• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnispinnis

Blommis, det har du helt rätt i... Kloker! Ore, ja det kan ju vara bra att passa på när jag har chansen att fråga och kanske få lite svar. Eller sinnesro i alla fall.

Idag har jag varit och gosat med min gudson (snart 3 år). Han är världens goaste lilla plutt, och jag blir så lycklig av honom. Jag fylls av en enorm kärlek och glädje när jag tittar på honom. Blir liksom varm i hjärtat...

Jag slogs av en tanke idag: Skulle det verkligen vara så katastrofalt om jag och min man inte skulle få egna barn? Vi har så många underbara barn (och vuxna) i vår närhet som förgyller våra liv, så skulle livet verkligen bli hemskt eller trist utan egna barn? Jag menar inte att vi ska sluta försöka, eller ta hjälp av de eventuella behandlingar som erbjuds. Men om ödet inte gör så att vi kan få egna barn, så är det kanske inte en tragedi eller stor sorg? I nuläget tror jag faktiskt hellre jag avstår än att adoptera eller inseminera med någon annans simmare om det skulle vara aktuellt. Eller så svamlar jag bara, jag vet inte...

*går och lägger mig istället*

• Jenny står brud 090801

Grattis Ore! Vad roligt med en till här i tråden som har plussat

Själv har jag tillbringat kvällen på akuten, hade sååå ont i nedre delen av magen och feber. Visade sig vara blåskatarr så med några dagars penicillin ska jag väl bli bra igen...

• passionsblomman

Å HUVVA!!! Stackars dig! *kramar om*

Hoppas det vänder snabbt! Det där lät inte alls skönt!

Jenny står brud 090801 skrev 2009-03-10 22:18:46 följande:

Grattis Ore! Vad roligt med en till här i tråden som har plussat Själv har jag tillbringat kvällen på akuten, hade sååå ont i nedre delen av magen och feber. Visade sig vara blåskatarr så med några dagars penicillin ska jag väl bli bra igen...
  • Ankan80

Ja, det är rätt så likt....jag ritar trädgårdar och bostadsgårdar, gör planteringsplaner för lite större bostadsområden mm. Eg. mer åt landskapsarkitekthållet.

Det är jätteroligt, men eftersom min chef skall gå i pension och konjunkturen är som den är blir jag snart utan jobb .
    Har dock tänkt ha eget sen och börja när jag är mammaledig .

Ninnispinnis skrev 2009-03-10 21:45:11 följande:
    Ankan, min svärfar är också landskapsarkitekt! Och snart svägerskan också! Eller är det trädgårdsingenjör? *kliar mig i huvudet och undrar vad skillnaden är*Åh, Hvidis, jag kan tänka mig hur söt du var som liten tussilago! Gulle dig Jag vet inte om jag ska till B M imorgon och testa. Det känns meningslöst eftersom sista testet igår inte visade nånting. Känns bara löjligt att åka dit och få minus där också. Men varför spänner/ömmar det i brösten, molar i magen och bränner i halsen?? Och var f*n är indianerna?? Fast mottagningen är ju iofs på väg till jobbet, och jag kanske kan passa på att ställa lite frågor... Vad hade ni gjort?
  • Ankan80

Gah!!!! upptäckte gråa hår vid tinningarna i morse när jag skulle ha hästsvans. Vilken trevlig morgon. Det blir sanering i eftermiddag
    Har ju mörkbrunt rakt hår så det syns ju direkt....

Såg en fråga på fl som löd. Kan man bli gråhårig när man är gravid? Då tyckte jag den var löjlig, men kanske är det så ändå

• Ankan80

Ninnis:
    Hoppas på det bästa för dig! Men tycker det är lite märkligt med testen. Dock trist när man är mittemellan plus o minus, man vill ju veta liksom
    Om jag hade gått till BM hade jag gjort det för att ta ett blodprov, för som du sa så är ju de testen ungefär samma som man har hemma.

Håller tummarna jättehårt!!!!!!!

• Hvidbrud

Ninnis: Har du varit hos BM?

Ankan: Inte kul med gråa hår... har haft sen jag var typ 22. Men det är ju tecken på visdom så det är ju bra att ha nu när du ska bli en klok och förståndig mamma

Jenny: Krya på dig!!

Ingenjören: Ingenjör låter inte som ett dåligt karriärsval heller.. Älskar stora borrmaskiner och automatiska hammare och anndra elektriska verktyg... (jepp, testosteron!)

Tyckte något fladdrade i magen idag, men jag är inte säker... Bulan är så rolig på morgonen (innan tarmarna svullnat upp omkring den) Har jag legat på sidan, och kommer över på rygg, ligger liksom kulan och pekar ditåt... hi hi... den är så gullig!

• lanovia 08

Ninnis, säger som de andra. ÅK dit. Kan ju vara skönt att få pratat med dem om inte annat. Skall du dit efter jobbet eller?

Hvidis, vad roligt att ha en kula.

Har just lunchat med två gravida. Är så glad för deras skull, verkligen. Den ena är så fin med sin stora runda kula. Men känner själv en sådan stor hopplöshet. Känns som att jag aldrig kommer bli gravid. Tror nu att ÄL är förbi för denna gång. Jag har ju aldrig kollat upp när jag har den, mer än på kroppsliga reaktioner. Igår kändes ialla fall som tidsmässigt den aboslut sista möjliga dan. Men vem vet...
    Men känns menlöst, så klart har det ju inte tagit sig denna gång heller. Varför skulle det? *suck*

• lanovia 08

Vad mysigt med vårtecken. Borde komma hit också snart.
    Men det känns verkligen i luften nu att det är på G. Vill ha vår o sommar nu!!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)