh

Vi har också HELT gemensam.. Och det är ju en ganska bra deal för mig eftersom jag får ut MYCKET mindre än m2b nu när jag är mammaledig! hoho

Nä skämt åt sido.

Vi sparar ihop, betalar räkningarna gör oftast sambon, men sen tar ju han pengar från mig om han behöver.. Så allt mitt är hans och allt hans är mitt..

Vi betalar bröllopet tillsammans. Och en liten del som vi får i present av mina föräldrar.

• ario

Jag har märkt att många här på bröllopstorget tar rikigt åt sig när andra får sin bröllop betald, varför känner ni så?

Det handlar inte om vems bröllop det är, om det är min eller min systers eller en väns bröllop, Ifall mina föräldrar vill betala mitt bröllop, så ser jag absolut inget fel i det, även om det är mitt bröllop.

Men självklart förstår jag att vissa inte kan betala sina barns bröllop, kanske pga av ekonomiska situtation eller så anser väl att brudparet att det är något som dem vill helst göra..oavsett orsak så tycker jag inte man ska döma folk som får sitt bröllop betalad,

• MulleNuh

Ja jag kan nog tänka mig att LITE avundsjuka ligger o trycker!

ario skrev 2009-02-06 07:46:36 följande:
    Jag har märkt att många här på bröllopstorget tar rikigt åt sig när andra får sin bröllop betald, varför känner ni så?Det handlar inte om vems bröllop det är, om det är min eller min systers eller en väns bröllop, Ifall mina föräldrar vill betala mitt bröllop, så ser jag absolut inget fel i det, även om det är mitt bröllop.Men självklart förstår jag att vissa inte kan betala sina barns bröllop, kanske pga av ekonomiska situtation eller så anser väl att brudparet att det är något som dem vill helst göra..oavsett orsak så tycker jag inte man ska döma folk som får sitt bröllop betalad,
  • J D

ario skrev 2009-02-06 07:46:36 följande:
    Jag har märkt att många här på bröllopstorget tar rikigt åt sig när andra får sin bröllop betald, varför känner ni så?Det handlar inte om vems bröllop det är, om det är min eller min systers eller en väns bröllop, Ifall mina föräldrar vill betala mitt bröllop, så ser jag absolut inget fel i det, även om det är mitt bröllop.Men självklart förstår jag att vissa inte kan betala sina barns bröllop, kanske pga av ekonomiska situtation eller så anser väl att brudparet att det är något som dem vill helst göra..oavsett orsak så tycker jag inte man ska döma folk som får sitt bröllop betalad,

Ja, håller med. Det klart att man kan ha som policy att inte ta emot pengar men det är ändå himla svårt när ngn vill ge pengar att då säga nej. Det är ju människor som blir sårade av den policyn då.

Tror att det är lite av samma problem som när man säger hur mkt ens ring ska kosta som har varit uppe som diskussion nyligen. Förstår inte poängen med att bli avundsjuk eller tro att de personerna inte har jobbat för sina pengar etc. Tråkigt.

• Snäckan08

Jag tycker inte att det är något fel med att ens föräldrar hjälper en med kostnaderna inför ett bröllop under förutsättning att de har ekonomin för det.

I vår familj har det aldrig varit ngn diskussion. Min mormor och morfar betalde mamma och pappas bröllopsfest och nu betalar de vårt. Jag och min m2b kommer självklart att betala för våra framtida barn. Känns givet att man vill hjälpa sin barn, om man kan förstås

• Snäckan08

Vi står själva för ringar, kläder, bröllopsresa osv....

Svar på tråden Vem betalar för bröllopet?