Mina föräldrar har betalat mina syskons bröllop och körkort och gör detsamma för mig. De har sparat för att kunna göra det men har däremellan inte stuckit till nån av oss pengar i tid och otid! De är absolut inte rika men vill hjälpa sina barn med detta, ska de då inte få det? De vill inte höra talas om att inte ge pengar till det, då får vi det till nåt annat istället och så är det bara. Ja, då gifter vi oss för dem hellre för det känns som att få en större summa pengar och bara bränna dem på annat för att man "ska" betala sitt eget bröllop är för mig rätt korkat.
Samma gäller min sambos föräldrar, de har sparat till sin sons bröllop och är nu superglada och stolta för att kunna hjälpa till. Min pappa har sagt en gång att det inte finns något som känns bättre än att kunna hjälpa sina barn, jag är så glad och tacksam som har en pappa som tänker så men jag hade inte älskat honom en sekund mindre om han inte betalat mitt bröllop!
Jag har en son på ett halvår och sedan han låg i magen så har vi sparat 500sek/månad till honom. Vi tänkte betala hans körkort och ev. framtida bröllop (iallafall en del av det beroende på) och kanske kunna hjälpa till med lite möbler eller grejer när han flyttar hemifrån. Skulle jag inte få göra det sedan så skulle jag bli besviken, för jag har förstått att det är precis som min pappa säger, jag kan inte göra något roligare för pengarna än göra min son lycklig!!!
Vill du betala ditt eget bröllop och har sparat till det så all respekt till dig, jag förstår om du är urstolt för det!
Men se inte ner på andra som väljer att göra annorlunda än du för det blir bara fånigt.